Ads Top

YORUM ALMAK | BLOGGER OLMAK #3


Merhaba, naber? Nas─▒l gidiyor blog yazmalar? Yorum al─▒yor musunuz? Blogger olmak ba┼čl─▒kl─▒ serinin ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝m├╝nde yorum almaktan bahsedece─čiz. Bu birinci, bu da ikinci b├Âl├╝m.

Ba┼člad─▒n─▒z blog yazmaya, iyi de yaz─▒yorsunuz. Ah diyorsunuz bunu herkes okusa ne be─čenir, ba┼čl─▒yorsunuz payla┼čmaya oraya buraya link atmaya, eh az ├žok okunuyorsunuz fakat gel gelelim yorum yok. 


┼×ahsen ben okunmaktan ├žok yorum almay─▒ tercih ederim. Belirsizli─či sevmem okuyan be─čendi mi, be─čenmedi mi, sonuna kadar okudu mu? bak─▒p ├ž─▒kt─▒ m─▒? hep merak ederim.

Be─čenmeyenin bile yorum olarak be─čenmedim sen ┼ču ┼ču konuda haks─▒zs─▒n demesini ├žok isterim. Aylard─▒r yaz─▒yorum ve yazd─▒─č─▒m yaz─▒ yorum almay─▒nca di─čer g├╝n yazmak gelmiyor i├žimden, ki yorum almad─▒─č─▒m pek olmad─▒ ┼ču aralar ­čśÄ

Nas─▒l yorum ald─▒m diye soracak olursan, ┼č├Âyle anlatay─▒m. Sen hangi t├╝r yaz─▒lara yorum yapars─▒n? Genel olarak yazar─▒n ki┼čisel g├Âr├╝┼č├╝ olan ├Âznel yarg─▒lara yorum yap─▒l─▒r. Benim de en ├žok yorum ald─▒─č─▒m yay─▒nlar─▒m deneme kategorisinde olan yaz─▒lar─▒m. Bunun nedeni; kesin olan yarg─▒lara ne yorum yapabilirsin ki? Zaten bu budur diyor ve kan─▒t sunuyor, hay─▒r de─čil diyemezsin, kat─▒l─▒yorum diyemezsin. Sadece bunu payla┼čt─▒─č─▒ i├žin en fazla te┼čekk├╝rler diye yorum yapars─▒n.

Ya da yazd─▒─č─▒n─▒z bir konu hakk─▒nda yaz─▒n─▒z─▒n son paragraf─▒nda okuyucuya yaz─▒ veya konu hakk─▒nda fikrini sormak da yararl─▒ olacakt─▒r. Ben sorulara kar┼č─▒l─▒k vermeden okudu─čum yaz─▒dan pek ├ž─▒kamam. 

┼×unu da s├Âyleyeyim, yorum alan yaz─▒, yorum al─▒r. ─░tiraf edeyim benim bloga gelen ilk yorum benim yorumumdu. Bir yaz─▒ okumu┼čtum s├╝r├╝ psikolojisi ile ilgili, belgesel de izledim mesela bir s─▒ra var bir s├╝r├╝ ki┼či bekliyor ve yoldan ge├ženler de bilmeden s─▒raya kat─▒l─▒yor, falan. Benim hi├ž yorum yap─▒lmam─▒┼č bir yaz─▒ya pek yorum yapas─▒m gelmez a├ž─▒k├žas─▒, ├╝├ž be┼č yorum g├Âr├╝rsem de kat─▒lmadan edemem yorumlara.

Siz de yorum yap─▒n. Ne zaman bloguma yorum gelse yorum yapan─▒n bloguna gidip bir ka├ž yaz─▒s─▒n─▒ okur, bazen de yorum yapar─▒m. Takip├žilerimi merak ederim hep. Eminim di─čer bloggerlar da yorum yapanlar─▒n bloguna gidiyordur. Ne yaz─▒k ki birilerine kendinize fark ettirmek zorundas─▒n─▒z. Ne kadar iyi yaz─▒yorsan─▒z, alt─▒n yumurtlayan tavuksan─▒z bile, kimse sizi fark etmiyorsa kendi kendize yumurtlars─▒n─▒z...



