Ads Top

Neden Kaplumbağa? Kısa Bir Anı!




''Neden kaplumbağa?'' Cümlesinin benim için anlamı büyüktür. Ne zaman anlattığım bir konu, hikaye veya olayda; anlatmak, dikkat çekmek istediğim noktaya değil de çok farklı saçma sapan noktalara takılanlara sorarım bu soruyu...

Bunun nedeni geçen yıl felsefe dersinde yaşadığım benim için komik olan bir olaydır... Olay şöyle:

Öğretmen evrenin sonsuzluğu konusunu işliyordu baya dikkatimi çekmişti ve dikkatle dinliyordum, felsefecilerin süper sözleri hikayeleri vardı bununla ilgili öğretmen o ders birini anlatmıştı hatırladığım kadarıyla hikaye şu:

İki filozof ağacın altında oturup sohbet ediyorlarmış. Biri diğerine ''Sence dünya nerede?'' diye sormuş. Bilge olan ''Kaplumbağanın sırtında.'' diye cevap vermiş. Bunun üzerine soruyu soran ''Peki o neyin üzerinde?'' diye sormuş. '' O da başka bir kaplumbağanın üzerinde.'' demiş bilge olan. Soruyu soran pes etmemiş, ''Peki o neyin üzerinde?'' diye sorunca, bilge olan ''Bundan sonrasını sorma, sonrası hep kaplumbağa...'' demiş.

Bu hikayeden çok etkilenmiştim bana çok şey ifade ediyordu. Arkadaşlarımdan biri heyecanla parmak kaldırdı ve söz hakkı aldı. Büyük bir heyecanla ''Hocam neden kaplumbağa?'' diye sordu sorusunu. Bunun üzerine ben kahkahalarla gülmeye başladım. İlk başta neden güldüğümü anlamayan arkadaşlarıma sebebini anlattım. Bu hikayede evrenin sonsuzluğunu anlatmaya çalışırken ve buraya dikkat çekerken arkadaşımın hikayeden hiçbir şey anlamayıp, kafasını kaplumbağaya takması benim baya komiğime gitmişti...

Bu yüzden o gün bu gündür, anlattığım konuyla alakasız konuşan, anlamadan yorum yapan, saçma sapan yerlere takılanlara şu cümleyi kurarım, ''Neden kaplumbağa diyorsun yani...'' Bu çeşitlendirilebilir de Neden .....? Diye. 

- ''Eee peki neden nokta nokta diye çeşitlendirilebilir dedin?'' 😜 

4 yorum:

  1. Genelde küfürle çok iyi noktalar doluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, kalemine sağlık.
    Bundan sonra bu gibi durumlarda aklıma bu kaplumbağa gelecektir muhtemelen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.