Ads Top

KOPYALA-YAPI┼×TIR | BLOGGER OLMAK #4


Merhaba, nas─▒l gidiyor bloglamalar? Bende s├╝per baya yaz─▒yorum ya. Tak─▒nt─▒l─▒ fanlar─▒m falan var. Herkes beni seviyor baz─▒ yaz─▒lar─▒m─▒ 30 ki┼či falan okuyor, 30, 30.

Blogger olmak serisinin 4.b├Âl├╝m├╝ne ho┼č geldiniz! Bu birinci, bu ikinci, bu da ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝m.

Bug├╝n de blog hakk─▒nda ├Ânemli bir konuya de─činmek istiyorum. Kopya ├žekmekk!! Bizim lise de bir ├Â─čretmen ┼č├Âyle demi┼čti: ''Kopya ├žekmek serbest yakalanmak yasak!'' gel gelelim Google kopyac─▒lar─▒ yakal─▒yor ya.

Son zamanlarda birka├ž blog g├Âr├╝yorum yeniler san─▒r─▒m. Bilgi falan payla┼č─▒p blog sayfalar─▒n─▒ pop├╝ler bir hale getirmeye ├žal─▒┼č─▒yorlar. E─čer kendi yaz─▒yorsa tebrik ederim ki bu bahsettiklerim kendileri yazm─▒yorlar...

E─čer az─▒c─▒k ara┼čt─▒r─▒p ├Âyle blog a├žmaya ba┼člasalard─▒ veya SEO hakk─▒nda azc─▒k bilgi sahibi olsalard─▒ bunun bloglar─▒na uzun vadede ne denli zarar verece─čini anlarlard─▒.

K─▒sa vadede elbette okunma al─▒rs─▒n─▒z. Takip├žiniz de artar. D├╝┼č├╝nsenize 2 dakikada sayfalarca yaz─▒ payla┼č─▒yorsunuz ve bu yaz─▒lar─▒n ne imla hatas─▒ ne de c├╝mle bozuklu─ču var ne de olsa biri onu yazmak i├žin g├╝nlerce belki haftalarca ara┼čt─▒rma ve r├Âportaj yap─▒p yazmaya ├žal─▒┼čm─▒┼č!

Ah ┼ču ctrl+c ctrl+v yapanlar kadar zeki olamam─▒┼č. Oysa ├žok kolaym─▒┼č blog falan yazmak...

Birde a┼ča─č─▒ya k├╝├ž├╝c├╝k kaynak falan koyuyor ya, link bile de─čil sitenin ad─▒n─▒ falan yazm─▒┼č ve bunun fark─▒na m─▒ varm─▒yorlar ne, bir s├╝r├╝ de yorum geliyor: yaz─▒n─▒z ├žok g├╝zel, te┼čekk├╝rler falan filan.



Bunun do─črusu nedir? ├ľnemli sitelerde gizlilik politikas─▒ ve al─▒nt─▒ ┼čartlar─▒ benzeri sayfalar olur bunlar─▒ okuyarak, o siteden nas─▒l al─▒nt─▒ yapabilece─činizi ├Â─črenirsiniz.

Veya yaz─▒dan bahsedip link koyars─▒n─▒z ki okuyacak olan ki┼či gidip orjinal sayfas─▒ndan okur ve yazan ki┼či eme─činin kar┼č─▒l─▒─č─▒n─▒ alm─▒┼č olur. ├çok mant─▒kl─▒ ├Âyle de─čil mi?

