Ads Top

ZAMAN POL─░S─░ | ─░LK G├ľREV! ''KARA ├ľL├ťM!'' / T├ťM H─░KAYE!

─░LK G├ľREV! ''KARA ├ľL├ťM!''

─░lk g├Ârevim san─▒r─▒m buradayd─▒. G├Âz├╝m├╝ bir kald─▒r─▒mda a├žt─▒m. Hava s─▒cak ve r├╝zgarl─▒yd─▒. Etrafta kimse yoktu, y├╝r├╝meye ba┼člad─▒m. ┼×ehrin bu kadar sessiz ve sakin olmas─▒ beni ┼ča┼č─▒rtm─▒┼čt─▒. ┼×ehri dola┼čt─▒k├ža insanlar─▒n sadece pencereden d─▒┼čar─▒y─▒ izledi─čini fark ettim...
Yolda bir adama rastlad─▒m, ''Bay─▒m!'' dedim. ''Neden kimse evinden ├ž─▒km─▒yor?''
Adam─▒n k─▒yafetlerine bak─▒l─▒rsa orta halli olmal─▒yd─▒, ve elindeki i├ži bo┼č ├žantalara bak─▒l─▒rsa bir ┼čeyler almaya gidiyordu. ''Yabanc─▒ m─▒s─▒n?'' dedi bir ad─▒m geri atarak.
''Hay─▒r.'' dedim. ''Bural─▒y─▒m asl─▒nda ama bir ka├ž y├╝zy─▒l sonradan diyelim.''
''Dedi─činizden hi├ž bir ┼čey anlam─▒yorum bay─▒m, ├žok i┼čim var l├╝tfen ├Ân├╝mden ├žekilir misiniz?'' dedi adam, acelesi var gibiydi.
''Ben sadece tan─▒┼čmak istiyorum, merhaba ben-'' diye elimi uzatacak iken adam sinirli bir ┼čekilde ''L├╝tfen bana dokunmay─▒n'' diyerek yan─▒mdan ge├žip gitti.
Hi├ž bir ┼čey anlamam─▒┼čt─▒m, ├žar┼č─▒lar bile kapal─▒yd─▒. Biraz daha y├╝r├╝d├╝kten sonra kald─▒r─▒m─▒n kenar─▒nda uzanan ya┼čl─▒ bir adam g├Ârd├╝m ve her 5 saniyede bir ├Âks├╝r├╝yordu. Yan─▒na yakla┼čmaya ├žekinsem de akl─▒mdaki sorulara cevap bulmak amac─▒yla ona yakla┼čarak bir ka├ž soru sormak istedim. ''Merhaba bay─▒m, nas─▒ls─▒n─▒z?'' dedim.
G├Âz├╝n├╝ a├žt─▒ ''Dur evlat!'' dedi y├╝ksek bir sesle ''bana yakla┼čma.''
''Neden?'' diye sordum.
''Kara ├ľl├╝m!'' dedi. ''Sana da bula┼č─▒r.'' 
''Eviniz nerede?'' diye sordu─čumda ba┼č─▒n─▒ e─čdi ve arkas─▒n─▒ g├Âsterdi. ''Neden evinize girmiyorsunuz?''
''Giremem evlat... Giremem, ├žocuklar─▒m i├žin-'' hala durmadan ├Âks├╝r├╝yordu.
