Ads Top

YAZAMIYOR MUSUN? | BLOGGER OLMAK #2


Merhaba, blogger olmak hakk─▒nda basit├že anlat─▒mlara devam ediyorum bu ikinci yaz─▒m birincisi BURADA.

Bu seriye devam etme karar─▒ ald─▒m ├ž├╝nk├╝ yeni ba┼člarken zor edindi─čim bilgileri uzun uzun okudu─čum yaz─▒lar─▒ k─▒saca ├Âzetleyip, yeni ba┼člayan arkada┼člar─▒n bu zorlu s├╝re├žten daha kolay ge├žmelerine yard─▒mc─▒ olmak istiyorum. 

Benden ├žok teknik bilgi beklemeyin, ben de bilmiyorum sonu├žta haz─▒r bir ┼čablonum var ve kodlar─▒ az ├žok anl─▒yorum sadece ingilizceden t├╝k├žeye ├ževiriyorum baz─▒ ┼čeyleri falan filan. Yaz─▒yorum sonra.

Yazmak demi┼čken anlatmak istedi─čim konu bu. Ben neredeyse iki y─▒ld─▒r yaz─▒yorum. ├ľnce wattpad sitesinde iki ├╝├ž hikaye ve deneme yazd─▒m sonra bloga ge├žtim, buran─▒n daha kal─▒c─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝m ve kendime tamamen ait bir yerim olsun istedim.

Okumay─▒ seviyorum, uzun ve k├╝├ž├╝k yaz─▒lar beni bay─▒yor olsa da sevdi─čim konulardaki yaz─▒lar ne kadar k├╝├ž├╝k olursa olsun elime b├╝y├╝teci al─▒r yine okurum. Okumay─▒ sevdi─čim konular demi┼čken bulam─▒yorum. Bulam─▒yorum derken...

...Herkesin farkl─▒ hobileri, sevdi─či konular vard─▒r. Ben film izlemeyi, ele┼čtirmeyi, dertlerimi ve ilgin├ž buldu─čum ┼čeyleri anlatmay─▒ seviyorum. Ne kadar ├žok ki┼či okursa daha fazla yazmak istiyorum ve heyecanlan─▒yorum. ─░lkte ne kadar bir para kazanma hevesim olsa da art─▒k kazanmasam da olur havas─▒nday─▒m ├ž├╝nk├╝ kazanmasam da yazaca─č─▒m, yazmadan duramam art─▒k.

Sen ne yap─▒yorsun? Hobin nedir? ├çizgi roman falan sever misin? ben bay─▒l─▒r─▒m. Spor, futbol? ├žok aram yok. Peki ya hikaye? M├╝zik? Oyun? ├çizim? Tasar─▒m? ─░llaki bunlar veya daha farkl─▒ konularda bir ilgin vard─▒r. Ya bir d├╝┼č├╝n di─čer insanlardan daha bilgili oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n herhangi bir konu var m─▒?

Haa bul i┼čte onu. ┼×imdi d├╝┼č├╝n onu payla┼č─▒yorsun, anlat─▒yorsun, alt─▒na onlarca yorum geliyor, te┼čekk├╝r ediyorlar anlatt─▒─č─▒n i├žin, baz─▒lar─▒ kat─▒lm─▒yor sana, hay─▒r diyor bence ┼ču konuda haks─▒zs─▒n bu o olmal─▒, ara┼čt─▒r─▒yorsun haks─▒z oldu─čun konular─▒ bulup yorum yapan ki┼či sayesinde yeni bir ┼čey ├Â─čreniyorsun. Sana mailler geliyor, blog sayfan─▒z─▒n bizim markam─▒za uygun oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yoruz ve reklam vermek istiyoruz, para kazanmaya ba┼čl─▒yorsun, sadece yaz─▒yorsun.



Neden olmas─▒n bunlar? Sen bir ad─▒m at da olur hepsi. Ben sevdi─čim konular─▒ okuyabilece─čim bloglar bulmakta zorlan─▒yorum. ┼×├Âyle oturup saatlerce marvel, dc sinematik evrenini anlatan yaz─▒lar okumak istiyorum mesela, ya da bi film izledim ve bak─▒yorum blogunda o filmi yazan biri yok, olsa ne g├╝zel olurdu diyorum i├žimden acaba diyorum ba┼čkalar─▒ ne d├╝┼č├╝n├╝yor bu film hakk─▒nda yorumlarda tart─▒┼čmak istiyorum.