Yorumlar kendinize geli┼čtirmenizde b├╝y├╝k etken olacakt─▒r. Ele┼čtirilere kulak verin ve siz de yap─▒c─▒ ele┼čtiriler yapmaya gayret edin. Her zaman yazmaya devam edin. Mutlaka bir g├╝n fark edileceksiniz. Sa├žma sapan youtube videolar─▒n─▒n milyonlarca izlendi─či ve gereksiz magazin haberlerinin milyonlarca okunma ald─▒─č─▒ bu internet mecras─▒nda ne kadar fark edilirsiniz onu bilemem ama emin olun ki sizle ayn─▒ frekanstaki insanlar sizi bulacakt─▒r. O y├╝zden yazmaya devam!

21 yorum:

  1. Bence 'beni fark etsinler ama yorum yapmak konusunda ├žok da emin de─čilim, hem ne yazay─▒m ki ┼čimdi' tarz─▒ ikilemler bir kenara b─▒rak─▒l─▒rsa kendi kendine yumurtlama eylemi de ortadan kalkacak. En ├žok bunu be─čendim. Tabi yorumsuz da ge├žmek istemedim :) Te┼čekk├╝rler..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. bende ''Bence 'beni fark etsinler ama yorum yapmak konusunda ├žok da emin de─čilim, hem ne yazay─▒m ki ┼čimdi' tarz─▒ ikilemler bir kenara b─▒rak─▒l─▒rsa kendi kendine yumurtlama eylemi de ortadan kalkacak.'' yorumunuzu ├žok be─čendim =D her zaman beklerim yorumlara =)

      Sil
  2. ┼×imdi b├Âyle bir payla┼č─▒ma yorum yapmadan ge├žmek olmaz de─čil mi? :)) Do─črusu tespitlerin hep yerinde. Bir de e─členceli bir dille yaz─▒yorsan bir ├ž─▒rp─▒da okunuyor. Tebrikler :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler, b├Âyle bir yoruma yan─▒t vermemek asla olmaz =D E─členceli bir dille yazmak biraz da kendili─činden oluyor bende, be─čenmenize ├žok sevindim =)

      Sil
  3. Kendi kendine yorum yapma fikrini sevdim acikcasi hic aklima gelmemisti, denenebilir. :) blog yazmak asl─▒nda ├Âyle birsey ki, okunmasa da, yorum olmasa da yazmaktan vazgecilmiyor. Birde keske yorumlari instagrama ├Âzelden birakmasalar,sevineyim mi ├╝z├╝leyim mi ┼ča┼č─▒r─▒yorum bazen ­čśů

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ya biraz da k├Ât├╝ kendi kendine yorum yapacak durumda kalmak ama ilklerde ya┼čanabiliyor, ke┼čke okuyan kitle ├žok olsa da yorum hep gelse =D

      Sil
  4. Bana ilk yorum kedimle ilgili yazima deryanin spor gunlugu'nden gelmisti. O kadar sevinmistim ki ne cevap verecegimi sasirmistim:)
    Yorumlar kesinlikle motive ediyor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen de ├Âyle, bunun yan─▒nda kendimizi geli┼čtirmemize ve y├Ânlendirmemize de yard─▒mc─▒ oluyor =)

      Sil
  5. Yazmak, okumak, okunmak, yorum yapmak, yorumlara cevap vermek; Bence hepsi yerine g├Âre ├Ânemli. Emek vererek yazan, ara┼čt─▒ran, gerekti─činde foto─čraflar yerle┼čtiren bir blogger elbette girdi─či u─čra┼č─▒n de─čerlendirilmesini ister, bekler. Yorum kar┼č─▒l─▒kl─▒ bir etkile┼čim, bir fikir al─▒┼čveri┼či.Bir anlamda yap─▒lan i┼čin bir de─čerlendirmesi.
    Bazen bak─▒yorsunuz, izleyici say─▒s─▒ binlerin ├╝zerinde ama yorum yapan ki┼či on civar─▒nda. O y├╝ksek say─▒ nas─▒l olu┼čuyor?
    Tek c├╝mlelik yorumlar var, nas─▒l, neye g├Âre yorum yaz─▒lm─▒┼č?
    Bazen ├žok normal bir yorum yay─▒nlanm─▒yor. Neden diye soram─▒yorsunuz.
    Yorumlar─▒ okuyarak izlemeye ald─▒─č─▒m , ├žok be─čendi─čim bloglar oldu.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bu yorum herhalde ald─▒─č─▒m i├ži en dolu yorumlardan biri. Te┼čekk├╝r ederim vakit ay─▒rd─▒─č─▒n─▒z i├žin =) Tamamen kat─▒l─▒yorum anlatt─▒klar─▒n─▒za =D