Anlatmaya ba┼člad─▒ adam bu an─▒ bekliyormu┼č gibi ''├çok insan ├Âld├╝, aylard─▒r ├Âl├╝yorlar. Kara ├ľl├╝m hepsini ald─▒, gidecek yerimizde yok, ├Ânceden burada ├žok insan olurdu zenginler gitti ba┼čka ┼čehirlere, bir biz kald─▒k evlat, bu hastal─▒k bizi ├Âld├╝r├╝yor, sen de evine git, ├ž─▒kma d─▒┼čar─▒ya.''
''Buralarda doktor var m─▒? Bu hastal─▒─č─▒n bir ilac─▒ yok mu?''
''Yok! buralardan gitmeyen bir hekim var, o da ┼ču ilerideki mahallenin 3 numaras─▒nda ya┼č─▒yor, uzun zamand─▒r o da evinden ├ž─▒kmad─▒.''
''Te┼čekk├╝r ederim bay─▒m, size acil ┼čifalar dilerim.'' dedim ve ┼čapkamla adam─▒ selamlayarak yava┼č ad─▒mlarla oradan uzakla┼čt─▒m.
├ť├ž numaral─▒ eve yeti┼čti─čimde kap─▒y─▒ bir ka├ž kere t─▒klatt─▒m. Dakikalarca bekledikten sonra ba┼čka ├žaremin olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝p evin balkonuna t─▒rman─▒p tahta kap─▒y─▒ zorlayarak evin i├žine girdim. Ev ├žok pis kokuyordu, bir odadan di─čerine ge├žtim ve kap─▒y─▒ aralad─▒m.  Masa ba┼č─▒nda neredeyse ├ž├╝r├╝m├╝┼č bir ceset vard─▒. San─▒r─▒m doktoru bulmu┼čtum. 
Masan─▒n ├╝zerinde doktorun kimlik kart─▒ bir ka├ž dosya vard─▒. ─░┼čime yarayaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝p incelemeye ba┼člad─▒m. Doktor ├Âlmeden ├Ânce incelemelerini not etmi┼č...  Kara ├ľl├╝m'├╝n aniden ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒ ve insanlar─▒ g├╝n g├╝n zehirleyerek ├Âld├╝rd├╝─č├╝n├╝ yazm─▒┼č ve g├╝n g├╝n ya┼čad─▒klar─▒n─▒ not etmi┼č ve elli birinci g├╝nden sonra ├Âlm├╝┼č...  'Hi├ž bir hastal─▒k aniden ortaya ├ž─▒kmaz, bunu tetikleyen nedenler olmal─▒.' diye ge├žirdim akl─▒mdan.
Bu hastal─▒─ča ben de yakalanma niyetinde de─čildim fakat g├╝n├╝ ge├žirmek i├žin kalacak bir yere ihtiyac─▒m vard─▒ ve ┼čuan da doktorun evinde kalabilirdim. 
Yan odaya ge├žip evi incelemeye ba┼člad─▒m, ├žok├ža kitap vard─▒. Resmen her yer tarih kokuyordu. En ufak bir hareketimin gelece─či de─či┼čtirme potansiyeli oldu─čunu fakat sabit zaman noktalar─▒ d─▒┼č─▒nda ┼čeylerin zamanda pek etkisi olmad─▒─č─▒ kural─▒n─▒ biliyordum.