...Blogda ┼ču aralar ├žok fazla blog hakk─▒nda bilgi veren bloglar var a├žmay─▒n art─▒k. Ben daha ├žok bloggerlar hakk─▒nda dedikodu yapacak bloglara ihtiya├ž oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum. Ne de e─členceli olurdu ama. Hani ┼ču blog gazetesi gibi, haftan─▒n en iyilerini de─čerlendirse baz─▒ yaz─▒lar─▒ g├Âmse baz─▒lar─▒n─▒ ├Âvse falan.

Hi├žbir konuda ba┼čkalar─▒ndan iyi de─čil misin? Hi├ž bir ┼čey yazamaz m─▒s─▒n? Bence yazars─▒n, hadi yazsana ne kaybedersin, bence kazanacaklar─▒n─▒n yan─▒nda kaybedece─čin zaman kaybedilmesi g├Âze al─▒nacak bir zamand─▒r. Yazman─▒ bekliyorum, hadi yaz...

15 yorum:

  1. Ben de film ve dizi yaz─▒lar─▒ okumaya bay─▒l─▒yorum. Bazen├Âyle g├╝zel bloglaradebk geliyorum ki ├╝z├╝l├╝yorumdaha ├Ânce ke┼čfetmedi─čime. Bu sayede onlarca g├╝zel film izleidm, kitap ad─▒ not ettim ya da diziye ba┼člad─▒m.

    Blogger d├╝nyas─▒n─▒ beni bu denli zenginle┼čtirdi─či i├žin, "Acaba onun yorumu ne bu konu hakk─▒nda" diye d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m baz─▒ bloggerlar─▒ bulmama yard─▒mc─▒ oldu─ču i├žin seviyorum.

    * Bu arada neden o blog gazetesi fikrini sen hayata ge├žirmiyorsun?

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hmmmmmmmmm... Asl─▒nda bilmem yani, neden olmas─▒n. Ya da bir grup olu┼čturup on ki┼čilik yazar kadrosu falan olsa. Ne proje ama ├žok iyi fikir ama u─čra┼čmak gerek. ├çal─▒┼čmalara ba┼člayaca─č─▒m =D

      Sil
  2. Yeni ba┼člayanlar icin g├╝zel bir konu, s─▒ca─č─▒ s─▒ca─č─▒na ysadiklarini anlatip yard─▒mc─▒ olman ne g├╝zel;)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de mutlu oluyorum yard─▒mc─▒ olduk├ža, insanlar─▒n kendilerinin fark─▒na varmas─▒n─▒ istiyorum yapabileceklerinin d├╝┼č├╝nmelerini hayal kurmalar─▒n─▒ falan =D

      Sil
  3. Harika, motive edici bir yaz─▒ olmu┼č ­čśé

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de ├Âyle olsun istedim ne kadar ├žok blogcu olursa bize o kadar ├žok ekmek =D hahah ┼čaka tabi yard─▒mc─▒ olal─▒m gen├žlere niyet o =D

      Sil
  4. Dedikodu demeyelim de magazin.:)) Bir ara hafiften g├╝r├╝lt├╝ kopmu┼čtu hani. Kim ne demi┼č diye merak edip takip etmedim desem yalan olur. Bir de bir payla┼č─▒m─▒n kopyalanmas─▒ gibi bir konu vard─▒ o ne oldu sahi?:))

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hhahah =D neler olmu┼č neler, ├žok ┼čey ka├ž─▒rm─▒┼č─▒m ben ya :D

      Sil
    2. Bu arada senin s─▒nav nas─▒ld─▒?

      Sil
    3. Eh i┼čte bekledi─čimden iyiydi ortalaman─▒n ├╝st├╝ not alm─▒┼č─▒md─▒r =D

      Sil
  5. tam bir motivasyon yaz─▒s─▒ olmu┼č bu :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ─░n┼čallah yeni ba┼člayanlara motivasyon sa─člam─▒┼čt─▒r =D

      Sil
  6. En ├žok 'sen bir ad─▒m at da olur hepsi' k─▒sm─▒nda i┼čte bu dedim. ├çok be─čendim, dedikodu fikrini ilgin├ž buldum. Hepimize ─▒┼č─▒k tutsun, te┼čekk├╝rler.. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Rica ederim ben de be─čendi─činize ├žok sevindim, mutlu oldum =) Umar─▒m yararl─▒ olmu┼čtur :)

      Sil
  7. ├çok g├╝zel,motive edici yazm─▒┼čs─▒n ellerine sa─čl─▒k.
    ├ľh├Â, marvel, dc pek okumuyorum ama ├žizgi roman ben de severim :')

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.