Ads Top

Çok Okunan Blog Sırları!! Vay beee!


Merhaba, ben bir s├╝redir blog yazan yada yazmaya ├žal─▒┼čan ortalama d├╝zeyde okunup, yorum alan, h─▒rsl─▒, hevesli, zeki, yak─▒┼č─▒kl─▒, sempatik, mutlu ve  ayn─▒ zamanda depresif, ├žal─▒┼čkan vs. neyse i┼čte bir blogger─▒m.

Ba┼čar─▒l─▒ ve ├žok okunan blog olma aras─▒nda evet fark vard─▒r ama bu t├╝r ba┼čl─▒klarla hep kar┼č─▒la┼č─▒r─▒z. Ba┼čar─▒l─▒ blog olman─▒n ┼ču kadar s─▒rr─▒ veya pop├╝ler blog olma taktikleri yada ├žok okunan blog nas─▒l yaz─▒l─▒r vs. ben ├žok kar┼č─▒la┼čt─▒m.

Genel olarak maddeler ┼čunlar; samimi olun (yanl─▒┼č), zaman harcay─▒n (yanl─▒┼č), ├žok okuyun (noo), sadece pop├╝ler olmak veya gelir elde etmek i├žin yazmay─▒n (tabi tabi)...

Bunlar─▒ denediniz mi? Kesin denediniz ve sonu├ž sadece kendiniz yazd─▒n─▒z ve bir ka├ž ki┼čiyle okudunuz.

''Benim i├žin pop├╝ler olmak ├Ânemli planda de─čil,'' iyi o zaman sen yaz sen oku.

Peki Neden?

Zaten pek okumay─▒ seven bir toplumda ya┼čam─▒yoruz. Daha ├žok TV izliyoruz, videolar─▒ seviyoruz. Daha ├žok g├Ârsel istiyor herkes, yaz─▒ istemiyor. G├Ârseli halletmekle de yetmiyor...

T├╝rkiye'nin en ├žok okunan sitelerini d├╝┼č├╝n├╝n. ├ľrne─čin, Onedio veya haber siteleri. ├çok fazla g├Ârsel kopyala yap─▒┼čt─▒r k─▒sa bilgiler ve ilgi ├žekici ├žo─čunlukla da cinsellik i├žeren g├Ârseller... Bu yaz─▒lar samimi de─čil, zaman harcanmam─▒┼č, sadece pop├╝ler olmak ve kar etmek ama├žl─▒ yaz─▒lm─▒┼č, yani bize sunulan maddelerin tam tersi. (─░stisnalar olabilir)

Konular─▒ deseniz, hep g├╝ncel s├╝reklili─či yok ama seviliyor. ├çok okunmak i├žin tek yapman─▒z gereken ├Âzg├╝n olmay─▒p, taklit etmek, k─▒sa g├╝nl├╝k hayatta i┼če yaramayacak bilgiler payla┼čmak (┼×u b├Âce─čin ├Âmr├╝ ┼ču kadard─▒r) banane!

Daha ne desem bilemiyorum. Nas─▒l ├ž├Âz├╝lecek ki bu sorun. Sen istedi─čin kadar belki de insanlar─▒n hayat─▒n─▒ de─či┼čtirebilecek, hayat─▒nda olumlu etki yaratabilecek i├žerikler ├╝ret, cinsellik i├žeren bir g├Ârsel veya ┼č├Âyle abart─▒lm─▒┼č konuyla pek alakas─▒ olmayan bir ba┼čl─▒k atma OKUNMAZSINN!!

''Ehh bana okuyan ┼ču k├╝├ž├╝c├╝k kitle yeter'' diyorsun. ─░yi yap─▒yorsun da daha fazla insana ula┼čmak gerek. Seni okuyan kitle zaten d├╝┼č├╝nen uyanm─▒┼č insanlar. Peki ya di─čerlerini uyand─▒rman─▒n yolu nedir? Buna bir ├ž├Âz├╝m bulmak ┼čart.

Not: Nas─▒l ama ├Âfkeyle yaz─▒lm─▒┼č bir yaz─▒? Bence hakl─▒ sorular bunlar... Bende biliyorum okuyan say─▒s─▒n─▒n de─čil kalitesinin ├Ânemli oldu─čunu ama ┼ču ├╝lkede ┼ču kadar az m─▒ kaliteli insan var??

