Ads Top

Neden Kaplumba─ča? K─▒sa Bir An─▒!




''Neden kaplumba─ča?'' C├╝mlesinin benim i├žin anlam─▒ b├╝y├╝kt├╝r. Ne zaman anlatt─▒─č─▒m bir konu, hikaye veya olayda; anlatmak, dikkat ├žekmek istedi─čim noktaya de─čil de ├žok farkl─▒ sa├žma sapan noktalara tak─▒lanlara sorar─▒m bu soruyu...

Bunun nedeni ge├žen y─▒l felsefe dersinde ya┼čad─▒─č─▒m benim i├žin komik olan bir olayd─▒r... Olay ┼č├Âyle:

├ľ─čretmen evrenin sonsuzlu─ču konusunu i┼čliyordu baya dikkatimi ├žekmi┼čti ve dikkatle dinliyordum, felsefecilerin s├╝per s├Âzleri hikayeleri vard─▒ bununla ilgili ├Â─čretmen o ders birini anlatm─▒┼čt─▒ hat─▒rlad─▒─č─▒m kadar─▒yla hikaye ┼ču:

─░ki filozof a─čac─▒n alt─▒nda oturup sohbet ediyorlarm─▒┼č. Biri di─čerine ''Sence d├╝nya nerede?'' diye sormu┼č. Bilge olan ''Kaplumba─čan─▒n s─▒rt─▒nda.'' diye cevap vermi┼č. Bunun ├╝zerine soruyu soran ''Peki o neyin ├╝zerinde?'' diye sormu┼č. '' O da ba┼čka bir kaplumba─čan─▒n ├╝zerinde.'' demi┼č bilge olan. Soruyu soran pes etmemi┼č, ''Peki o neyin ├╝zerinde?'' diye sorunca, bilge olan ''Bundan sonras─▒n─▒ sorma, sonras─▒ hep kaplumba─ča...'' demi┼č.

Bu hikayeden ├žok etkilenmi┼čtim bana ├žok ┼čey ifade ediyordu. Arkada┼člar─▒mdan biri heyecanla parmak kald─▒rd─▒ ve s├Âz hakk─▒ ald─▒. B├╝y├╝k bir heyecanla ''Hocam neden kaplumba─ča?'' diye sordu sorusunu. Bunun ├╝zerine ben kahkahalarla g├╝lmeye ba┼člad─▒m. ─░lk ba┼čta neden g├╝ld├╝─č├╝m├╝ anlamayan arkada┼člar─▒ma sebebini anlatt─▒m. Bu hikayede evrenin sonsuzlu─čunu anlatmaya ├žal─▒┼č─▒rken ve buraya dikkat ├žekerken arkada┼č─▒m─▒n hikayeden hi├žbir ┼čey anlamay─▒p, kafas─▒n─▒ kaplumba─čaya takmas─▒ benim baya komi─čime gitmi┼čti...

Bu y├╝zden o g├╝n bu g├╝nd├╝r, anlatt─▒─č─▒m konuyla alakas─▒z konu┼čan, anlamadan yorum yapan, sa├žma sapan yerlere tak─▒lanlara ┼ču c├╝mleyi kurar─▒m, ''Neden kaplumba─ča diyorsun yani...'' Bu ├že┼čitlendirilebilir de Neden .....? Diye. 

- ''Eee peki neden nokta nokta diye ├že┼čitlendirilebilir dedin?'' ­čśť 

4 yorum:

  1. Genelde k├╝f├╝rle ├žok iyi noktalar doluyor :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle :) yorumunuz i├žin te┼čekk├╝rler :)

      Sil
  2. ├çok g├╝zel bir yaz─▒ olmu┼č, kalemine sa─čl─▒k.
    Bundan sonra bu gibi durumlarda akl─▒ma bu kaplumba─ča gelecektir muhtemelen. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok te┼čekk├╝r ederim, be─čenmenize sevindim :))

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.