Ads Top

Neden Ba┼čar─▒s─▒z─▒m? | Hangi B├Âl├╝m├╝ Okumal─▒y─▒m?!

Merhaba. Bug├╝n yine d├╝┼č├╝n├╝yordum. YGS'ye bir ay var ve ben ba┼čaramayaca─č─▒m. Neden? Sonrada buldum nedenini. Bir amac─▒m yok ki benim. Bu b├Âl├╝m bu meslek vesaire. Elimde bir motivasyon yok. Ne istedi─čimi bilmiyorum.




Her g├╝n blog yazabiliyorum ama her g├╝n ders ├žal─▒┼čam─▒yorum. Blogda bir hedefim, bir amac─▒m var fakat ders ├žal─▒┼č─▒rken yok. Kimse de tavsiye vermiyor. Ben de oturdum ara┼čt─▒rd─▒m.

─░ktisat ve i┼čletme okudu─čum b├Âl├╝me uygun ama tavsiye etmiyorlar, okuyan ├žokmu┼č o b├Âl├╝m├╝. Ben de s─▒k─▒l─▒rd─▒m zaten. Sonra da Sosyoloji diye bir b├Âl├╝m ke┼čfettim. Ekonomi, psikoloji ve siyaset dersleri de varm─▒┼č, i┼č imkanlar─▒ da baya fazla, galiba bu olur dedim. Di─čer ad─▒ toplum bilimi, toplum psikolojisi. Ger├žekten de ho┼čuma gitti bu b├Âl├╝m. 

Fakat hala kapsaml─▒ bir ara┼čt─▒rma yapmad─▒m, her an da fikrim de─či┼čebilir. Bu y─▒l s─▒nav─▒ tecr├╝be edece─čim ve ├Ân├╝mde uzun bir y─▒l var. Hedefim i├žin ya┼čam tarz─▒mda de─či┼čiklikler yap─▒p hedefime odaklanaca─č─▒m. Art─▒k s─▒k─▒ld─▒m ├ž├╝nk├╝ ba┼čar─▒s─▒z hissetmekten.

Yanl─▒┼č bir se├žimde yapmak istemiyorum, bask─▒ beni 30 ya┼č─▒mda gibi d├╝┼č├╝nmeye zorluyor bir k├╝├ž├╝k hatan─▒n hayat─▒m─▒ mahfedece─či  bilincini kafama sokmaya ├žal─▒┼č─▒yor. Bu da ├žok k├Ât├╝. ┼×u an en az─▒ndan bir hedefim var art─▒k ve y├Ân├╝m├╝ biliyorum. Navigasyonum var yanl─▒┼č veya kafam─▒ kar─▒┼čt─▒racak yollara girme riskim azald─▒. Bu iyi.

Umar─▒m ba┼čar─▒r─▒m. Sizin okudu─čunuz veya tavsiye etti─činiz b├Âl├╝mler var m─▒? veya hayatla ilgili tavsiyeleriniz d├╝┼č├╝nceleriniz nelerdir? yorum olarak yazabilir misiniz?

17 yorum:

  1. Sosyoloji,├╝lkemizde yeterince de─čer g├Âremeyen bir b├Âl├╝m :(( ├ço─ču arkada┼č ├Â─čretmenlik i├žin yada rehber ├Â─čretmenli─če ge├žebilmek i├žin ├žok u─čra┼č─▒yor.Sosyal hizmetler gelece─či olan iyi bir b├Âl├╝m.Bence ona da bakabilirsin :))