21 yorum:

  1. Blogta yazd─▒klar─▒nla ne i┼če yarad─▒─č─▒n ├Ânemli. Yazd─▒klar─▒n hakikatten bir par├ža ise o tevar├╝s yoluyla da nesilden nesile ge├žiyor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet kal─▒c─▒ yaz─▒lar payla┼čmak daha yararl─▒ olacakt─▒r fakat iyi reklam─▒ yap─▒lmazsa yaz─▒ haketti─či de─čeri de g├Âremiyor.

      Sil
  2. Maalesef blog yazarlar─▒ olarak olduk├ža benciliz.Benzer sorular─▒ ben de kendime zaman zaman soruyorum.Blog yazmay─▒ seviyoruz,okunmas─▒n─▒ istiyoruz ama ba┼čka bloglar─▒ okumaya zaman─▒m─▒z yok!Ben okumayan bir Blogger d├╝┼č├╝nemiyorum.Payla┼č─▒p ba┼čka okuyuculara ula┼čt─▒rma k─▒sm─▒ da hep k─▒rm─▒z─▒ ─▒┼č─▒kta tak─▒l─▒ :)) Kendi bloglar─▒m─▒za yorum gelsin diye d├Ârt g├Âzle bekleriz. Kar┼č─▒ taraf─▒n yaz─▒s─▒n─▒ be─čensekte yorum olarak d├╝┼č├╝ncelerimizi yazmak zaman kayb─▒!

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabi ki ben de ayn─▒ fikirdeyim, birbirimize destek olmal─▒y─▒z her zaman. Tesekkur ederim yorumunuz i├žin.

      Sil
  3. Do─čal olarak herkes emek harcayarak yazd─▒klar─▒n─▒n daha ├žok okunmas─▒n─▒ ister. B├╝y├╝k bir okuyucu kitlesine hitap etmeyi ben de ├žok istiyorum ama acelem yok kalite ve ├Âzg├╝nl├╝kten taviz vermeyerek a┼čama kaydedersem bir g├╝n amac─▒ma ula┼č─▒r─▒m gibi geliyor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen zamanla ve emekle bir g├╝n amac─▒m─▒za ula┼čabiliriz :) Te┼čekk├╝rler yorumunuz i├žin ..

      Sil
  4. Bence blog ile web site aras─▒ndaki fark─▒ iyi anlamak gerek...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabiki hemen ara┼čt─▒ray─▒m :)

      Sil
    2. :) Ne kadar ciddiye al─▒rs─▒n bilemem ama yukar─▒da yanl─▒┼č dediklerin do─čru. Samimi olmak, ├žok okumak ger├žekten i┼če yar─▒yor. Evet ben bunlar─▒ denedim ve olumlu sonu├žlar al─▒yorum.(bununla ilgili bir yaz─▒ yazd─▒m, mutlaka okuman─▒ tavsiye ederim.)

      Blog ile web sitesi dedim ├ž├╝nk├╝ ikisi aras─▒nda da─člar kadar fark var. Biri tamamen tekil a─č─▒zdan yazardan olan payla┼č─▒mlar, di─čeri ise tamamen ticari giri┼čimlerdir. Tabi bu fark zamanla edinilen tecr├╝belerle daha iyi anla┼č─▒l─▒r. Blog yazmaya yeni ba┼člayanlar s├╝rekli bu yanl─▒┼ča kap─▒l─▒p bir web sitesi y├Ânettiklerini ve k─▒sa s├╝rede ticari gelir elde edebileceklerini san─▒rlar. Ama sadece bir ki┼činin i├žerik olu┼čturdu─ču sitenin o kadar k─▒sa s├╝rede pop├╝ler olmayaca─č─▒n─▒ h├╝z├╝nle anlarlar daha sonra.

      Blog ise bamba┼čkad─▒r. Para temel ama├ž de─čildir(olmamal─▒d─▒r). Samimiyet, yeni insanlarla tan─▒┼čma, yeni yazarlar ke┼čfetme s├Âz konusudur. ├ľrne─čin Blog Hocam... Blog Hocam'─▒n ba┼čar─▒s─▒n─▒n s─▒rr─▒ y─▒llard─▒r d├╝zenli olarak i├žerik payla┼čmas─▒ ve di─čer yazarlara kar┼č─▒ olan samimiyetidir. Kendisi de yanl─▒┼č hat─▒rlam─▒yorsam e─čer bir ├žok r├Âportaj─▒nda iyi bir blogger olmak i├žin ├žok okumak gerekti─čini s├Âylemi┼čti. Hatta ilk y─▒llar─▒nda blogunda reklam olmayaca─č─▒n─▒ bile s├Âylemi┼čti... Konuyla ilgili s├Âylenebilecek daha ├žok ┼čey vard─▒r mutlaka. Ama tavsiyeler edinilen tecr├╝beler kadar etkili olmaz...

