Ads Top

K├ťT├ťPHANEM─░Z | CEM─░L MER─░├ç HALK K├ťT├ťPHANES─░ | HATAY!

Merhaba, ben ├ľmer. 17 ya┼č─▒nday─▒m ve Hatay'da ya┼č─▒yorum. Di─čer ad─▒yla Medeniyetler ┼×ehri. Y├╝zy─▒llard─▒r tarihle ha┼č─▒r ne┼čir olan bu il her inan├žtan, her g├Âr├╝┼čten insanlar─▒ i├žinde bar─▒nd─▒r─▒yor. Herkes her g├Âr├╝┼če sayg─▒ duyuyor. Burada Kiliseyle Cami bile yan yana. Bende bu g├╝zel ┼čehri yava┼č yava┼č anlatmak, tan─▒tmak istiyorum. Sempier Kilisesi'nden tutun da m├╝zeleri, camileri, Samanda─č denizini, Harbiye ┼čelalelerini her yeri anlatmak istiyorum.

Bug├╝n k├╝t├╝phanemizden ba┼čl─▒yorum. K├╝├ž├╝k g├╝zel bir k├╝t├╝phanemiz var ve bu k├╝t├╝phanenin ad─▒, Cemil Meri├ž ─░l halk K├╝t├╝phanesi.




K├╝t├╝phaneye girdi─čimizde dan─▒┼čma, Atat├╝rk tablosu, gen├žli─če hitabe ve bir ka├ž tablo g├Âr├╝yoruz.


─░lk katta Gen├žlik kitaplar─▒ b├Âl├╝m├╝ var en sevdi─čim ve vakit ge├žirdi─čim b├Âl├╝m buras─▒.


Bana en ├žok hitap eden kitaplar burada. E─členceli romanlar, tarih kitaplar─▒ ve ki┼čisel geli┼čim kitaplar─▒ bu katta. Bir ka├ž kitab─▒ da ┼čuraya koyuyorum.



Bu katta ├žocuk b├Âl├╝m├╝ de mevcut. ├çok tak─▒lm─▒yorum buralarda.


Son olarak bu katta anlatmak istedi─čim g├╝zel bir tarih k├Â┼česi var, resimlerini ┼čuraya b─▒rak─▒yorum.





Defne Hikayesini Biliyor Musunuz?

Zeus’un o─člu I┼č─▒k Tanr─▒s─▒ Apollon, ─▒rmak kenar─▒nda gen├ž ve g├╝zel bir k─▒z g├Âr├╝r. Bu e┼čsiz g├╝zelin ad─▒ Defne’dir. Apollon’un i├žinde arzular uyand─▒r─▒r. Onunla konu┼čmak ister. Fakat Defne, I┼č─▒k Tanr─▒s─▒’n─▒n i├žinden ge├ženleri anlam─▒┼čt─▒r. Ka├žmaya ba┼člar. O ka├žar, Apollon kovalar. ├çapk─▒n Tanr─▒ bir taraftan “ka├žma seni seviyorum” diye ba─č─▒r─▒r. Defne ise Tanr─▒larla sevi┼čen kad─▒nlar─▒n ba┼člar─▒na neler geldi─čini bildi─či i├žin korkuya kap─▒l─▒r ve ka├žmaya devam eder. Apollon’a gelince, bu g├╝zel periyi mutlaka yakalamak istemektedir. Aralar─▒ndaki mesafe gittik├že k─▒sal─▒r ve bir an gelir ki Defne, Apollon’un s─▒cak nefesini sa├žlar─▒n─▒n aras─▒nda duyar. Art─▒k kurtulu┼č imkan─▒ kalmad─▒─č─▒n─▒ anlayan Defne, birden durur ve aya─č─▒ ile topra─č─▒ kaz─▒yarak ┼č├Âyle ba─č─▒r─▒r:  -“Ey toprak ana, beni ├Ârt, beni sakla, beni koru.”  Bu i├žten yalvar─▒┼č ├╝zerine Defne organlar─▒n─▒n a─č─▒rla┼čt─▒─č─▒n─▒, odunla┼čt─▒─č─▒n─▒ hisseder. Olgun g├Â─čs├╝n├╝ gri bir kabuk kaplar, kokulu sa├žlar─▒ yapraklara d├Ân├╝┼č├╝r, kollar─▒ dallar halinde uzar, k├Ârpe ayaklar─▒ k├Âk olup topra─č─▒n derinliklerine dalar, bir defne a─čac─▒ oluverir.  Bu manzara kar┼č─▒s─▒nda ┼ča┼č─▒ran Apollon, Defne’nin a─ča├ž olu┼čunu hayret ve ├╝z├╝nt├╝ ile seyreder. Sonra da sar─▒l─▒r ve sert kabuklar─▒ alt─▒nda hala ├žarpmakta olan kalbinin sesini duyar ve ┼č├Âyle seslenir:  -“Defne, bundan sonra sen, Apollon’un kutsal a─čac─▒ olacaks─▒n. O solmayan ve d├Âk├╝lmeyen yapraklar─▒n, ba┼č─▒m─▒n ├želengi olacak. De─čerli kahramanlar, sava┼člarda zafere ula┼čanlar, hep senin yapraklar─▒nla al─▒nlar─▒n─▒ s├╝sleyecekler. ┼×ark─▒larda, ┼čiirlerde ad─▒m─▒z yanyana ge├žecek.  Bu tatl─▒ s├Âzler ├╝zerine Defne, dallar─▒n─▒ e─čerek Apollon’u sayg─▒ ile selamlar.  ─░┼čte bu ├Âyk├╝n├╝n ge├žti─či yer bug├╝nk├╝ Harbiye’dir.  Apallon teess├╝r ve heyecan i├žinde o a─čac─▒ amblem olarak ald─▒ ve parlak yapraklar─▒ndan ba┼č─▒na bir ta├ž yapt─▒. ─░┼čte o zamandan beri ┼čiir ve silah zaferi Defne dal─▒ ile ├Âd├╝llendirilir ve Defne’nin g├Âzya┼člar─▒ bug├╝n hala Harbiye’de ┼čelaleler meydana getiriyor.


