Ads Top

KOPYALA-YAPIŞTIR | BLOGGER OLMAK #4


Merhaba, nasıl gidiyor bloglamalar? Bende süper baya yazıyorum ya. Takıntılı fanlarım falan var. Herkes beni seviyor bazı yazılarımı 30 kişi falan okuyor, 30, 30.

Blogger olmak serisinin 4.bölümüne hoş geldiniz! Bu birinci, bu ikinci, bu da üçüncü bölüm.

Bugün de blog hakkında önemli bir konuya değinmek istiyorum. Kopya çekmekk!! Bizim lise de bir öğretmen şöyle demişti: ''Kopya çekmek serbest yakalanmak yasak!'' gel gelelim Google kopyacıları yakalıyor ya.

Son zamanlarda birkaç blog görüyorum yeniler sanırım. Bilgi falan paylaşıp blog sayfalarını popüler bir hale getirmeye çalışıyorlar. Eğer kendi yazıyorsa tebrik ederim ki bu bahsettiklerim kendileri yazmıyorlar...

Eğer azıcık araştırıp öyle blog açmaya başlasalardı veya SEO hakkında azcık bilgi sahibi olsalardı bunun bloglarına uzun vadede ne denli zarar vereceğini anlarlardı.

Kısa vadede elbette okunma alırsınız. Takipçiniz de artar. Düşünsenize 2 dakikada sayfalarca yazı paylaşıyorsunuz ve bu yazıların ne imla hatası ne de cümle bozukluğu var ne de olsa biri onu yazmak için günlerce belki haftalarca araştırma ve röportaj yapıp yazmaya çalışmış!

Ah şu ctrl+c ctrl+v yapanlar kadar zeki olamamış. Oysa çok kolaymış blog falan yazmak...

Birde aşağıya küçücük kaynak falan koyuyor ya, link bile değil sitenin adını falan yazmış ve bunun farkına mı varmıyorlar ne, bir sürü de yorum geliyor: yazınız çok güzel, teşekkürler falan filan.



Bunun doğrusu nedir? Önemli sitelerde gizlilik politikası ve alıntı şartları benzeri sayfalar olur bunları okuyarak, o siteden nasıl alıntı yapabileceğinizi öğrenirsiniz.

Veya yazıdan bahsedip link koyarsınız ki okuyacak olan kişi gidip orjinal sayfasından okur ve yazan kişi emeğinin karşılığını almış olur. Çok mantıklı öyle değil mi?

Popüler olmak için popüler konularda yazmanız zaten o konuda çok yazıldığı için de sizi arkalara iter. Özgün olun ve kendiniz yazın. Hiç yazılmamış alanlarda yazacağınız bir yazı sizi ilk sıralarda tutabilir. Burada amacım bir şey öğretmek değil, sadece boşuna uğraşmanızı engellemek. Hırsızlık kötü bir şeydir 😲😉😆😎

20 yorum:

  1. Kesinlikle hırsızlık kötü bir şey, elinize sağlık. Geçenlerde bu tür bloglara ben de denk geldim. Kaynak göstermek bir şeyi değiştirmez ama hala yapanlar var maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bende şu aralar çok karşılaşıyorum o yüzden böyle bir yazı yazmak istedim, umarım okurlar... ve yararlı olur bu yazı.

      Sil
  2. İyi bir uyarı. Emeğe saygı duymak gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, teşekkürler yorum için =)

      Sil
  3. Ben de senin fanınım:)) Bence güzel bir yolda ilerliyorsun. Daha da başarılı olacağına inanıyorum. Alıntı konusunda kesinlikle doğru söylüyorsun "Kopyala - yapıştır" ın çok yanlış olduğunu bir çok yerde de söylüyorlar. Bir süre sonra alıntı okumak rahatsız edici olabiliyor. Alıntı yapılanı takip etmek yerine niye başka yerde paylaşan okunsun ki. Acaba konu sıkıntısı yaşayıp ileride öyle yapar mıyım ben de diye düşündüğüm oluyor. Umarım o duruma hiç gelmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleceğinizi sanmıyorum, anlatacak şey bitermi hiç, anlatamamayi anlatırız yine de anlatırız yani =) söylediklerinize aynen katılıyorum =D teşekkürler yorumunuz icin...

