Ads Top

Benim Anksiyetem | Başarı mı? Mutluluk mu?



Anksiyete: Kaygı 
Anksiyete Bozukluğu: Gereksiz kaygı / Kaygı bozukluğu

Çok yaygın bir durum olduğunu yeni öğrendim. Kimse yaşamayınca bilemiyor nasıl bir şey olduğunu. Öz güvensiz olmakla karıştırılıyor veya utangaçlıkla. Karışık bir şey anlatması da zor... Bak anlatayım her şeyden kaygı duyuyorsun herkes senin kontrolünde olduğunu sanıyor ama yaşadığın kaygı kontrolünün dışında yaşanıyor, buna direnmek karşı koymakta zor, teslim de olmamalısın, bunu önemsizleştirerek yenebilirsin. Bazen kendinle kavga edersin kafanın içerisinde konuşuyor bir şey, saçmalıyor, korkmayın şizofreniyi anlatmıyorum 😉

Neyse, anladım ki hayatımda beni başarılı yapan en önemli faktörlerden biri buymuş ve tabi beni en çok yoran da. Ben hayatta başarısız olmaktan kaygı duyduğum için daha çok çalışıp başarılı olmuşum hep.

Ne diyebilirim. Başarılı olmasaydım da mutlu olsaydım mı diyeyim? Başarı hep mutluluk getirmiyor mu? getirmiyor. O hep senden daha fazlasını bekliyorlar hissi var ya, al sana başarılı olduğun halde bir kaygı daha.

Diyelim ki bunu pisikoterapi ile veya ilaç ile yendin. Eee iyi mi olacak? Şimdi de diğer insanlar gibisin, gelecekten daha az kaygılısın, bu seferde orta başarılı ve orta mutlusun. Bu daha mı iyi oldu? Yok mu bunu 1tl'ye extra büyütülmüş menüsü. Yüksek başarı, yüksek mutluluk falan. Yok herhalde. Bir seçim yapmak zorundasın sen de?

A: Yüksek başarı - Az mutluluk
B: Orta başarı - Orta mutluluk
C: Az başarı - Yüksek mutluluk

5 yorum:

  1. Yok Ömer yok, ilaçların bu avantajı yok ettiği falan yok. Bak ben misalim sana. Asla daha iyi, daha ileri demekten vazgeçmiyorum. Hatta yaşımı biliyorsundur, en verimli dönemimi yaşıyorum. Akıllı insan kaygı duyar. Bu devirde kaygı duyulmuyorsa bu işte bir gariplik var demektir. Her hastalıkta olduğu gibi, bunda da ilaçlar gidecekleri yeri bilirler. Güzeldi yazın. Başarılar ve az kaygılı günler oğlum :)

    YanıtlaSil
  2. E-mail takip butonu çalışmıyor Ömer, onu kontrol edersen üye olurum hemen. Zira gelen kutusuna bakıyorum genelde :)

    YanıtlaSil
  3. Daha Mutlu Yaşam blogu da test koymuş bununla ilgili, orta derecede kaygı bozukluğum var oof off çeken bilir valla

    YanıtlaSil
  4. Az başarı- Yüksek mutluluk :)

    YanıtlaSil
  5. Eger basariyi getiriyorsa orantili bir kayginin sakincasi yok bence.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.