      Umar─▒m sende bir g├╝n Blog Hocam kadar ba┼čar─▒l─▒ ve ├žok okunan bir blogger olursun...

      Sil
  5. Ben kesinlikle samimi olunmas─▒ndan yanay─▒m a├ž─▒kcas─▒.Mesela blo─čunuza yap─▒lan bir '├žok g├╝zel olmu┼č sevgiler' yorumuna ; sa─č olun' diye mi yoksa;├çok te┼čekk├╝r ederim o sizin g├╝zelli─činiz. Diye mi cevap vermeniz kar┼č─▒n─▒zdakini memnun edecektir.Bir bayan bak─▒┼č a├ž─▒s─▒yla bakarsak­čśé­čśé
    Ama ├žok okumaya ben de kat─▒lm─▒yorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hmm ├žok g├╝zel bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒. Hakl─▒s─▒n─▒z yorum yapanlara de─čer verilmeli =)

      Sil
  6. Merhaba Meczup,

    Seni anl─▒yorum ama b├Âyle bir genelleme yapman yanl─▒┼č bence. Bloggerlar da ├Âz ele┼čtiri yapmal─▒ ve ne kadar planl─▒ hareket etti─čini sorgulamal─▒. Sen cinselli─če ilgi duyan bir topluluk i├žerisinde siyasal bir sorundan bahsetmeye ├žal─▒┼č─▒rsan ve bunu o inanlar okumas─▒n─▒ beklersen elbette hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒ ya┼čars─▒n.


    Yaz─▒n─▒n sonunda belirtti─čin fikre ise kesinlikle kat─▒l─▒yorum. Google'dan sa├žma sapan aramalarla bloguna giren 100 tesad├╝fi ziyaret├ži yerine her yaz─▒n─▒ okuyan 3 sad─▒k okurunun olmas─▒ bence de daha de─čerlidir.

    Blogunu ilk ziyaretimdi ve yaz─▒n─▒ ├žok be─čendim. Hemen di─čer yaz─▒lar─▒na da g├Âz ataca─č─▒m. Ba┼čar─▒lar dilerim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bu g├╝zel yorumunuz i├žin ├žok te┼čekk├╝r ederim Serdar Bey,

      Ne diyece─čimi bilemedim ger├žekten, blogu kurdu─čumda ilk takip etti─čim bloglardan biri olan Blog Hocam sayesinde blogumu geli┼čtirebildim. Zaten ├žok da ciddi bilgisi olmayan acemi bir blogger─▒m ve burada oldu─čum k─▒sa s├╝re i├žerisindeki tespitlerimi yazd─▒m. Yanl─▒┼člarim vard─▒r elbette ama zamanla do─črular─▒ bulaca─č─▒ma eminim :)

      Sizi blogumda g├Ârmek ger├žekten ├žok Onur verici. Baya hava atabilirim arkada┼člar─▒ma art─▒k =)

      Sil
  7. Bu aralar ben blogumu ihmal ettim instagram hesab─▒ ile u─čra┼č─▒yorum s├╝rekli. Diyece─čim o ki Mechup -sende fark─▒na varm─▒┼čs─▒nd─▒r ki- yazarl─▒k bu ├╝lkede fame olman─▒n yeni bir yolu haline geldi. Hayat─▒m boyunca hayalim bir kitap yazmak geni┼č kitlelere hitap edip insanlar─▒n d├╝┼č├╝ncelerini etkilemekti. Fakat bu blog camias─▒ wattpad camias─▒ o kadar ├ž├Âp insanlarla dolu ki. Herkes 'Beni okusun ben okumayay─▒m' kafas─▒nda. B├Âyle bir d├╝┼č├╝nce tarz─▒ ne kadar mant─▒kl─▒ olabilir ki?
    Bo┼čver onu bunu sen. Ben biz bize yeteriz diyorum. Ergen,sabit fikirli bin tane takip├žim olaca─č─▒na a├ž─▒k g├Âr├╝┼čl├╝,olgun 100 tane takip├žim olmas─▒n─▒ tercih ederim. (75 takip├žisi olan blogger beyan─▒ ehehehhehe)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Her┼čey de bir kalitesizlik hissediyorum san─▒r─▒m bu 'kapitalizmin oyunlar─▒' para h─▒rs─▒ TV programlar─▒ndan tutal─▒m da gazete kitaplar baya -oku beni, izle beni- diye sa├žma sapan ┼čeylere giri┼čiyor... ┼×ark─▒lar desek mahfoldu (17 ya┼č─▒nda, bir ┼čeyler bildi─čini sanan ama ├žo─ču zaman sacmalayan blogger beyan─▒ =) )