    Yan─▒tlaSil
  2. Ara┼čt─▒rd─▒─č─▒n b├Âl├╝mlerden yola ├ž─▒karak fen a─č─▒rl─▒kl─▒ bir ┼čey istemedi─čini ve lisedeki alan─▒n olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝m. Ben ge├žen seneye kadar matematik ├Â─čretmenli─či yapt─▒m ve ├Â─črencilerimde se├žilen b├Âl├╝me g├Âre haz─▒rlanma g├Ârmedim. Genelde s─▒nava girip ald─▒klar─▒ puana g├Âre tercih yap─▒yorlar. Sosyoloji ile ilgili ├╝stteki yoruma kat─▒l─▒yorum. Kontenjanl─▒ olarak a├ž─▒k ├Â─čretimdende okunabiliyor yani okudu─čun b├Âl├╝me ek olarak bile okunabilir. Benim e┼čit a─č─▒rl─▒kc─▒ ├Â─črencilerim adalet okuyup hukuka ge├ži┼č yapma hedefindeydiler. Ge├ži┼čte ├žok kolay de─čil ama adalet yerle┼čmesi kolay bir b├Âl├╝m. Uluslararas─▒ ili┼čkileri ara┼čt─▒rabilirsin. Yazmay─▒ sevdi─čine g├Âre bunu destekleyecek b├Âl├╝mlerde d├╝┼č├╝n├╝lebilir. Biraz uzun oldu ama gene akl─▒na tak─▒lan bir ┼čey olursa bana yazabilirsin. Son olarak kafada gelecek y─▒la erteleme s─▒nava. gir bakal─▒m tabi ki b├Âl├╝m ara┼čt─▒racaks─▒n sevdi─čin ┼čeyi oku ama bu y─▒l─▒ kafada bitirmesen daha iyi olur bence :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├╝zel, uzun yorumunuz i├žin te┼čekk├╝r ederim, ┼čimdi lisede muhasebe bolumundeyim ama hala gelecekte ne olmak istedi─čime kadar veremiyorum. Sevdi─čim ┼čeyi yapma tarafindayim ve bir ay var yapabilecek ├žok ┼čeyim yok kafamda gelecek y─▒la haz─▒rlan─▒yorum :)

      Sil
  3. Eskiden 4 y─▒ll─▒k ├╝niversite okumak her ┼čeye bedeldi. Hangi b├Âl├╝m oldu─čundan ziyade 4 y─▒ll─▒k olmas─▒ hava atmak i├žin yeterdi. ┼×imdilerde herkes 4 y─▒ll─▒k bitiriyor ama i┼čsiz. G├╝n├╝m├╝zde k─▒sa yoldan meslek sahibi olmak i├žin okumak ┼čart oldu. 2 y─▒ll─▒k, 4 y─▒ll─▒k fark etmez ├Ânce kendini tan─▒mal─▒ ve g├╝n├╝n├╝n nerdeyse 3'te 1'ini ge├žirece─či mesle─či se├žmeli. Ben pazarlama ve sat─▒┼č sonrada i┼čletme okudum ama alakas─▒z i┼č yap─▒yorum. Hayat f─▒rsatlar─▒ ve zorluklar─▒ ile ya┼čand─▒─č─▒ i├žin kusursuz gidi┼čat bekleme. Yapmaktan ho┼čland─▒─č─▒n veya ortam─▒n─▒ sevdi─čin i┼či yapmal─▒s─▒n. Kendini ke┼čfetmen ile yeni pi┼čmanl─▒klar─▒n oluyor zaten. Son 3 senedir resim ├žizebildi─čimi, ┼čiir ve s├Âz yazabildi─čimi ke┼čfettim. Yazmay─▒ sevdi─čimi, m├╝kemmelliyet├ži oldu─čumu anlad─▒m. Hedeflerimde ona g├Âre de─či┼čti tabi. Amac─▒n i┼č bulmak m─▒? Yoksa sevdi─čin i┼či yapmak m─▒? Kendine sorular sorarak verdi─čin cevaplara g├Âre devam edebilirsin..Ba┼čar─▒lar dilerim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok hakl─▒s─▒n─▒z ne f─▒rsat ├ž─▒kaca─č─▒ hi├ž belli olmaz, sevdi─čim ┼čeyi okumak sevdi─čim i┼či yapmak istiyorum gerisi zaten gelir.

