Ads Top

Atat├╝rk'├╝ Anlamak! Sen Atat├╝rk's├╝n, Senin Elin Kanar m─▒?!


Ben k├╝├ž├╝kken Atat├╝rk'├╝ herkes severdi ya da ben ├Âyle san─▒rd─▒m. B├╝y├╝d├╝k├že sevmeyenlerin oldu─čunu fark ettim ve buna anlam veremedim, yahu sen S├╝perman'i Batman'i nas─▒l sevmessin, benim g├Âz├╝mde Atat├╝rk S├╝per Kahramand─▒. Ge├ženlerde k├╝├ž├╝k bir tart─▒┼čma ya┼čad─▒m ┼č├Âyle oldu;

Bir Atat├╝rk foto─čraf─▒ payla┼čt─▒m ve insan─▒n eli be─čen tu┼čuna gidiyor yazd─▒m, biri de 'gitmedi' yazd─▒. Bende uzunca zamand─▒r merak etti─čim soruyu soray─▒m diye d├╝┼č├╝n├╝p, ''Nedenini a├ž─▒klar m─▒s─▒n─▒z? Belki cahilli─čimdendir, Atat├╝rk'├╝ sevmeyenleri anlam─▒yorum.'' dedim. Ne dese de ┼ča┼č─▒rsam diye d├╝┼č├╝n├╝rken; 'G├Âkten indi─či san─▒lan kitaplar dedi─či i├žin.' dedi. ­čść­čśé­čśť­čśů

Sonradan anlad─▒m ki, onlar─▒ anlamama nedenim cahil olmam de─čil, onlar─▒n yobaz olmas─▒ym─▒┼č. Yani adam canavarlardan ka├žarken, d├╝┼čmekte oldu─ču u├žurumdan kendisini kurtaran S├╝permenin k─▒yafetinin rengini be─čenmemi┼č, hay ben seni yerim ya =)

Neyse, umar─▒m beni anlam─▒┼čs─▒n─▒zd─▒r, sizi ┼ču sevdi─čim videoyu izletmeden g├Ândermem. Videoda fedakar bir ├Â─čretmen bize, Atat├╝rk'├╝n bilinmeyenlerini anlat─▒yor, mesela sava┼č s─▒ras─▒nda ├žad─▒rda ├žizdi─či latin harfler ┼čablonuyla ┼čuan e─čitim g├Ârd├╝─č├╝m├╝z├╝ ve asl─▒nda Atat├╝rk'├╝n mesle─činin ├Â─čretmenlik olup, Askerli─či hobi olarak yapt─▒─č─▒n─▒ ve buna ra─čmen bir ├žok ┼čeyi nas─▒l ba┼čard─▒─č─▒n─▒ anlat─▒yor, 20 Dakikan─▒z varsa hayat─▒n─▒z─▒n en anlaml─▒ 20 dakikas─▒n─▒ ya┼čamaya haz─▒r olun...

10 yorum:

  1. Y├╝re─činize sa─čl─▒k. Bundan daha g├╝zel anlat─▒lamazd─▒. :)

    Yan─▒tlaSil
  2. ├žok iyi bir anlat─▒m ve payla┼č─▒m olmu┼č..kaleminize sa─čl─▒k..

    Yan─▒tlaSil
  3. D├╝nyadaki di─čer liderler Atat├╝rk'e hayran olup, O'nun ba┼čar─▒lar─▒ ├Ân├╝nde sayg─▒yla e─čilirken, bizim kendi liderimize bu denli nefret kusmam─▒z anla┼č─▒labilir bir┼čey de─čil.

    Sadece Atat├╝rk'e de─čil de─čil bu u─čurda hayatlar─▒n─▒, canlar─▒n─▒ vermi┼č askeri, sivili, kad─▒n─▒,erke─či (hatta ├žocu─ču) t├╝m insanlara minnet bor├žluyuz.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼č┼čekk├╝rler, bunu kavrayabilmek gerekiyor, baz─▒ insanlar─▒n g├Âzlerine indirilen perdeler bunlar─▒ anlayabilmelerini engelliyor maalesef.

      Sil
  4. bizler ve bizim gibi d├╝┼č├╝nen insanlar varolduk├ža Atat├╝rk sevgisi de hep varolacakt─▒r.....

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Umar─▒m bizim gibi insanlar sayesinde bu, Atat├╝rk'├╝ anlamak olay─▒ daha da kolayla┼č─▒r bunu anlatmaya, nesillerce kalmas─▒na katk─▒ sa─člamal─▒y─▒z.

      Sil
  5. Eskiden sevmeyeni mutlaka vard─▒r fakat ┼čimdilerde bunun c─▒lk─▒n─▒ ├ž─▒kard─▒lar. ─░nan bana b├╝y├╝k ├žo─čunlu─ču neden Atat├╝rk'ten nefret etti─čini bilmiyor. Kulaktan dolma bilgileri kendi fikri gibi empoze ediyorlar millete ­čśí

    Bir g├╝n bunun hesab─▒ mutlaka sorulacak. Umar─▒m o g├╝nleri g├Ârebiliriz. Ya┼ča Mustafa Kemal Pa┼ča!

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ayn─▒ fikirdeyim maalesef kulaktan dolba bilgilerle, cahillikle oluyor bunlar...

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.