Zaman Polisleri zamanda s─▒├žrama nedeniyle pek ├žok ┼čey haf─▒zalar─▒ndan u├žup gidiyor fakat hala bilin├žalt─▒mda zaman polisi olmak i├žin yeti┼čtirildi─čim ve buraya g├Ânderilmem d─▒┼č─▒nda pek bir ┼čey hat─▒rlayam─▒yorum, sanki haf─▒zam─▒n ba┼čka b├Âl├╝mleri kilit alt─▒ndaym─▒┼č gibi. Ne ailem, ne de ├žocuklu─čum hi├žbirini hat─▒rlayam─▒yorum. Ne zamana gidece─čime de saat karar veriyordu.
Kitaplara g├Âz gezdirdim, hepsi son on y─▒l i├žerisinde yaz─▒lm─▒┼č (1768-1778), saltanatla y├Ânetilen ├╝lkenin y├Ânetimini ele┼čtiren kitaplard─▒. 
Bu hastal─▒k neyin nesiydi b├Âyle. Y─▒llard─▒r ├Âlen insanlara kar┼č─▒ neden bir ┼čey yap─▒lm─▒yordu ve bunun gibi akl─▒mda bir s├╝r├╝ soru dolan─▒yordu.
Zenginlerin gitti─či b├Âlgeyi merak edip oraya gitmenin zaman─▒n─▒n geldi─čini d├╝┼č├╝nd├╝m. D─▒┼čar─▒ya ├ž─▒k─▒p ya┼čl─▒ adam─▒n oldu─ču kald─▒r─▒ma do─čru tekrardan ilerledim. Ya┼čl─▒ adam hareketsiz bir ┼čekilde kald─▒r─▒ma uzanm─▒┼čt─▒, pencereden onu izleyen ailesi g├Âzya┼člar─▒yla onu izliyorlard─▒.
Adama yakla┼čt─▒m ve hala nefes alabildi─čini fark ettim. ''Bay─▒m iyi misiniz?'' diye sordum zorlanarak.
''─░yi de─čilim evlat l├╝tfen beni buradan uzakla┼čt─▒r, ailemin beni ├Âl├╝rken izlemesini istemiyorum''
''─░yi olacaks─▒n─▒z bay─▒m, bu i┼či ├ž├Âzece─čim'' dedim ve adam─▒ evin ├Ân├╝nden ├žekerek soka─č─▒n k├Â┼česine g├Ât├╝rd├╝m. ''Sizden son bir isteyim var, zenginlerin oldu─ču b├Âlgeye nas─▒l giderim?''
''Buradan 300 kilometre do─čuda evlat, ama oraya seni almazlar doktor veya zengin de─čilsen oraya giremezsin...'' dedi ve g├Âzlerini yumdu adam.
Bir s├╝re d├╝┼č├╝nd├╝kten sonra tekrardan doktorun evine giderek kimlik kart─▒n─▒ ve araba anahtar─▒n─▒ ald─▒m. D─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒m ve uzun s├╝re ├žal─▒┼čmam─▒┼č arabay─▒ yar─▒m saatte ├žal─▒┼čt─▒rd─▒ktan sonra 7 saat s├╝ren yol sonunda etraf─▒ ├ževrili b├╝y├╝k bir koloniyle kar┼č─▒la┼čt─▒m.
Sabah olmu┼č ve hava serindi, arabadan indim bitkin bir halde ┼čehrin kap─▒s─▒na do─čru ilerledim. Kap─▒da duran iki asker ├╝zerime do─čru y├╝r├╝yerek ''Bir ad─▒m daha atma!'' diye ba─č─▒rd─▒.
Ellerimi h─▒zla havaya kald─▒rarak ''Durun! Ben Doktorum, kimli─čim ceketimin sa─č cebinde izin verirseniz g├Âstereyim.'' dedim.
Silah─▒n─▒ indirdi asker ve kafas─▒n─▒ sallad─▒. Kimli─či g├Âsterdim. Asker i├žeriye do─čru, ''Profes├Âr.'' diye seslendi y├╝ksek bir sesle.
─░├žeriden beyaz g├Âmlekli bir adam geldi elinde ─▒┼č─▒k ├ž─▒karan t─▒bbi bir aletle ├╝zerime do─čru gelip ''G├Âzlerinizi a├ž─▒n.''  ─▒┼č─▒─č─▒ g├Âz├╝me tuttuktan sonra ''─░yisiniz, i├žeriye buyurun.'' dedi.
Kap─▒s─▒ndan ge├žti─čim ┼čehir ger├žekten b├╝y├╝leyici bir g├╝zelli─če sahipti. Evler ┼čahane desenli ve ihti┼čaml─▒ b├╝y├╝k bir de saray vard─▒. Profes├Âr bana d├Ânerek ''Bu zamana kadar nerelerdeydiniz doktor, sonunda sizin de bize kat─▒lman─▒za sevindik'' dedi.
''Ben de sevindim te┼čekk├╝r ederim fakat buralarda neler d├Ând├╝─č├╝n├╝ bana anlat─▒r m─▒s─▒n─▒z?'' 
''Acele etmeyin doktor, yar─▒n b├╝y├╝k toplant─▒ya siz de davetlisiniz, sarayda olacak... Eviniz ┼čurada, buyurun anahtar─▒n─▒z, t├╝m ihtiya├žlar─▒n─▒z kar┼č─▒lanacakt─▒r'' dedi ve gitti.
