Ads Top

Doctor Who | 1. SEZON | ─░NCELEME!


Merhaba, ben bir ka├ž g├╝nd├╝r her ┼čeyden uzak g├╝n├╝n yorgunlu─ču sonras─▒ ├žerezlik bir dizi bulup, kahveyle dizi keyfi yap─▒p Doctor Who birinci sezonunu ├╝├ž g├╝nde bitiren bir Whovian.

Yabanc─▒ dizi izleyenlerin mutlaka kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m bu diziye k├╝├ž├╝k bir ├Ân yarg─▒m vard─▒, hatta birinci b├Âl├╝m├╝n├╝ ├Ânceden izleyip bu ne deyip devam etmedi─čimi hat─▒rlar─▒m (Birinci b├Âl├╝md├╝ d├╝nyadaki vitrin mankenleri canlan─▒p d├╝nyay─▒ ele ge├žirmeye ├žal─▒┼č─▒yordu) ki ilk b├Âl├╝m├╝ atlasam veya izlemeye ├žal─▒┼čsam asla b─▒rakamayaca─č─▒m bir dizi oldu─čunu ikinci b├Âl├╝m├╝ izledi─čimde fark ettim. (─░kinci b├Âl├╝mde 5milyar y─▒l─▒na gidip d├╝nyan─▒n yok olu┼čunu izliyorlar) yani ┼ču konuyu birinci b├Âl├╝mde i┼člesen diziye bak─▒p b─▒rakanlar asla olmaz.


Dizinin konusundan ┼č├Âyle biraz bahsedeyim, Doctor bir zaman lordu ve TARD─░S ad─▒nda bir zaman makinesi ile istedi─či zamana seyahat edebiliyor ve bunu yaln─▒z yapm─▒yor yan─▒na d├╝nyadan birini al─▒yor, bunu yan─▒nda Doctor dokuzy├╝z ya┼č─▒nda, ├Âld├╝kten sonra rejenere olabilen Doctor her ├Âld├╝─č├╝nde ba┼čka bir v├╝cutta tekrar canlan─▒yor, bu y├╝zden de ├Âl├╝ml├╝ olan yan─▒na ald─▒─č─▒ insan─▒ bir zaman sonra b─▒rakmak zorunda olup bir ba┼čkas─▒n─▒ yan─▒na al─▒yor...

Dedi─čim gibi ├žerezlik dizi olmas─▒, her b├Âl├╝mde farkl─▒ tema ve ├žok de─či┼čik konular─▒n i┼členmesi dizinin yazarlar─▒n─▒n ├žok iyi oldu─čunu, y├Ânetenlerin de hayal g├╝c├╝n├╝n ├žok geni┼č oldu─čunu g├Âsteriyor. 

Zamanda yolculuk olay─▒n─▒ ├žok iyi kullan─▒p, g├╝zel ele┼čtiriler yapmas─▒ ve baya hayal g├╝c├╝n├╝ zorlayacak konulara y├Ânelmesi bazen de felsefe yapmas─▒ beni bu diziye ba─člayan en ├Ânemli unsurlar. Doctor'un da komik ve e─členceli bir adam olu┼ču diziyi ├žok renkli ve fantastik yap─▒yor. T├╝m bunlar benim 1.sezon g├Âr├╝┼č├╝md├╝r ki dizi san─▒r─▒m 10 sezon ve bu sezon b├╝t├ženin d├╝┼č├╝k olmas─▒ ve ├žok iyi montajlar─▒n olmamas─▒ y├╝z├╝nden di─čer sezonlardan daha az be─čenilse de ben ├žok be─čendim. Daha ├Ân├╝mde ├žok b├Âl├╝m var ve ben bu diziyi uzuuun zaman izleyece─čim.

Dizi ger├žekten efsane. Abartm─▒yorum 51 y─▒ll─▒k dizi san─▒r─▒m ve her ┼čey yerine oturmu┼č ve tutarl─▒ art─▒k. Benim ┼čimdiden favori dizilerim aras─▒na girdi ki ├žok dizi izledim.

Birinci sezon hakk─▒nda diyeceklerim bunlard─▒r, her sezon sonu i├žin bir yaz─▒ yazaca─č─▒m ve san─▒r─▒m ikinci sezon yaz─▒s─▒n─▒n gelmesi ├žok uzun s├╝rmez ├ž├╝nk├╝ g├╝nde en az iki b├Âl├╝m izliyorum.

