Ads Top

DERD─░M VAR; UTANMADAN, SIKILMADAN.



├çok dertliyim be; ne mi oldu? Sevgilim beni terk etti. Onu ├žok seviyordum. Yine ├žok dertliyim; kont├Âr├╝m bitti, hayat─▒m ├žok s─▒k─▒c─▒, ├žok kiloluyum, kendimi be─čenmiyorum, ya─čmur ya─čd─▒ ve sa├ž─▒m bozuldu, payla┼čm─▒┼č oldu─čum durumlara az be─čeni geliyor, ailem benimle ilgilenmiyor. ├ťlkemizin, d├╝nyam─▒z─▒n, insanlar─▒m─▒z─▒n onca derdi var evet ama banane ben bunlar─▒n hepsini dert ediyorum. Neden mi geri zekal─▒y─▒m da ondan.

Bazen ger├žekten de bunlar─▒ dert etti─čim oluyor utanmadan, s─▒k─▒lmadan. Derdim ne olursa olsun ben derdimi anlatabiliyor isem , muhtemelen o derdi a┼čmaya sarf edece─čim ├žabay─▒ onu tarif etmeye harc─▒yorum . Bernard Shaw: ''Dertli olman─▒n s─▒rr─▒, dertli olup olmad─▒─č─▒n─▒z─▒ d├╝┼č├╝necek kadar bo┼č vakte sahip olman─▒zd─▒r.'' demi┼čtir.Ya derdim d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m kadar b├╝y├╝k de─čilse ve ben bunu abart─▒yorsam, ┼č─▒mar─▒kl─▒k yap─▒yor olmaz m─▒y─▒m? Kendimi bilmeden derdimi bildi─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorsam muhtemelen yan─▒l─▒yorum. Bo┼čuna yoruyorum kendimi, bo┼čuna a─čl─▒yorum. Ben dertli de─čilim ki; ben sadece sa├žmal─▒yorum, sadece!  

├çok mu zay─▒fs─▒n? Hastal─▒─č─▒ y├╝z├╝nden kilo alamay─▒p yata─ča ba─čl─▒ ya┼čayanlar var, birilerine muhta├ž bir ┼čekilde ya┼č─▒yorlar. ├çok d├╝┼č├╝nme bir yolunu bulursun.  

─░stedi─čin ┼čeylere sahip olacak kadar maddi durumun yok mu? Bo┼č ver ve sen sahip olduklar─▒nla yetin. Sen bunu okurken sokak aralar─▒nda uyuyan evsiz a├ž ve susuz insanlar─▒ d├╝┼č├╝n, bir d├╝┼č├╝n ne durumdalar onlar? Ya─čmur ya─č─▒yor, hatta kar ne yap─▒yorlar? Ne yapacaklar? Sen olsan ne yapard─▒n? Ne de olsa bunu belki de elinde telefon, bilgisayar gibi bir aletle arkana yaslanm─▒┼č bir ┼čekilde bu yaz─▒y─▒ okuyorsun, Evet s├Âz├╝m sana, bana hepimize ├ž├╝nk├╝ bizim dert etti─čimiz ┼čeyler bunlar─▒n yan─▒nda hi├žbir ┼čey...

Ailenle aran m─▒ bozuk? Bir de ┼č├Âyle d├╝┼č├╝n ne de olsa senin bir ailen var. Annenin, baban─▒n, karde┼čin ne demek oldu─čunu biliyorsun. Yetimhanede b├╝y├╝yen annesiz babas─▒z ├žocuklar─▒n ilk kelimesi anne veya baba olmayacak belki. Belki onlar belirli bir ya┼ča kadar annenin veya baban─▒n ne demek oldu─čunu bilmeyecekler. ├ľyle de─čil mi?  

Kendini be─čenmiyor musun? G├Âzleri g├Ârmedi─či i├žin kendini hi├ž g├Ârmeden ya┼čayan binlerce insan var. Kendilerinin ve ya┼čad─▒klar─▒ d├╝nyan─▒n nas─▒l bir ┼čey oldu─čunu bilmiyorlar. Kim ne d├╝┼č├╝n├╝rse d├╝┼č├╝ns├╝n, sen sev kendini, kendini ├žok sev.  

Ayakkab─▒lar─▒m─▒n ├žok g├╝zel olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m ve sinirlendi─čim bir g├╝n, yan─▒mdan tekerlekli sandalye ile ayaklar─▒ olmayan bir adam ge├žti. Ve benden daha mutlu g├Âr├╝n├╝yordu.  

L├╝tfen ┼čimdi ├╝z├╝ld├╝─č├╝m├╝z ┼čeyleri bir kez daha d├╝┼č├╝nelim ... Ve bir karar ver,elim. Oturup karanl─▒─ča k├╝f├╝r m├╝ edece─čiz? Yoksa kalk─▒p ─▒┼č─▒─ča m─▒ y├╝r├╝yece─čiz? Ben ─▒┼č─▒─ča y├╝r├╝yece─čim...

Hi├ž yorum yok:

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.