Ads Top

M├╝lakat Hikayem | ─░┼če Al─▒nd─▒m M─▒? An─▒!



Merhaba, bu ├╝├ž├╝nc├╝ an─▒ yaz─▒m. Birincisi Stajyer Ne ─░┼č Yapar? , ikincisi Patron Stajyeri Odas─▒na ├ça─č─▒r─▒rsa? An─▒! , ├╝├ž├╝nc├╝s├╝ de bu yaz─▒m oluyor...

Herkes lise ├╝├ž├╝n sonlar─▒na do─čru staj yerlerini ayarlam─▒┼č, bir ben bo┼čta kalm─▒┼čt─▒m. Neredeyse her g├╝n m├╝d├╝r yard─▒mc─▒s─▒n─▒n odas─▒na giriyordum oda bana bulmaya ├žal─▒┼č─▒yordu. ├ľ─čretmenler de beni ├Âvd├╝klerinden iyi bir yer ayarlamaya ├žal─▒┼č─▒yordu. En son Milli E─čitim olmas─▒na karar verdi. Her ┼čey ayarland─▒ falan derken. Yaz tatilinin sonuna do─čru m├╝d├╝r yard─▒mc─▒s─▒ bana mesaj att─▒. Okula gelmemi s├Âyledi. Ben de bir saat sonra okuldayd─▒m. Tisort, kot falan. Bana anlatt─▒ ├Âzel bir ┼čirket ba┼čar─▒l─▒ bir ├Â─črenci istiyormu┼č, akl─▒na da ben gelmi┼čim ­čśä­čśÄ

Bana bir evrak verdi ve git, imzalat, getir dedi. ─░┼č yeri hakk─▒nda pek fazla bilgim de yok. Gittim. M├╝d├╝r odas─▒nda imzalat─▒rken m├╝d├╝r konu┼čmaya ba┼člad─▒. Nas─▒l gidiyor falan diye. Ben de iyi diyorum. Dersler nas─▒l, g├╝zel. Falan derken...

- 5 y─▒l sonra kendini nerede g├Âr├╝yorsun?

- Bilmiyorum, hi├ž d├╝┼č├╝nmedim.

- Hmm. ├ťniversite okumay─▒ d├╝┼č├╝n├╝yor musun?

- ─░ki ├╝niversite falan okumay─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.

- Peki hangi b├Âl├╝m?

- D├╝┼č├╝nmedim. Kendi b├Âl├╝m├╝me uygun bir ┼čeyler okurum herhalde.

- Tabi. ─░yi o zaman ├ľmer. Biz seni en yak─▒n zamanda arar─▒z...

├ç─▒kt─▒m okula gidiyorum. Akl─▒mda biz seni arar─▒z c├╝mlesi. Nerede kullan─▒rd─▒ bu c├╝mle ya diye d├╝┼č├╝n├╝rken m├╝lakat oldu─čunu eve giderken anlad─▒m. Ben sohbet ediyoruz sanm─▒┼čt─▒m. Kesin aramayacaklar diyorum. Ama telefonum hep yan─▒mda.

Girdim bilgisayara, ararlarsa diye ┼čirketin internet sitesindeki hakk─▒nda b├Âl├╝m├╝n├╝, tarihini ba┼čtan sona okudum, ezber yap─▒yorum. Tarihler, ortak ┼čirketler, kurucular falan derken ezberledim ├žo─ču ┼čeyi. Ve aradan iki g├╝n ge├žtikten sonra arad─▒lar... Bir saate kadar gelir misin diye. Heyecanland─▒m bu sefer g├Âmlek falan giydim, ezberimi g├Âzden ge├žirip gittim.

Yolda d├╝┼č├╝n├╝yorum; ├Âyle derse b├Âyle derim, b├Âyle derse ┼č├Âyle derim diye, peki ┼č├Âyle derse. Aman ne olacak d├╝┼č├╝nme bu kadar desem de kendime t├╝m konu┼čmay─▒ planlad─▒m. Oturduk yine naber falan─▒ ge├žtikten sonra ''ee'' dedi. ''Ne biliyorsun ┼čirketimiz hakk─▒nda?''