      Sil
  4. B├Âl├╝m veya meslek konusunda ne y├Âne ilerleyece─činden hen├╝z emin de─čilsen acele etme. Hen├╝z ├žok gen├žsin ben de ├Âyle. E─čer ├žok arzulad─▒─č─▒n bir meslek yoksa illa bir meslek se├žmek zorunda de─čilsin. Sadece nelerden ho┼čland─▒─č─▒n─▒ bir ka─č─▒da yaz. ─░ktisat veya i┼čletme ile ilgili ┼čunu s├Âyleyebilirim, ben iktisat okuyorum ve severek okudu─čumu s├Âyleyemem. Yaz─▒ yaz─▒yorum, yarat─▒c─▒ biriyim bu nedenle okudu─čum b├Âl├╝mde reklam, medya veya pazarlamaya kayabilirim mezun olunca. E─čer severek yapmazsam o i┼čten ayr─▒l─▒r ba┼čkas─▒na ge├žerim. San─▒ld─▒─č─▒ kadar bir yerde ├žal─▒┼čmak, i┼če girmek zor de─čil. Sosyoloji ile ilgilenmiyorsan b├Âl├╝m├╝ okurken s─▒k─▒labilirsin. Hedefin yok diye ba┼čar─▒s─▒z de─čilsin ayr─▒ca. Bu da bir t├╝r yan─▒lg─▒. Sadece motive olmaya ihtiyac─▒n var. Yapabildi─činin en iyisini yapmaya ├žal─▒┼č yeter. Meslek se├žimi ise en son kayg─▒n olsun. S─▒nav zaman─▒nda ben de senin gibi stresliydim bu konuda ve ┼čuan ne kadar gereksiz oldu─čunu g├Âr├╝yorum. Doktor, avukat gibi belli bir konuda uzmanla┼čarak ├╝nvan almayacaksan ne okudu─čunun bir ├Ânemi yok. ├ç├╝nk├╝ di─čer b├Âl├╝mlerin hepsi istedi─čin zaman istedi─čin ya┼čta mesle─čin olabilir. Tek ├Ânerim okurken ho┼čuna gidecek bir b├Âl├╝m se├ž, e─členceli y─▒llar ge├žirece─čin kamp├╝s├╝ olan bir ├╝niversiteye gir ve kendini her alanda ├Âzellikle sanat alan─▒nda geli┼čtir.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hakl─▒s─▒n─▒z, tavsiyeler i├žin te┼čekk├╝rler. Asl─▒nda ger├žekten de ├žok erken ne zaman ne olaca─č─▒n─▒ tahmin edemeyiz ne yapal─▒m i┼čte herkes bir hedef istiyor bizden ne okumay─▒ d├╝┼č├╝n├╝yosun falan diyorlar, hedefi olmayan kaybolur diyorlar. ├ľyle doktor avukat falan ├žok sorumluluk ve uzun y─▒llar ├žal─▒┼čma gerektiren ┼čeyler o y├╝zden ben en iyisi sevdi─čim keyif alaca─č─▒m bir b├Âl├╝m se├žeyim =)

      Sil
  5. Yorumlar─▒ okurken Do─ču┼č Hakan Y─▒lmaz'─▒n yorumuna kat─▒lmadan edemedim, ├žok do─čru s├Âzler yazm─▒┼č.

    Bende ilk sene stresliydim, daha do─črusu gev┼ček davrand─▒m ve k├Ât├╝ bir sonu├ž ald─▒m. Bunun nedenlerinden biride hem hedefim yoktu hemde bundan dolay─▒ motivasyonum yoktu. ─░lk sene hemsirelik b├Âl├╝m├╝ yazacakt─▒m, sonra d├╝┼č├╝nd├╝m rejona ters :) Maalesef puanim onlara yetiyordu. Karar verdim di─čer sene haz─▒rland─▒m. Bu s├╝re├žte meslekleri ara┼čt─▒rd─▒m, kendimi tan─▒d─▒m ve b├Âylece hayat─▒m─▒ adayabilece─čim meslekleri yava┼č se├žmeye ba┼člam─▒┼čt─▒m. M├╝hendislik a─č─▒r basm─▒┼čt─▒ bende bu alana y├Âneldim.

    Netice olarak y─▒llarca severek yapabilece─čin bir mesle─če karar ver. Karar verirken T├╝rkiye'de ki bu alanla ilgili i┼č olanaklar─▒n─▒ da ara┼čt─▒r. 4-5 y─▒l okuyup a├ž─▒kta kalma yani.

    Bir abi tavsiyesi olarak, asla ikinci sene s─▒nava girmekten korkma, gerekirse ├╝├ž├╝nc├╝ sene de gir. Dedi─čim gibi, ilk sene hem┼čirelik mesle─čini se├žmeyi d├╝┼č├╝n├╝rken, ┼čimdi severek bilgisayar m├╝hendisli─či okuyorum. ┼×unu da belirtiyim, ba┼čta bu b├Âl├╝mde oyun falan yapaca─č─▒m─▒z─▒ san─▒yordum, fakat biraz farkl─▒ym─▒┼č i├žerikler :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hahah :D En iyisi kendimi tan─▒maya biraz zaman ay─▒ray─▒m ben, yoksa yanl─▒┼č b├Âl├╝mler se├žebilirim =)

      Sil
  6. Mustafa T├╝rkoz'a kat─▒l─▒yorum, ikinci sene s─▒nava girmekten korkma. ├ťzerindeki bask─▒yla, biran ├Ânce bir yere yerle┼čeyim bitsin bu stres diye d├╝┼č├╝nebilirsin ama i├žine y├Ânelip kendini dinle haz─▒r olup olmad─▒─č─▒na bak. Karar veremediysen kendine zaman tan─▒. Se├žece─čin meslek senin kimli─čin olacak belki, riske atma.

