Ads Top

S├╝per ─░nsan Olman─▒n 10 Alt─▒n Kural─▒!!



10 ALTIN KURAL!

Dr. Ke├že’ye g├Âre psikolojik a├ž─▒dan sa─čl─▒k bir insan olmak m├╝mk├╝n.
─░┼čte '10 numara' insan olman─▒n 10 alt─▒n kural─▒:

1- Kendinizi oldu─čunuz gibi kabul edin, sevin ve kimseyle mukayese etmeyin. (Tabi yar─▒┼člarla dolu bu h─▒zl─▒ hayat─▒m─▒zda bu ├žok zor hi├ž kimseyle kar┼č─▒la┼čt─▒rmasak da kendimizi annemizin bizi kars─▒last─▒rd─▒─č─▒ bir kom┼čunun ├žocu─ču mutlaka vard─▒r.)

2- De─čerlili─či kar┼č─▒ taraf─▒n bak─▒┼člar─▒nda ve s├Âzlerinde de─čil kendi i├žinizde aray─▒n.

3- Bu─čdaylar gibi b├╝y├╝d├╝k├že ba┼č─▒n─▒z─▒ yere e─čin ve al├žak g├Ân├╝ll├╝ olun. (M├╝tevazi olun diyor yani. Kusura bakmas─▒n ben olamam Ukalay─▒m Ben adl─▒ yaz─▒mda anlatm─▒┼čt─▒m nedenini.)

4- Ele┼čtiriye kar┼č─▒ ho┼čg├Âr├╝l├╝ olun. (Tabi tabi bir de ├ži├žek verelim, yap─▒c─▒ ele┼čtiriye sayg─▒m sonsuzdur fakat y─▒k─▒c─▒ ele┼čtiriye cevap vermem veya sert konu┼čurum.)

5- Her olayda su├žlamak yerine sorumluluk al─▒n. (Hatay─▒ kendimiz de aramak ├Ânemli fakat olaylarda empati kuruyorum, e yine ben hakl─▒y─▒m.)

6- De─či┼čmeyen tek ┼čeyin de─či┼čim oldu─čunu akl─▒n─▒zdan ├ž─▒karmay─▒n.( De─či┼čiklik ├žo─ču zaman arkas─▒nda g├╝zellik getiriyor fikirler de her zaman de─či┼čir, de─či┼čmesi gerekir bunu da Fikirlerimin Sahibiyim, K├Âlesi De─čil! adl─▒ yaz─▒mda anlatt─▒m.)

7- Kar┼č─▒n─▒zdakini de─čil ├Ânce kendinizi de─či┼čtirmeye ├žal─▒┼č─▒n.

8- Anlaman─▒n ve dinlemenin konu┼čup ├╝ste ├ž─▒kmaktan daha ├Ânemli oldu─čunu unutmay─▒n. (Sevgili Ben... (Kendime Mektup) )

9- Hakl─▒ olmak yerine mutlu olmaya ├žal─▒┼č─▒n.

10- Alabilece─čin en b├╝y├╝k intikam; affetmektir ve bazen kar┼č─▒n─▒zdakine verilebilece─činiz en g├╝zel cevap; g├╝l├╝p ge├žmektir...

9 yorum:

  1. Senin hizina da yetisemiyoruz.
    Deneyelim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Taslaklar dolu vakit bulduk├ža payla┼č─▒yorum ☺ Bo┼č vaktim ├žok bunu da en iyi en zevkli bu ┼čekilde de─čerlendirmeyi tercih ediyorum. Blog yazmay─▒ seviyorum ­čśĆ

      Sil
  2. Valla ├žok iyi bir yaz─▒ bu :) ├çok ├žal─▒┼čkans─▒n :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Siz yorum at─▒nca nedense heyecanlan─▒yorum ├ž├╝nk├╝ blogu ilk kurdu─čumda sizin blogunuzla kar┼č─▒la┼čt─▒m o g├╝n bu g├╝nd├╝r takip ediyorum, ┼čimdi bana yorum atiyorsunuz ­čśĆ ├žok mutluyum ­čśŐ

      Sil
    2. Can─▒m benim yolun a├ž─▒k olsun.Her zaman emek verenlere elimden gelen deste─či yapmay─▒ planl─▒yorum.Bu insanlardan bir de sensin :)

      Sil
  3. ├çok g├╝zel ve ├Ânemli tavsiyeler..10 alt─▒n kural─▒ be─čendim.

    Yan─▒tlaSil
  4. payla┼č─▒m i├žin te┼čekk├╝rler..
    10. kural─▒ pek yapamasam da.............

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yorum i├žin te┼čekk├╝rler , bu arada ben nerdeyse hi├ž birini yapm─▒yorum, s├╝per olmak bana g├Âre de─čil ­čśĆ­čśë

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.