Ads Top

Ukalay─▒m Ben...


├ľncelikle bir tan─▒m yapal─▒m; ukala , egoist yani bencil olmak; kendini herkesten ├╝st├╝n g├Ârmek, olmad─▒─č─▒n biri gibi g├Âstermektir. Fakat g├╝ne┼č ''Ben s─▒ca─č─▒m.'' derse ukalal─▒k yapm─▒┼č olmaz.
Genellikle m├╝tevazi olan insanlar─▒ severiz, kendini oldu─čundan k├╝├ž├╝k g├Âstermesi bizi memnun eder ve bizim ondan daha iyi oldu─čumuzu hissettirir. Asl─▒nda istemeden kendi egomuzun y├╝kselmesi i├žin insanlar─▒n k├╝├ž├╝k d├╝┼čmesinden, kendilerini olduklar─▒ndan az g├Âstermelerinden ho┼član─▒r─▒z.
Mesela biri bana ''Sen ├žok ak─▒ll─▒s─▒n.'' dese ve bende ona ''biliyorum.'' diye kar┼č─▒l─▒k versem muhtemelen alaca─č─▒m cevap ''Ne ukala birisin'' olur ama ┼ču durumda iken ukalal─▒k bunun neresinde, yalan m─▒ s├Âyl├╝yorum, az ├Ânce sen bana ak─▒ll─▒s─▒n demi┼čtin ┼čimdi ben kendime deyince mi ukala oldum?
Bence m├╝tevazi olmak yalan s├Âylemenin basit bir ├že┼čididir, insanlar─▒n duymaktan ho┼čland─▒─č─▒ bir yalan. E─čer bir ┼čeyi ba┼čar─▒yorsak ve bunu en iyi yapt─▒─č─▒m─▒za inan─▒yorsak herkese ra─čmen ''Ben ba┼čar─▒l─▒y─▒m, ben en iyiyim'' diyebilmeliyiz ├ž├╝nk├╝ her ┼čeyden ├Ânce yapt─▒klar─▒m─▒za biz inanmal─▒y─▒z. Ba┼čkalar─▒n─▒n ho┼čuna gidecek diye kendimi oldu─čumdan az g├Âsteremem...

Hi├ž yorum yok:

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.