Ads Top

Cool Olman─▒n 11 Kural─▒!! METAFOR!


1. Az-├Âz konu┼č (Olmas─▒ gereken de bu zaten, ne o uzun uzun bayan c├╝mleler, hi├ž gerek yok bence, mesela ben bir c├╝mlede anlat─▒r ge├žerim. Hi├ž yormam kendimi. Anlayan bir kelimeden de anlar her ┼čeyi. Anlamayan da ne anlat─▒rsan anlat anlamas─▒ gerekti─či ┼čeyi bir t├╝rl├╝ anlamaz ne kadar anlamas─▒n─▒ istemedi─čin yeri anlasa da.)

2. Asla etkilendi─čini belli etme. (tut kendini, bunu ba┼čarabilirsin.)

3. Anla┼č─▒lmas─▒ zor c├╝mleleriniz ve egzotik bir konu┼čma tarz─▒n─▒z olsun. (san─▒r─▒m, neticede, m├╝temadiyen, dolay─▒s─▒yla, antipatik)

4. Twitter’da sizden ├Âvg├╝yle bahseden tweetleri asla retwet etmeyin. (hm ama bu zorr)

5. ─░lham al─▒nacak hikayeler anlat─▒n. bol bol metafor kullan─▒n. (bunu iyi yapar─▒m, yunanca transform s├Âzc├╝─č├╝ ile ayn─▒ k├Âkten gelir. "aktar─▒m" anlam─▒na gelir ki kastedilen ┼čey imgelem yoluyla d├╝┼č├╝ncenin kar┼č─▒dakine aktar─▒lmas─▒d─▒r. antikite filozoflar─▒n─▒n d├╝┼č├╝ncelerini ifade etmek i├žin s─▒k├ža ba┼čvurdu─ču bir y├Ântemdir ki bat─▒ felsefesinin ilerlemesi(ilerleme belki de yanl─▒┼č kelime) baz─▒ temel metaforlar─▒n olu┼čturulmas─▒ ve bu metaforlar─▒n ele┼čtirilmesi ├╝zerinden ger├žekle┼čmi┼čtir.) Cool anlatt─▒m de─čil mi? ­čśÄ 

6. Yava┼č konu┼čmak. Acele etmemek. (─▒hm ┼čimdi bu konu... ┼č├Âyle anlatacak olursam... diyece─čim ┼ču ki... yani...neyse...)

7.Bazen bir iki sigara. Bol kahve. Bir iki s─▒rad─▒┼č─▒ kitapla ├žekilmi┼č foto─čraflar. (tabi foto─čraf─▒n─▒ ├žekmeden ├Ânce okuyun kitab─▒. Sonra cool olay─▒m derken, rezil olmay─▒n ­čść)

8. Espri yap─▒n ama fazla g├╝lmeyin. (bence bu en zor olan─▒ ki kimse g├╝lmese bile ben kendi esprime g├╝lerim ­čśĆ )

9. ─░nternet yaz─▒┼čmalar─▒nda kesinlike smiley kullanma! ­čść­čśÄ­čśő­čśé

10. Tabiki tv izlememelisin. etraf─▒ndaki ki┼čiler dizilerden konu┼čmaya ba┼člay─▒nca kendini patagonyada pasaportunu yitirmi┼č bir yabanc─▒ gibi hissetmelisin. (Arada da izlemesen de Game of Trons, The Walking Dead, Teen Wolf falan de)

11. Cool Olman─▒n XX kural─▒ ┼čeklindeki yaz─▒lar─▒ okumay─▒n. (okudunuz bile ­čśś )

6 yorum:

  1. Art─▒k foto─čraf payla┼čmak sigara kahve ergenlik olarak kabul ediliyor ama :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen, zaten cool olmak pek bana g├Âre de─čil :)

      Sil
  2. Bence kendin olmak daha mant─▒kl─▒ :D

    Yan─▒tlaSil
  3. B─▒rak onlar cool olsun, kendi d├╝nyas─▒nda tak─▒ls─▒n. Ben bu ┼čekilde hayat─▒mdan memnunum. :) Dizinin ismi Game of Trons de─čil, Game of Thrones bu arada. Teen Wolf izlerse zaten ba┼čtan kaybeder. Teen Wolf'u k├╝├ž├╝msedi─čimden de─čil, daha ├žok k├╝├ž├╝k ya┼č kitlelere hitap etti─či i├žin. :D

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler d├╝zeltme i├žin =D (O kadar uza─č─▒m konuya galiba hi├ž cool de─čilim)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.