    Ve kim ne g├Âzle bak─▒yor diye d├╝┼č├╝nme, neye yatk─▒nsan o b├Âl├╝m├╝ oku ki ├Âzg├╝venin de do─čru orant─▒da y├╝kselsin.

    Ben insan ili┼čkilerini seven biriyim, sosyoloji, psikoloji, ├Â─čretmenlik ya da benzeri bir meslek isterdim. ─░nsanlarla ili┼čki halinde olup analiz edebilece─čim bir meslek isterdim yani. Ama yine de o kadar karars─▒zd─▒m ki ben bunu istiyorum deyip arkas─▒nda duramad─▒m, kimse de yard─▒mc─▒ olmay─▒nca b├╝y├╝klerin zoruyla hi├ž alakam olmayan bilgisayar b├Âl├╝m├╝ne y├Ânelip yaz─▒l─▒mc─▒ oldum. Hi├ž bana g├Âre olmad─▒─č─▒ i├žin h─▒rsl─▒ olamad─▒m, s─▒k─▒ld─▒m b─▒rakt─▒m vs. ├ťcretli ├Â─čretmenlik yapt─▒m, sat─▒┼č dan─▒┼čmanl─▒─č─▒ yapt─▒m, yaz─▒l─▒m da yapt─▒m ama devam edemedim ┼ču an yaz─▒l─▒m yapm─▒yorum alakam olmayan ba┼čka bir i┼č yap─▒yorum. Kod yazmay─▒ ├Âzl├╝yorum ama biraz ├žal─▒┼čt─▒ktan sonra hafakanlar bas─▒yor :)
    ┼čimdilerde sistem uzmanl─▒─č─▒na merak sald─▒m. Zaman─▒ geri alma imkan─▒m olsa kimseyi dinlemezdim i├ž sesime kulak verirdim, can─▒m hangi b├Âl├╝m├╝ okumak istiyorsa basitmi┼č-gelece─či yokmu┼č vs diyenlere bakmadan onu okurdum ;)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok g├╝zel anlatm─▒┼čs─▒n─▒z, hikaye gibi okudum. Sizin yaz─▒lar─▒n─▒zla ger├žekten her ┼čey kafama oturdu say─▒l─▒r, tecr├╝belerinizi benimle payla┼čt─▒─č─▒n─▒z i├žin ├žok ├žok te┼čekk├╝r ederim =)

      Sil
    2. Faydam olursa ne mutlu bana. Rica eder, hayat─▒nda ba┼čar─▒lar dilerim :)

      Sil
  7. Mim davetimi buraya b─▒rak─▒yorum sevgili Mezcupcum :)
    http://masalzehra.blogspot.com.tr/2017/02/mim-blogumun-ismi-nereden-geliyor.html

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler en k─▒sa zamanda yaz─▒p, haber veririm =)

      Sil
  8. 12. s─▒n─▒f benim i├žinde karars─▒zl─▒─č─▒mdan dolay─▒ zor olmu┼čtu, sonunda do─čru ya da yanl─▒┼č bir yola girdim. Umar─▒m sen de yolunu se├žebilirsin :))

    Yan─▒tlaSil
  9. 2014 y─▒l─▒nda bende ayn─▒ senin gibiydim, hedef, ileriye dair hi├ž bir d├╝┼č├╝ncem yoktu. Meslek lisesi okudu─čum i├žin s─▒navs─▒z 2 y─▒ll─▒k ilgili b├Âl├╝me ge├ži┼č oluyordu. E─čer d├╝z anadolu lisesinde okumu┼č olsayd─▒m hi├ž bir ┼čekilde ├╝niversiteye yerle┼čemezdim. Yine ygs'ye girdim ama baraja yak─▒n puan bile alamam─▒┼čt─▒m yani o derece ilgim alakam yoktu. 2 y─▒l ├╝niversite okudum dgs ile 4 y─▒ll─▒─ča tamamlayabilirim diyerek girdim, baraj─▒ ge├žtim ama yeterli puan alamad─▒─č─▒m i├žin ├Âylece kald─▒.

    2 kere kpss'ye girdim ama malum yine g├╝zel bir puan alamad─▒m. Sonu├ž 7-8 ayd─▒r i┼čsizim. O y├╝zden di┼čini t─▒rna─č─▒na tak─▒p okumal─▒s─▒n. Umar─▒m anlatabilmi┼čimdir.

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.