Ads Top

127 Hours | Film ─░ncelemesi | Biyografik Drama, Gerilim!


Between a Rock and a Hard Place adl─▒ kitaptan uyarlanan ba┼črol olarak Alt─▒n k├╝re sahibi oyuncu James Franco'nun oynad─▒─č─▒ Dany Boyle y├Ânetmenli─čindeki 127 Hours filmini uzun zamand─▒r izlemek istiyordum ve bug├╝n izlemi┼č oldum.

James Franco'yu son zamanlarda 11.22.63 adl─▒ dizide izlemi┼č ve oyunculu─čuna, hikayeyi karakter ├╝zerinden takip ettirmekte ba┼čar─▒l─▒ olmas─▒na hayran kalm─▒┼čt─▒m. 11.22.63 adl─▒ s├╝r├╝kleyici ve kaliteli dizinin incelemesi i├žin buraya t─▒klay─▒n. 

Filmin Konusu: Da─čc─▒ Aron Ralston'un t─▒rmand─▒─č─▒ bir kanyonda d├╝┼čmesi ve 5 g├╝n boyunca bir kaya aras─▒nda s─▒k─▒┼č─▒p, kendiyle y├╝zle┼čmesi ve ayn─▒ zamanda hayatta kalma m├╝cadelesini konu al─▒yor film.


Filmi izlemeden ├Ânce, filmin sonunda ne olaca─č─▒ hakk─▒nda bir fikrim vard─▒. Deadpool filminde bir sahnede, Deadpool spoiler'─▒ bir anda s├Âyleyince anlam─▒┼čt─▒m. Size tabi filmin sonunu s├Âylemeyece─čim, film incelemelerinde filmi izlerken zevk alman─▒z─▒ azaltacak t├╝rde ipu├žlar─▒ vermemeye dikkat ederek yaz─▒yorum yaz─▒lar─▒m─▒. Filmin sonunda ne olaca─č─▒n─▒ bilmeme ra─čmen filmi keyifle izledim.

Film tek bir karaktere odaklan─▒yor ve hikayeyi onun ├╝zerinden anlat─▒yor. Hikayede de karakterimiz bir yerde mahsur kalm─▒┼č ve kurtulmaya ├žal─▒┼č─▒yor. Bunun bir benzer hikayesini Marsl─▒ filminde izlemi┼čtim, orada da karakter Mars'ta mahsur kal─▒p, kurtar─▒lmay─▒ bekliyordu. Fakat bu filmde farkl─▒ olarak karakterimizi kurtarmaya birileri gelmiyor...

Hikaye ├žo─čunlukla iki kayan─▒n aras─▒nda ge├žiyor, bununla birlikte karakterin ya┼čad─▒─č─▒ an─▒lar─▒, kurdu─ču hayalleri ve bir zamandan sonra halis├╝lasyonlar─▒n─▒ g├Âr├╝yoruz. Hikayenin bu kadar k─▒s─▒tl─▒ bir alanda ge├žip s─▒k─▒c─▒ olmamas─▒, aksine gerilimli ve s├╝r├╝kleyici bir ┼čekilde devam etmesi b├╝y├╝k ba┼čar─▒, bunun bir benzeri D├╝nyal─▒ adl─▒ filmde vard─▒, onda da film tek bir odada ilerliyor ve s├╝r├╝kleyici bir ┼čekilde devam ediyordu.

Karakterin a┼čama a┼čama psikolojisinin ├žok iyi aktar─▒ld─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum, ilk ├Ânce sald─▒rgan bir tav─▒rla kurtulmaya ├žal─▒┼čmas─▒ ve aradan uzun bir zaman ge├žmesinin ard─▒ndan bunu kader olarak kabul edip, bu olayla ara s─▒ra da alay etmesi bana bunun ger├žekte ya┼čan─▒rsa b├Âyle olabilece─či hissiyat─▒n─▒ verdi...

Genel olarak filmi be─čendim, e─čer izleyecek gerilim ve dram kategorili g├╝zel bir film ar─▒yorsan─▒z izlemenizi ├Âneririm, filme puan─▒m: 8.5 

─░zlememi ve yorumlamam─▒ istedi─činiz bir film varsa yorum olarak yazabilir veya bana Facebook ya da Twiter'dan mesaj olarak atabilirsiniz... Okudu─čunuz i├žin te┼čekk├╝rler, g├Âr├╝┼čmek ├╝zere, takipte kal─▒n ­čśë

12 yorum:

  1. Bu tarz filmleri ├žekmek ne kadar zor de─čil mi d├╝┼č├╝n├╝nce? Hem hikayeyi dura─čanla┼čt─▒rmamak laz─▒m hem de konuyu ├žok fazla da─č─▒tmamak... Bence "127 Saat" ba┼č─▒ndan sonuna izleyeni ba─člayan bir film.
    Kesinlikle izlenmeli!

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle dar bir alanda ge├žmesine ra─čmen hi├ž s─▒km─▒yor =)

      Sil
  2. Uzun zaman ├Ânce severek izledi─čim bir filmdi..Hi├ž s─▒k─▒lmadan izleyece─činizi garanti ederim..Te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben te┼čekk├╝r ederim, uzun zamand─▒r izlemek istiyordum, izlemi┼č oldum benim de severek izledi─čim bir filmdi.

      Sil
  3. James Franco'nun yetene─či tart─▒┼č─▒lmaz. Uyarlamalarda dahi o kadar ba┼čar─▒l─▒ ki... 11.22.63 dizisine ben de bay─▒lm─▒┼čt─▒m ve ger├žekten izledi─čim en g├╝zel diziydi. Bu filmini de ├žok merak ettim yorumunuzu g├Âr├╝nce. Hemen izlenecekler listesine ekledim. Te┼čekk├╝rler. :)

    Ben de kendim bu tarz dizi-film yorumluyorum. 11.22.63'├╝ de yorumlam─▒┼čt─▒m. E─čer bir bakmak isterseniz : engineeringvibes.blogspot.com.tr/

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Blogunuzu ziyaret ettim ger├žekten ├žok g├╝zel, ve aynen James Franco ├žok iyi bir oyuncu =) Filmi be─čenece─činize eminim, film hakk─▒nda yorumunuzu blogunuzdan okumak isterim :)

      Sil
  4. Bu filmi iki defa izledim gercelten caresizlik ve hayata tutunabilme cabasini cok iyi anlatiyor ustelik yasanmis bir olay hayatta kalmak icin kolunu kesiyor adam

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hahah kolunu mu kesiyor, ben burada s├Âylememek i├žin k─▒vrand─▒m yahu, umar─▒m izlemi┼č olanlar okur buralar─▒, yorumunuz i├žin te┼čekk├╝rler =)

      Sil
  5. Filmi izleyeli baya oldu. Ama yaz─▒y─▒ okuyunca o ana tekrar gittim ve o g├╝n ya┼čad─▒─č─▒m s─▒k─▒┼čm─▒┼čl─▒k duygusunu tekrar ya┼čad─▒m.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen, filmin insan─▒ geren, ger├žek├ži bir yap─▒s─▒ var, bunu izleyiciye ya┼čat─▒yor.

      Sil
  6. ─░zlemi┼čtim, g├╝zel filmdi...

    Yan─▒tlaSil
  7. Ben de ├žok sevmi┼čtim.

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.