Ads Top

Tavşanı Yakalamak! FAZLA SORUMLULUK!

 

İki tavşanı birden kovalayan kişi ikisini de yakalayamaz. 
Konfüçyus 

Bu hızlı yaşamın içerisinde nefessiz koşuyoruz. Her şeyi yapmak istiyoruz. Nedeni yok. Yapmamız gerektiğini düşünüyoruz sadece. Yapmak zorunda hissediyoruz. Peki bu kadar istek içerisinde hepsini yapmamız mümkün mü?

Benim hayatımdan örnek verecek olursam, lise dördüncü sınıftayım, okulda sınavlarım var, hafta da üç gün staj yapıyorum, orada sorumluluklarım var, iki ay sonra ygs sınavım var, baskılar üzerimde ve ona da çalışmak zorunda hissediyorum kendimi. Peki ben hangisini yapayım?

Bu yıl malesef üçünü de doğru düzgün yapamadım, hepsi yarım yamalak, hepsi eksik. Konfüçyüs abi haklıymış meğer ben üç tavşan kovalamaya çalıştım, üçünü de yakalayamadım...

Ama umutsuz değilim, sınav meselesini gelecek yıla ertelemeyi düşünüyorum, bu sayede iki tavşana indi. Daha da tavşanları azaltmanın yolunu bulacağım. Bu sorumluluktan kaçmak değildir yanlış anlamayın. Bu sorumluluklarımı en iyi şekilde yapabilmem için, bir yöntem. Umarım kovalayacağınız tavşan sayısı artmaz, umarım tavşanı yakalarsınız...

7 yorum:

  1. Bu zorlu dönemde başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Mükemmeliyetçi olma.Hepimizin bir çok sorumluğu ve aynı anda yapması gereken bir çok şey var.Olduğu kadar yap ve kendini yıpratma derim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim uzman psikolojik danışmandan gelen bu öneriyi dikkate almamak mümkün değil :)

      Sil
  3. Dilerim sen de biz de tavsanlarimizi yakalariz o zaman :)

    YanıtlaSil
  4. okul ve staj, belki tavşanlar aynı yöne koşuyordur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mantıklı :D Epey yakın koşuyorlar :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.