      Sil
  4. Link belirtmek konusunda... Alıntı yazı yapmıyorum Yani mimlerin girişleri falan herkeste aynı olması gerektiği zamanlar dışında. Ama görsel kullanıyorum Ve alıntıdır diyorum altına.Link belirtmiyor olabilirim ama alıntıdır vb.demeyenler bile var.Ama tabiki de hiç bir şey yazmadan direk yazıyı yazanlara çok sinirleniyorum ben de:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende görsel kullanıp küçük alıntılar yapıyorum elbet ama olduğu gibi bir yazıyı bloguma ekleyip benimkisi gibi göstermeye çalışmıyorum yanlış olan bu.

      Sil
  5. Bu tür bloglar sergilenmeli bence, madem değiniyorsunuz konuya açıkça, adı da olmalı. Ya da o blog sahibi şahsen nezaketle ve bilen bir kişi olarak iyi niyetlice uyarılmalı. Bu tür bir davranışın doğru olduğunu düşünüyorum.
    Böyle olması bütün yeni blogları töhmet altında bırakıp, ustalaşanların da "Hadi be canım sende" demesine yol açan bir yol gösterim haline dönüşmeye yol açacakmış gibi geliyor. Şunun şurasında 4-5 aydır uğraşıyorum blog konusuyla ve yeterince olumsuzluk yaşadım "Google Chorome", "Draft blogger," "Robotx" daha saymama gerek yok. Tecrübeli Blogger'lardan oldukça çok yararlandım, ne öğrendiysem bu konuda, onlardan öğrendim. Herkese çok çok teşekkür ederim.
    Açıkçası içerik itibariyle çok hoşuma gitti ama üslup olarak oldukça rahatsız oldum, ukala bir yazı olmuş.
    Yanlış da anlaşılmasın lütfen benim eleştirim yazı, yazanın kişiliğiyle ilgili değil. yazının düşündürdüğüyle ilgili.
    Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu uzunca yorumunuz için teşekkür ederim. Anlatmak istediğinizi anladım yapıcı yönlendirici olmanın daha faydalı olabileceğini soylemissiniz sanırım. Ben de çoğunlukla öğle olmaya calissam da konuları tamamen ciddi bir şekilde ele almıyorum benim niyetim birazcık mizah da yapmak öyle resmi ciddi bir şekilde bilgi veren bir sürü blog var benim tarzım bu ve kurduğumda beri blogu böyle devam ettim, bir şeyler öğretme gibi bir niyetim yok yazıda da dediğim gibi :)

      Sil
  6. Üretewn bloggerın bitmeyen çilesi :) Ben alıştım artık. Yazılarımı başka sitelerde gördüğümde hiç tepki göstermez oldum. Hatta bazen "güzel yazı, bravo" falan gibi yorumlar yazıp eğleniyorum. Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim henüz başıma gelmedi ama bende eminim dalga geçerek tepki veririm =D sizin yazılarda alınmayacak gibi değil dayanamıyor millet =D

      Sil
  7. Ben blogları gezerken kopyala yapıştır fark etmiyorum bile. Artık öyle şeyler yapan kimse yoktur diyordum ama varmış. Bilmiyorum ki ne denir? Beğendiğin bir yazı veya konu olabilir ama kendin yaz be kardeşim. Bloglardan yazı çalmak ne kadar ileri götürür seni fark et artık..Neyse bu konuya değindiğin için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, gerçekten de rahatsız eden bir durum ve değinmek gerek.

      Sil
  8. Örnek alıp kendinde uyarlayabilirsin bu sana bana bize kalmış ama cidden kopyala yapıştır olayı çok terbiyesizce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, kendine uyarlamak veya yorumlamak yazının orjinalindan daha güzel de oluyor bazen.

      Sil
  9. Gerçekten mi? Bir siteye girip onları mı yapıştırıyorlar? Ben hiç farkına varmadım. Ya da denk gelmedim. Ne kadar saçma bir şey. Beğenilse de sonuçta sen yazmıyorsun ki. Sen biliyorsun bir kere bunu. O şekilde hiç zevk almazsın ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç anlamıyorum onun mantığını.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.