Pop├╝ler olmak i├žin pop├╝ler konularda yazman─▒z zaten o konuda ├žok yaz─▒ld─▒─č─▒ i├žin de sizi arkalara iter. ├ľzg├╝n olun ve kendiniz yaz─▒n. Hi├ž yaz─▒lmam─▒┼č alanlarda yazaca─č─▒n─▒z bir yaz─▒ sizi ilk s─▒ralarda tutabilir. Burada amac─▒m bir ┼čey ├Â─čretmek de─čil, sadece bo┼čuna u─čra┼čman─▒z─▒ engellemek. H─▒rs─▒zl─▒k k├Ât├╝ bir ┼čeydir ­čś▓­čśë­čść­čśÄ

20 yorum:

  1. Kesinlikle h─▒rs─▒zl─▒k k├Ât├╝ bir ┼čey, elinize sa─čl─▒k. Ge├ženlerde bu t├╝r bloglara ben de denk geldim. Kaynak g├Âstermek bir ┼čeyi de─či┼čtirmez ama hala yapanlar var maalesef...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Maalesef bende ┼ču aralar ├žok kar┼č─▒la┼č─▒yorum o y├╝zden b├Âyle bir yaz─▒ yazmak istedim, umar─▒m okurlar... ve yararl─▒ olur bu yaz─▒.

      Sil
  2. ─░yi bir uyar─▒. Eme─če sayg─▒ duymak gerek...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle, te┼čekk├╝rler yorum i├žin =)

      Sil
  3. Ben de senin fan─▒n─▒m:)) Bence g├╝zel bir yolda ilerliyorsun. Daha da ba┼čar─▒l─▒ olaca─č─▒na inan─▒yorum. Al─▒nt─▒ konusunda kesinlikle do─čru s├Âyl├╝yorsun "Kopyala - yap─▒┼čt─▒r" ─▒n ├žok yanl─▒┼č oldu─čunu bir ├žok yerde de s├Âyl├╝yorlar. Bir s├╝re sonra al─▒nt─▒ okumak rahats─▒z edici olabiliyor. Al─▒nt─▒ yap─▒lan─▒ takip etmek yerine niye ba┼čka yerde payla┼čan okunsun ki. Acaba konu s─▒k─▒nt─▒s─▒ ya┼čay─▒p ileride ├Âyle yapar m─▒y─▒m ben de diye d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m oluyor. Umar─▒m o duruma hi├ž gelmem.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Gelece─činizi sanm─▒yorum, anlatacak ┼čey bitermi hi├ž, anlatamamayi anlat─▒r─▒z yine de anlat─▒r─▒z yani =) s├Âylediklerinize aynen kat─▒l─▒yorum =D te┼čekk├╝rler yorumunuz icin...

      Sil
  4. Link belirtmek konusunda... Al─▒nt─▒ yaz─▒ yapm─▒yorum Yani mimlerin giri┼čleri falan herkeste ayn─▒ olmas─▒ gerekti─či zamanlar d─▒┼č─▒nda. Ama g├Ârsel kullan─▒yorum Ve al─▒nt─▒d─▒r diyorum alt─▒na.Link belirtmiyor olabilirim ama al─▒nt─▒d─▒r vb.demeyenler bile var.Ama tabiki de hi├ž bir ┼čey yazmadan direk yaz─▒y─▒ yazanlara ├žok sinirleniyorum ben de:/

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bende g├Ârsel kullan─▒p k├╝├ž├╝k al─▒nt─▒lar yap─▒yorum elbet ama oldu─ču gibi bir yaz─▒y─▒ bloguma ekleyip benimkisi gibi g├Âstermeye ├žal─▒┼čm─▒yorum yanl─▒┼č olan bu.