Bir ├╝st katta, sanat k├Â┼česi, teknoloji odas─▒ ve ├žal─▒┼čma odas─▒ mevcut.


En ├╝st ve ayn─▒ zamanda son kat ise okuma salonu, buras─▒ kitap ve masa sandalye dolu.


Bu kadar kalabal─▒k oldu─čuna bakmay─▒n herkes test ├ž├Âz├╝p ders ├žal─▒┼č─▒yor, kitap okuyan en fazla 5 ki┼či var. Ben de kitaplar─▒n aras─▒da geziyorum buralarda her t├╝rden kitap var. Klasik, ┼čiir, tarih, roman ve ki┼čisel geli┼čim.


┼×uraya da bir ka├ž raf─▒n resmini koyuyorum.



Bir de Orhan Pamuk kitab─▒ buldum daha ├Ânce okumu┼čtum yazarl─▒k hakk─▒nda bir kitab─▒. Yazarl─▒─č─▒ anlat─▒yor fakat teknik y├Ânden de─čil. Kendi nas─▒l yazd─▒─č─▒n─▒ nelerden esinlendi─čini anlat─▒yor.


Son olarak da ├ž─▒karken buradan ├╝yeli─čimizle kitab─▒ al─▒yoruz, bilgisayara giriyorlar.


Bizim k├╝t├╝phane de b├Âyle k├╝├ž├╝k tatl─▒ bir k├╝t├╝phanedir. Anlatmak istedim. K├╝├ž├╝k olmas─▒ ├žok sorun olmuyor ├ž├╝nk├╝ pek kalabal─▒k olmuyor, sadece ders ├žal─▒┼čanlar burada. Gelece─či y├Ânlendirecek insanlar etraflar─▒ kitap dolu iken kafalar─▒n─▒ teste g├Âmm├╝┼č X'i ar─▒yorlar ne yapal─▒m. Aray─▒n bakal─▒m ama onu ararken ├žok ┼čeyi kaybetmeyin.

Not: Foto─čraflar benim ├žekimim olup kullan─▒lmas─▒ dahilinde dava falan a├žmam, kullanabilirsiniz.

Nas─▒l olmu┼č anlat─▒m? Okuyanlar da kendi ┼čehirlerindeki k├╝t├╝phaneyi veya ┼čehirlerinin g├╝zelliklerini anlatabilir mi? Ne d├╝┼č├╝n├╝yorsunuz anlat─▒m─▒m veya k├╝t├╝phanemiz hakk─▒nda? Yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyorum...

2 yorum:

  1. ─░nanm─▒yorum. ┼×u an ├žok duyguland─▒mm ger├žekten. Ben de aslen Hatay'l─▒y─▒m. Yani Hatay'l─▒y─▒m asleni falan yok. Ve bu k├╝t├╝phaneye hi├ž gitmemi┼čtim.. Seninle tan─▒┼čt─▒─č─▒ma ├žok sevindim ger├žekten.. Ailemi ve memleketimi ├Âzlediiimm..­čśö­čśö­čśé­čśé­čśé

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de sizinle tan─▒┼čt─▒─č─▒ma ├žok sevindim. Ger├žekten de ├Âzlenecek bir ┼čehir buras─▒ =)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.