─░┼čte bu bekledi─čim soruydu iki saniye d├╝┼č├╝nd├╝m, ezber yapm─▒┼č gibi g├Âr├╝nmemeliydim. ┼×u y─▒lda kuruldu─čunu ┼čunla ortak oldu─čunu, ┼ču y─▒lda ihaleyi ┼ču ┼čehirlerde kazand─▒─č─▒n─▒ falan say─▒p, bir dakika anlatt─▒m. 

''Vay be baya etkileyici'' dedi. Ben de tabi durur muyum devam ediyorum. Son zamanlar da ├žal─▒┼čaca─č─▒m i├žin beden dili, diksiyon ├žal─▒┼č─▒yorum falan diyorum. ''─░yi o zaman seni dan─▒┼čma yapal─▒m'' dedi ve o g├╝nden beri dan─▒┼čmay─▒m. Muhasebe okudum o kadar y─▒l ama hi├ž kullanm─▒yorum. ┼×u insanlarda da ileti┼čim konusu zor oldu─čundan baya diksiyon beden dili, psikoloji derken bir s├╝r├╝ ┼čeyi ara┼čt─▒rmak zorunda kald─▒m. ─░yi gidiyor ama. Ne s├Âyledi─čine dikkat etmek laz─▒m. Gaza gelmek iyi bir ┼čey de─čil... ­čśĆ

12 yorum:

  1. ─░yiii, benim akl─▒ma yaz─▒n─▒n ba┼člar─▒ndayken daha "Ad─▒n─▒z? Soy ad─▒n─▒z? Telefon numaran─▒z? Biz sizi arar─▒z..." i┼čte bu konu┼čma o zamanlar, haydi yolunuz a├ž─▒k olsun gibi anla┼č─▒l─▒rd─▒. Dan─▒┼čma g├Ârevini kutlar─▒m. Bak ben kitaplar─▒m─▒ kotarmaya ├žal─▒┼č─▒yorum ama seni de ihmal edemiyorum. C├╝mleler, ifade ├žok d├╝zg├╝n. Yaz ├ľmer, hep yaz. Sevgilerimle o─člum :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok te┼čekk├╝r ederim Ece abla deste─čin i├žin =D Ger├žekten ├žok mutlu ediyorsun yorumlar─▒nla beni. Siz de hep yaz─▒n :)

      Sil
  2. Dan─▒┼čman karde┼čim kutlar─▒m :) Bu danismanlik deneyiminden daha ka├ž yaz─▒ cikarirsin sen.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Baya ├ž─▒kar herhalde g├╝nde 200 insanla konu┼čsam neler ├ž─▒kar neler =D

      Sil
  3. Dan─▒┼čma olmak ve insanlarla u─čra┼čmak ├Ânemli bir beceridir.Kolayl─▒klar diliyorum ben sana :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler ederim baya zor bir i┼č ama baya insan─▒ geli┼čtiren bir i┼č :)

      Sil
  4. Beden dili, diksiyon gibi konular t├╝m i┼č hayat─▒ boyunca laz─▒m oluyor. Do─čru ileti┼čim ├žok ├Ânemli.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle t├╝m sorunlar─▒n sebebi zaten do─čru ileti┼čim kurmaktan kaynaklan─▒yor veya ileti┼čim kurmaya zekas─▒ yetmeyenler ┼čiddete ba┼čvurabiliyor.

      Sil
  5. gaza gelmek iyi bir ┼čey de─čil, haha :D ba┼čar─▒lar─▒n devam─▒n─▒ dilerim karde┼čim

    Yan─▒tlaSil
  6. Ece ablan─▒n yorumu gibi ben de yolunuz a├ž─▒k olsun gibi bir manada anlad─▒m.
    Meczup ger├žekten anlat─▒m─▒n─▒ ba┼čar─▒l─▒ buldum bu yaz─▒nda ve bu makaleni keyifle okudum. Te┼čekk├╝rler an─▒n─▒ bizlerle payla┼čt─▒─č─▒n i├žin.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Rica ederim, okudu─čunuz i├žin ben te┼čekk├╝r ederim, begenmenize sevindim =)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.