      Sil
  5. Bu t├╝r bloglar sergilenmeli bence, madem de─činiyorsunuz konuya a├ž─▒k├ža, ad─▒ da olmal─▒. Ya da o blog sahibi ┼čahsen nezaketle ve bilen bir ki┼či olarak iyi niyetlice uyar─▒lmal─▒. Bu t├╝r bir davran─▒┼č─▒n do─čru oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum.
    B├Âyle olmas─▒ b├╝t├╝n yeni bloglar─▒ t├Âhmet alt─▒nda b─▒rak─▒p, ustala┼čanlar─▒n da "Hadi be can─▒m sende" demesine yol a├žan bir yol g├Âsterim haline d├Ân├╝┼čmeye yol a├žacakm─▒┼č gibi geliyor. ┼×unun ┼čuras─▒nda 4-5 ayd─▒r u─čra┼č─▒yorum blog konusuyla ve yeterince olumsuzluk ya┼čad─▒m "Google Chorome", "Draft blogger," "Robotx" daha saymama gerek yok. Tecr├╝beli Blogger'lardan olduk├ža ├žok yararland─▒m, ne ├Â─črendiysem bu konuda, onlardan ├Â─črendim. Herkese ├žok ├žok te┼čekk├╝r ederim.
    A├ž─▒k├žas─▒ i├žerik itibariyle ├žok ho┼čuma gitti ama ├╝slup olarak olduk├ža rahats─▒z oldum, ukala bir yaz─▒ olmu┼č.
    Yanl─▒┼č da anla┼č─▒lmas─▒n l├╝tfen benim ele┼čtirim yaz─▒, yazan─▒n ki┼čili─čiyle ilgili de─čil. yaz─▒n─▒n d├╝┼č├╝nd├╝rd├╝─č├╝yle ilgili.
    Ho┼č├ža kal─▒n.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bu uzunca yorumunuz i├žin te┼čekk├╝r ederim. Anlatmak istedi─činizi anlad─▒m yap─▒c─▒ y├Ânlendirici olman─▒n daha faydal─▒ olabilece─čini soylemissiniz san─▒r─▒m. Ben de ├žo─čunlukla ├Â─čle olmaya calissam da konular─▒ tamamen ciddi bir ┼čekilde ele alm─▒yorum benim niyetim birazc─▒k mizah da yapmak ├Âyle resmi ciddi bir ┼čekilde bilgi veren bir s├╝r├╝ blog var benim tarz─▒m bu ve kurdu─čumda beri blogu b├Âyle devam ettim, bir ┼čeyler ├Â─čretme gibi bir niyetim yok yaz─▒da da dedi─čim gibi :)

      Sil
  6. ├ťretewn blogger─▒n bitmeyen ├žilesi :) Ben al─▒┼čt─▒m art─▒k. Yaz─▒lar─▒m─▒ ba┼čka sitelerde g├Ârd├╝─č├╝mde hi├ž tepki g├Âstermez oldum. Hatta bazen "g├╝zel yaz─▒, bravo" falan gibi yorumlar yaz─▒p e─členiyorum. Tavsiye ederim :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Benim hen├╝z ba┼č─▒ma gelmedi ama bende eminim dalga ge├žerek tepki veririm =D sizin yaz─▒larda al─▒nmayacak gibi de─čil dayanam─▒yor millet =D

      Sil
  7. Ben bloglar─▒ gezerken kopyala yap─▒┼čt─▒r fark etmiyorum bile. Art─▒k ├Âyle ┼čeyler yapan kimse yoktur diyordum ama varm─▒┼č. Bilmiyorum ki ne denir? Be─čendi─čin bir yaz─▒ veya konu olabilir ama kendin yaz be karde┼čim. Bloglardan yaz─▒ ├žalmak ne kadar ileri g├Ât├╝r├╝r seni fark et art─▒k..Neyse bu konuya de─čindi─čin i├žin te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Rica ederim, ger├žekten de rahats─▒z eden bir durum ve de─činmek gerek.

      Sil
  8. ├ľrnek al─▒p kendinde uyarlayabilirsin bu sana bana bize kalm─▒┼č ama cidden kopyala yap─▒┼čt─▒r olay─▒ ├žok terbiyesizce.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle, kendine uyarlamak veya yorumlamak yaz─▒n─▒n orjinalindan daha g├╝zel de oluyor bazen.

      Sil
  9. Ger├žekten mi? Bir siteye girip onlar─▒ m─▒ yap─▒┼čt─▒r─▒yorlar? Ben hi├ž fark─▒na varmad─▒m. Ya da denk gelmedim. Ne kadar sa├žma bir ┼čey. Be─čenilse de sonu├žta sen yazm─▒yorsun ki. Sen biliyorsun bir kere bunu. O ┼čekilde hi├ž zevk almazs─▒n ki

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de hi├ž anlam─▒yorum onun mant─▒─č─▒n─▒.

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.