Bu yaz─▒ bu kadard─▒, hadi ben gidiyorum. G├Âr├╝┼č├╝nceye dek kendinize iyi bak─▒n, bol su falan i├žin, abur cubur yeme─čin, b─▒rak o elindeki ket├žapl─▒ makarnay─▒, kolaya falan hi├ž bula┼čma, biraz gez, siyasete bula┼čma, olumlu d├╝┼č├╝nmeye ├žal─▒┼č, dua et, konu┼čmadan ├Ânce iki saniye d├╝┼č├╝n, merhaba de nas─▒ls─▒n de arkada┼člar─▒na, bana yorum yap falan filan i┼čte hadi bay...

14 yorum:

  1. Her doctor de─či┼čiminde daha da izlemek istemeyip daha da ba─članacaks─▒n inan. Ama TARDISci─čimin hakk─▒n─▒ s─▒radan bir zaman makinas─▒ym─▒┼č gibi yedirmem :) Her izledi─činde yaz ki ben de buraya yorum yaparak hasretimi biraz olsun dindirebileyim :)) Haftaya yeni sezon ba┼čl─▒yor, en k─▒sa zamanda yeti┼čmeni diliyorum..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yeti┼čmek tabi zor ama asl─▒nda yeti┼čmek de istemiyorum ├Ân├╝mde 100 b├Âl├╝mden fazla var ve tad─▒n─▒ ├ž─▒kararak herhalde di─čer sezona size yeti┼čece─čim =D Bir de youtube'de Geekyapar diye bir kanal var ve her b├Âl├╝mden sonra oradaki b├Âl├╝m incelemesini izlemeyi baya seviyorum, tavsiye ederim =)

      Sil
    2. Oo tamamd─▒r not ediyorum bunu hemen inceleyece─čim, te┼čekk├╝r ederim :)

      Sil
  2. ─░lk sezonlar─▒ izlemek benim i├žin i┼čkence olmu┼čtu. Teknik olarak bir├žok eksi─činin olmas─▒, o korkun├ž efektleri beni baya zorlad─▒. Fakat kurgusunu be─čendi─čim i├žin izlemeye devam ettim. Daha sonra diziyi b─▒rak─▒nca kar─▒┼č─▒k bir ┼čekilde izlemeye ba┼člad─▒m hikayeyi umursamadan. G├╝zel bir dizi ama san─▒r─▒m bana g├Âre de─čildi.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hmm herkes de ├žilekli dondurmay─▒ sevmez =D baz─▒lar─▒na ├žikolata falan daha g├╝zel gelir =D

      Sil
  3. Bilim kurgu severim, bu diziye neden hi├ž ba┼člamad─▒m acaba...
    D├╝n bir yerde, en uzun soluklu dizi olarak guinness rekorlar kitab─▒na girdi─čini g├Âr├╝nce nihayet dikkatimi ├žekti :)

    yotutubedaki o kanala da bakay─▒m izledikten sonra.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tavsiye ederim her b├Âl├╝m farkl─▒ konular─▒ i┼čledi─či i├žin kar─▒┼čt─▒kta izlenebilecek bir dizi, s─▒k─▒ld─▒─č─▒n─▒ b├Âl├╝m olursa anlars─▒n─▒z ├Ân├╝n├╝zde y├╝zden fazla b├Âl├╝m var :)

      Sil
    2. heey kanal─▒n ad─▒ neydi diye bakmaya geldim ama yazm─▒yor editledin san─▒r─▒m, nedir ismi aceba? :D

      Sil
    3. 'Geekyapar' kesin begeneceksiniz aceba =D

      Sil
    4. in┼čallah be─čenicizz daha izlemedim diziyi ama bu kanal─▒ unutmiyim. ti┼čikkirlir :D

      Sil
  4. Yabanc─▒ diziler ├žok ho┼čuma gider orta okulda cnbc-e'de ba┼člayan Dawsons Creek ile ba┼člad─▒m How i met your mother, House ile devam etti fakat ben Doctor who u pek sevemedim zevkler ve renkler meselesi :) Ama yaz─▒lar─▒n ├žok i├žten ve samimi :)

    Takipteyim seni de bloglar─▒ma beklerim...

    makyajbox.blogspot.com ve berilcimcime.blogspot.com

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. How i mert your mother ├žok e─členceli bir diziyi bende izlemi┼čtim :D

      Sil
  5. Merhaba :) Doctor, cand─▒r. Bakal─▒m yeni sezon neler yapacak :D Ge├žen sene klasik seriyi izlemi┼čtim ve bana g├Âre klasik, moderne 1000 basar. Bir g├╝n ben de DW hakk─▒nda yaz─▒lar yazmak istiyorum ama zaman hala me├žhul :D

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben ┼ču modern seriyi bitireyim klasigide izleyece─čim hatta modern seriyi bir kere daha izlerim belki s─▒k─▒lmadan :D Yazarsan─▒z ben okurum :) hatta b├Âl├╝m b├Âl├╝m inceleme yapmak benim Dr i├žimden ge├žiyor :D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.