Herkes b├╝y├╝k toplant─▒dan bahsediyordu. ─░nsanlar─▒n burada toplanmas─▒n─▒n birinci y─▒l─▒yd─▒ ve kral bilinmeyenleri a├ž─▒klayaca─č─▒n─▒ s├Âyl├╝yordu. Burada olma nedenimi anlamama az kald─▒─č─▒n─▒ hissediyordum.
-
Toplant─▒ ba┼člam─▒┼čt─▒. Kral herkesi kar┼č─▒s─▒na al─▒p seslenmeye ba┼člad─▒ ''Sevgili halk─▒m, size ne kadar de─čer verdi─čimi biliyorsunuz ki bir y─▒l boyunca sizi hastal─▒ktan korumak i├žin elimden geleni yapt─▒m ├ž├╝nk├╝ siz ya┼čamay─▒ hak eden olarak se├žildiniz. Bug├╝n her ┼čeyi a├ž─▒klayaca─č─▒m g├╝nd├╝r. Kara ├Âl├╝m├╝ ben sald─▒m!'' Herkes ┼čok olmu┼č bir ┼čekilde birbirine bakmaya ba┼člad─▒. Kral konu┼čmaya devam etti: ''├ťlkemizi daha iyi y├Ânetebilmek ve kaynaklar─▒ daha verimli kullanabilmek i├žin ├Ânemsiz kesimi yok etmek zorundayd─▒m.'' Baz─▒ kesim yuhlamaya ba┼člarken baz─▒ kesim sessiz duruyordu. ''Sizler ├Ânemli kesim olarak se├žildiniz!''
Aya─ča kalk─▒p ├Âfkeli bir ┼čekilde ba─č─▒rd─▒m ''Size bu yetkiyi kim verdi! ─░nsanlara ha┼čere gibi davranamazs─▒n─▒z! Sizi tutukluyorum!'' dedim ve cep saatimi ona do─črultarak d├╝─čmeye bast─▒m.
Herkesin g├Âz├╝ ├Ân├╝nde kral yok olmu┼čtu. Askerler silahlar─▒n─▒ bana do─črultmu┼č, insanlar ┼ča┼čk─▒n bir ┼čekilde olanlar─▒ izliyordu. ''Ona ne yapt─▒n!'' diye ba─č─▒rd─▒ askerlerin komutan─▒.
''Onu evrenin sonuna yollad─▒m. Ben bir Zaman Polisiyim. ┼×imdi herkes beni dinlesin, kara ├Âl├╝m aylard─▒r binlerce can ald─▒, buna sebep olan kral tutuklanmay─▒ hak etmi┼čti ve ben g├Ârevimi yapt─▒m, sizler bu olanlara g├Âz yumamazs─▒n─▒z. O bir tanr─▒ de─čildi, kimin ya┼čay─▒p kimin ├Âlece─čine karar verme hakk─▒ yoktu. Bu olanlar─▒ d├╝zeltmeliyiz, kendinizi ├Ânemli insanlar olarak g├Âr├╝yor musunuz? O halde kalk─▒n ve bu olanlara son vermek i├žin bana yard─▒mc─▒ olun!''
├ťzerindeki ┼ča┼čk─▒nl─▒─č─▒ atan insanlar hep bir elle hastal─▒─č─▒n ├žaresini aramaya koyuldular, bu vir├╝s├╝ yapan profes├Âr bile yapt─▒klar─▒ndan pi┼čmanl─▒k duyup, Antivir├╝s yap─▒m─▒na yard─▒mc─▒ olmu┼čtu, kimayagerler, doktorlar g├╝nlerce bu konu ├╝zerinde ├žal─▒┼čt─▒ ve ilac─▒ buldular...
Art─▒k tek yapmam gereken, gidebilece─čim en ge├žmi┼č zamana gidip ├Âl├╝mleri en aza indirmekti. ─░lac─▒lar─▒ al─▒p cep saatimin d├╝─čmesine bast─▒m.
En fazla 5 y─▒l ├Ânceye gidebilmi┼čtim. ┼×ehirdeki her insana bu ilac─▒ da─č─▒tt─▒m ve 3 numaran─▒n kap─▒s─▒n─▒ ├žald─▒─č─▒mda a├žan doktora da te┼čekk├╝r etmeyi ihmal etmedim, o asl─▒nda neden te┼čekk├╝r etti─čimi pek anlamad─▒, hatta as─▒l ben te┼čekk├╝r ederim falan bile dedi fakat, as─▒l kahraman o de─čil miydi? Bu arada zaman polisleri tutuklad─▒─č─▒ insanlar─▒ zaman─▒n sonuna yollar bir nevi hapishane. G├Ârev tamamd─▒, s─▒radaki g├Ârev i├žin cep saatime basma zaman─▒ geldi!

3 yorum:

  1. G├╝zel bir sonla bitmi┼č:) San─▒r─▒m bu seri halinde devam edecek. Sonraki b├Âl├╝mleri de okumak isterim. Hikayeye devam etmelisin.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim kendimi geli┼čtirerek yazmaya devam edece─čim, be─čenmeniz beni ├žok sevindirdi =D

      Sil
  2. ilgin├ž, devam─▒n─▒ bekliyorum,asl─▒nda birden film olarak canland─▒ okurken g├Âz├╝mde

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.