Ads Top

Bir Kitap Okudum Hayat─▒m De─či┼čti!



''Bir kitap okudum hayat─▒m de─či┼čti.'' Sizce bir kitap hayat─▒ de─či┼čtirebilir mi? Bence, g├╝zel bir kitab─▒ okuduktan sonra gelen okuma iste─činin ard─▒ndan okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ olu┼čur. Bu sayede bir s├╝r├╝ kitap okursunuz ve bu hayat─▒n─▒z─▒ de─či┼čtirebilir...


Ben, ilk ''SINAV TERAP─░'' diye bir kitap ile ba┼člad─▒m kitap okumaya daha ├Ânceden ├žok ├Ân yarg─▒l─▒yd─▒m kitaplara kar┼č─▒ bunun sebebinin de edebiyat ├Â─čretmenlerinin klasik okunmas─▒ zor kitaplar─▒ zorla bize dayatmas─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum. Hi├ž bir belge almad─▒─č─▒m 1.d├Ânemin ard─▒ndan, 2.d├Ânem 94.3 ortalamayla okul 2.si oldum ve herkes ├Âyle bakakald─▒. Ve ben kitap okumaya ba┼člad─▒ktan sonra tam bir kitap kurdu oldum ve ilk ay─▒mda 6 kitap falan okudum.


  


Kitaplar ├žo─ču zaman yaln─▒z kal─▒nca okunur, bize yaln─▒zl─▒─č─▒ sevdirir. Ben bo┼č bo┼č arkada┼člarla sohbet etmektense bir kitap okumay─▒ tercih ederim. Roman okurken farkl─▒ ya┼čamlara farkl─▒ bak─▒┼č a├ž─▒lar─▒ndan bakmak ├žok ho┼čuma gidiyor. ├ľyle kitaplar da vard─▒r ki, hi├ž bitmesini istemezsiniz. Arkada┼č gibi g├Âr├╝rs├╝n├╝z onlar─▒; sizinle her duygusunu payla┼čan, size k├╝smeyen bir arkada┼č. Ama biz onlara k├╝s├╝yoruz...  


Bir s├╝re sonra fark edeceksiniz ki, okudu─čunuz kitaplar karakterinizi olu┼čturmu┼č. Bu y├╝zden okudu─čunuz kitaplar─▒ ├Âzenle se├žmelisiniz. Sizi sa├žmal─▒─ča s├╝r├╝kleyecek bir kitap, size yarardan ├žok zarar verir...




Evet, belki T├╝rkiye'de ├žok kitap okunmuyor ama okuyan kitle kitaplara ├žok sayg─▒l─▒.


T├╝rkiye'de 1 ki┼činin kitap okumaya ay─▒rd─▒─č─▒ zaman─▒n; bir Norve├žli 300, Amerikal─▒ 210, ─░ngiliz ve Japon 87 kat─▒n─▒ ay─▒r─▒yor. 


D├╝nya ortalamas─▒ da T├╝rklerin ay─▒rd─▒─č─▒ zamandan 3 kat fazla. Bir alman g├╝nde ortalama 24 dakikas─▒n─▒ kitap okumaya ay─▒r─▒rken bir T├╝rk sadece 13 saniye ay─▒r─▒yor. Peki neden? Almanlar─▒n 24 dakikada anlad─▒─č─▒n─▒ biz 13 saniyede anlad─▒─č─▒m─▒z i├žin mi? Hay─▒r tabi...   


Sizce d├╝nyan─▒n en geli┼čmi┼č ├╝lkelerinin en fazla kitap okuyan ├╝lkeler olmas─▒ bir tesad├╝f m├╝?

  
Japonya'da otob├╝ste, metroda hatta yolda bile kitap okunurken, T├╝rkiye'de herkes kendinden ak─▒ll─▒ telefonlara kafalar─▒n─▒ g├Âmm├╝┼č bir ┼čekilde sa├žma sapan ┼čeylerle ilgilenip zaman─▒n─▒ ge├žiriyor. Belki okusan ├žok seveceksin kitaplar─▒, belki kendini buldu─čun bir kitap bulmad─▒─č─▒ndan sevmiyorsun okumay─▒. Belki, belki. Bir dene. Oku...

5 yorum:

  1. Okumay─▒ sevmeyen bir ki┼čiydim. Hala bir kitap kurdu oldu─čumu d├╝┼č├╝nsem de m├╝mk├╝n olduk├ža d├╝zenli kitap okumaya ├žal─▒┼č─▒yorum. Vermi┼č oldu─čunuz ├Ârnekler de geli┼čmi┼č ├╝lkelerle aram─▒zdaki fark─▒ ortaya koyuyor. Bizler hala kitap okumak yerine, dedikodu pe┼čindeyiz. G├╝zel payla┼č─▒mlar─▒n─▒z i├žin te┼čekk├╝r ederim.
    Sayg─▒lar─▒mla.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yorum yapt─▒─č─▒n─▒z i├žin te┼čekk├╝r ederim, ben de sizin blogunuza bir g├Âz att─▒m ve ┼čimdiden favorilerim aras─▒ndas─▒n─▒z. Yava┼č yava┼č payla┼č─▒mlar─▒n─▒z─▒ okuyaca─č─▒m yorum da yapar─▒m Sayg─▒lar─▒mla :)

      Sil
    2. Rica ederim. Favorileriniz aras─▒nda oldu─čuma sevindim. Her zaman beklerim. G├╝zel yorumlar─▒n─▒z benim i├žin ├žok de─čerlidir.
      Sayg─▒lar─▒mla.

      Sil
  2. Edebiyat ├Â─čretmenletinin iyi bir ┼čey yapaca─č─▒z derken ├Â─črencilerin kitaplardan uzakla┼čmalar─▒na sebep olabildiklerine kat─▒l─▒yorum. Hatta baz─▒lar─▒ pop├╝ler kitaplar─▒ ├ž├Âp olarak nitelendiriyorlar. Bu yaz─▒lanl├órda emek var dedi─činde b├Âyle emek olmaz olsun diyorlar. Bence de ├Ânce sevilecek t├╝rden bir kitapla ba┼član─▒rsa aynen senin dedi─čin gibi hayatlar iyi y├Ânde de─či┼čir. Bu konuya de─činmen ├žok iyi oldu diye d├╝┼č├╝n├╝yorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim, do─čru konulara de─činirsek do─čru yolda ilerleriz diye d├╝┼č├╝n├╝yorum :)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.