Ads Top

AC─░L MUTLULUK ─░STEYEN? BURAYA!


Bug├╝n yine d├╝┼č├╝n├╝yordum, ba┼čkalar─▒n ├žok kafana takma, bo┼čver, bunlar kar─▒┼č─▒k ┼čeyler dedi─či t├╝r konularda ki benim d├╝┼č├╝nmeyi sevdi─čim konular bunlar ve sevdi─čim d├╝┼č├╝nmekse ben d├╝┼č├╝n├╝r├╝m.

Benim ya┼čad─▒─č─▒m ┼čehirde, kalabal─▒k bir cadde vard─▒r. Ben okul ├ž─▒k─▒┼č─▒ arkada┼č─▒mla oradaki bir ├ži─č k├Âftecide oturuyordum bug├╝n, arkada┼čla espriler ┼čakalar sohbetler falan. Caddede gezen insanlar─▒ izledi─čimde hepsi ├žok g├╝zel giyinimli, son ├ž─▒kan telefonlarla h─▒zl─▒ ad─▒mlarla oradan oraya y├╝r├╝yor ve suratlar─▒nda anlams─▒z ama haval─▒ bir ifade vard─▒. Ben ise okul pantolonu ti┼č├Ârt ve ├žantayla, da─č─▒n─▒k k─▒v─▒rc─▒k d├╝zensiz sa├žlar─▒mla belki 10 dakika sonra unutaca─č─▒m espriye a─člayarak g├╝l├╝yordum.


Sonradan yine d├╝┼č├╝nd├╝m, hayatta da hep bir yerlere gitmeye ├žal─▒┼č─▒yoruz ya ve gitmemiz gereken yerlere uygun olmak i├žin ihtiyac─▒m─▒z olmayan ┼čeyleri elde etmeye ├žal─▒┼č─▒yoruz belki de bu bize mutluluk vermeyecek. 


Bu tembellik de─čil aksine, yaln─▒z olmay─▒, herkes gibi olamamay─▒ g├Âze alma ├žal─▒┼čkanl─▒─č─▒ bana g├Âre. Dedi─čim gibi o ko┼ču┼čturan insanlar─▒ g├Ârd├╝kten sonra ben nereye gidece─čimi d├╝┼č├╝nd├╝m, hi├ž bir yere gitmem gerekmiyordu, oturdu─čum yerde saatlerce oturabilme ├Âzg├╝rl├╝─č├╝m vard─▒ ve gitmem gereken bir yer olmamas─▒ her yere istedi─čim zaman gidebilece─čim anlam─▒na geliyor gibi bir ┼čeydi.


Daha fazla uzatmak istemiyorum, anlatmak istedi─čimi anlad─▒n─▒z herhalde. ├çok sevdi─čim yazar, y├Ânetmen ve oyuncu M├╝fit Can Sa├ž─▒nt─▒'n─▒n  da dedi─či gibi; M├╝zi─či m├╝zik yapan aradaki eslerdir i├žerisinde sessizlik olmayan m├╝zik g├╝r├╝lt├╝den ibarettir...

4 yorum:

  1. Demek istedi─čini ├žok iyi anlad─▒m ve ├žok ┼čansl─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum..hayat seni ele ge├žirmemi┼č hen├╝z..m├╝zikle ilgili s├Âz ├žok ho┼čuma gitti..te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Rica ederim umar─▒m beni ele ge├žirmez sistem, buna f─▒rsat vermemeye ├žal─▒┼čaca─č─▒m.

      Sil
  2. Ben hep ┼č├Âyle d├╝┼č├╝n├╝r├╝m. Bir ├žok b├Âlge mevcuttur hayatta ve biz i├žinden birisini se├žer ve o b├Âlgede dururuz. O b├Âlgenin d├╝┼č├╝ncelerini, k├╝lt├╝r├╝n├╝, ahlak─▒n─▒ benimseriz. Ve di─čer b├Âlgeleri garip bir sezi ile ele┼čtiririz. Oysa psikolojik olarak de─čerlendirdi─čimizde en ├žok o b├Âlgede olmak isteriz. Bu nedenle bir kere bile olsa insan ele┼čtirdi─či ┼čeyi yapmal─▒. Mesela sen bu sistemi ele┼čtiriyorsun ve bu sistemin k├Âleleri olarak adland─▒r─▒lan insanlar gibi olmak istemiyorsun. Bir de ele┼čtirdi─čin o insanlar gibi olmay─▒ dene bakal─▒m. Sana neler katacak ve neler hissettirecek? Ben kendi hayat─▒mda hep b├Âyle yap─▒yorum. Ele┼čtirdi─čim kim veya ne varsa onu yap─▒p hissetmeye ├žal─▒┼č─▒yorum. Empati kurman─▒n faaliyete d├Ân├╝┼čm├╝┼č hali asl─▒nda. Bu ┼čekilde daha ├žok ┼čey tecr├╝be edebiliyorum. Ve yapt─▒─č─▒m ele┼čtirileri daha da kuvvetlendirme ┼čans─▒m oluyor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bu g├╝zel ├Âneri i├žin te┼čekk├╝rler, asl─▒nda ba┼čka bir b├Âlgeye ge├žti─činde oraya ait olmad─▒─č─▒n hissi, kayg─▒s─▒ insan─▒ zorlasa da ondan zevk ald─▒ktan sonra b─▒rakmakta zor olabilir bence. Bakal─▒m hayat daha uzun, veya herneyse =D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.