      Sil
  8. G├╝zel bir yere de─činmi┼čsin ama san─▒rim ├Âyle.insanlarin co─ču bir noktadan sonra kendini gelistirmek,yormak,├Â─črenmek istemiyorlar.bunun yerine kendini yormamak,vakit ├Âld├╝rmek,eglenmek istiyorlar.bu y├╝zden icerigin dolu olmamas─▒n─▒ tercih ediyorlar san─▒r─▒m.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de ├Âyle d├╝┼č├╝n├╝yorum bende de oluyor bazen s─▒rf bug├╝n de yazmak olmakm i├žin yazd─▒─č─▒m yaz─▒lar var sonra da be─čenmeyip sildi─čim.

      Sil
  9. Ben sordu─čun sorular─▒n cevab─▒n─▒ geli┼čen teknolojiye ba─čl─▒yorum asl─▒nda. ├ľzellikle bloglar─▒n bu d├Ânemde az okunuyor olmas─▒n─▒n sebebi g├Ârsel mecralar─▒n daha ├žok ├Ân plana ├ž─▒kmas─▒ndan kaynaklan─▒yor. ├çok yo─čun ve h─▒zl─▒ bir hayat ya┼čad─▒─č─▒m─▒z i├žin okumakla u─čra┼čm─▒yoruz. Dinliyoruz veya g├Ârsellere y├Âneltiyoruz ilgimizi. Yine beynimizin i┼čle dolu olmas─▒ndan dolay─▒ e─členceli ve samimi i├žeriklere y├Âneliyoruz. Okumas─▒ kolay bizi ├žok yormayacak yaz─▒lara y├Âneliyoruz. Daha detay ve d├╝┼č├╝nceye iten i├žerikler ilgi alan─▒m─▒z ise okuyoruz. Bu nedenle yazd─▒─č─▒m─▒z i├žeriklerin az veya ├žok okunmas─▒ ba┼čar─▒m─▒z─▒ g├Âstermez. Okuyan kitlenin y├Âneliminin ne oldu─čunu g├Âsterir. E─čer ba┼čar─▒l─▒ bir blogger olmak istiyorsak bizi okuyacak kitlenin bizden ne istedi─čini bilmeli ve ona g├Âre i├žerik ├╝retmeliyiz. Ha yok ben istedi─čim ┼čeyleri yazar─▒m diyorsak ├žok okunma gibi bir gayemiz olmamal─▒.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ┼×uan youtube u├žuyor neredeyse ben ise blogun konu┼čulmas─▒n─▒ istiyorum, ger├Âekten burada yazan g├╝zel yaz─▒lar─▒n sa├žma sapan milyonlarca youtube videosunundan daha yararl─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum, farkedilmesini istiyorum...

      Sil
  10. Benim de ├žok ba┼čaramad─▒─č─▒m bir ┼čey bu. Mesela ├žok uzun de─čil, k─▒sa ve ├Âz yazmak laz─▒m - ben yapam─▒yorum. ─░nsanlar─▒n ilgisini ├žekecek konularda - Beyonce'nin son sa├ž rengi, Gigi Hadid'in sevgilisi- yazmak laz─▒m, bense az ilgi ├žeken konularda yaz─▒yorum.
    S─▒rf okunacak diye ilgimi ├žekmeyen konularda yazamam ├ž├╝nk├╝ keyif almadan yazarsam blog a├žman─▒n faydas─▒ ne ki bana? Ben keyif almak ve benim gibi insanlarla tan─▒┼čmak i├žin a├žt─▒m blo─čumu. ├çok da tatl─▒ bloggerlarla tan─▒┼čt─▒m, tan─▒┼č─▒yorum. Biz de kendi ya─č─▒m─▒zla kavrulan bloglar olal─▒m ne yapal─▒m :)

    Sevgiler

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.