      Sil
  6. Karde┼čim bende sendenim.Yorumlara de─čer veriyorum.├ç├╝nk├╝ okuyan sadece yanl─▒┼čl─▒kla yaz─▒ma girip bakm─▒┼č ve ├ž─▒km─▒┼čta ? Olabilir.Ama yorum yapt─▒klar─▒nda daha samimi olduklar─▒n─▒ ve ger├žekten okuduklar─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.Ve bende okudu─čum yaz─▒lara fikir sahibiysem ├žo─čunlukla yorum yapmaya ├žal─▒┼č─▒yorum.Tabi yaz─▒da abeste i┼čtigal kelimeler yoksa ve edebe uyuyorsa. Yaniiii yorumlar─▒m─▒zla kar┼č─▒ taraf─▒ mutlu etmeliyiz ki onlarda bizi ziyaret etsinler diyorum.Ay ├žok konu┼čmu┼čum :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. hahah ne ├žok konu┼čmas─▒ yorumunuz hi├ž bitmesin istedim ya =) ben de sizin gibi yapmaya ├žal─▒┼č─▒yorum ├žo─ču zaman, g├╝zel bir samimiyet fikir al─▒┼čveri┼čide ├ž─▒k─▒yor ortaya, ├žok iyide oluyor ├žok g├╝zel de oluyor =D

      Sil
  7. :) Vala keyifle okudum. ├çok g├╝zel bir anlat─▒m olmu┼č, elinize sa─čl─▒k...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├çok te┼čekk├╝rler, be─čenmenize sevindim. Sizden ald─▒─č─▒m─▒z teknik bilgileri bizden yaz─▒larla birle┼čtirince b├Âyle g├╝zel ┼čeyler ├ž─▒k─▒yor ortaya =D

      Sil
  8. Evet ben de yorumlari cok onemsiyorum. Hele bir de bana yorumlari da fikir verenler, tavsiyelerde bulunanlar olunce gercekten cok mutlu oluyorum. Bu nedenle okudugum yaziyla ilgili bir fikrim varsa mutlaka 2-3 satir yaziyorum. En azindan o yaziya ayrilan vakit ve emegin karsiligi olarak.

    Sevgiler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Fikir verenler en sevdiklerim ve dedi─činiz gibi yazar─▒n o yaz─▒ya ay─▒rd─▒─č─▒ ve okuyan─▒n ald─▒─č─▒ bilginin kar┼č─▒l─▒─č─▒ i├žin bir te┼čekk├╝r yorumu bile yazar─▒ motive eder =)

      Size de sevgiler...

      Sil
  9. Yorum yapmak iyi de zorunluluk olmamal─▒ bence.Bazen bu durumun abart─▒ld─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.S─▒rf bana yorum yap─▒ls─▒n mant─▒─č─▒yla ├Âylesine bloglar─▒ dola┼č─▒p yorum yapmak da ne kadar d├╝r├╝st bir yakla┼č─▒m tart─▒┼č─▒l─▒r bence.Sevgilerimle...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler, zorunluluk olmamal─▒ hakl─▒s─▒n─▒z da mutlu ediyor i┼čte, hayatta da mutlu olmak i├žin u─čra┼č─▒yoruz. Ve yine hakl─▒s─▒n─▒z blog blog dola┼čanlarla ben de kar┼č─▒la┼č─▒yorum, yapt─▒klar─▒ yorum da maalesef pek samimi olam─▒yor zaten =D Size de sevgiler...

      Sil
  10. YAZINIZIN YARARLI VE YOL G├ľSTER─░C─░ OLDU─×UNU D├ť┼×├ťN├ťYORUM.ORADA S─░Z─░ ─░ZLEYEN B─░R─░N─░N OLMASI ─░NSANI HEYECANLANDIRIR.DAHA G├ťZEL─░N YAPMAK ─░├ç─░N TE┼×V─░K EDER.H─░├ç SES─░ ├çIKMAYAN YALNIZCA SAYILARDAN ─░BARET TIKLANMA YAZARA SES VERM─░YOR.BE─×EN─░LD─░─×─░N─░ H─░SSETMEK G├ťZEL.B─░RDE SES VER─░RSE DAHA G├ťZEL.YAZINIZ ─░├ç─░N TE┼×EKK├ťR EDER─░M,BA┼×ARILAR D─░LER─░MM.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ne mutlu bana :) Ben sadece aylar s├╝ren s─▒k─▒c─▒ ├Â─črenme s├╝recimi yeni ba┼člayanlar─▒n ya┼čamamas─▒n─▒ istiyorum o kadar =D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.