Ads Top

BLOGGER'DA SORUN MU VAR?!


Merhaba blogger dostlarım, nasıl gidiyor yazma işleri? Bende iyi gibi hatta her zamankinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Fakat...

Aylar boyunca yazdığımız yazılarla dolu bu blog mecrasına neden diğer mecralar kadar değer verilmediğini düşünüp duruyorum. Aklıma geliyor da birşeyler aslında, mesela insanlar okumuyor, araştırmıyor, sorgulamıyor kısacası insanımız pek düşünüp kendini yormak istemiyor. Diğer sosyal medya mecraları buna çok uygun bol video görsel ve tek okunan gereken şey 3 kelimelik video başlığı. Bu çok kolay bir neden. Bununla birlikte...

İnternet üzerine çalışan şirketler ilginin nereye kaydığını tespit edip para kazanmak istediklerinden instagram gibi sitelere onlarca uygulama yaparken blogger için bir tane doğru düzgün uygulama yok, yapmadılar bunu anlıyorum. Çünkü...

Saçma sapan şeyler trend oluyor ve her şey hızlanıyor. Her şeyden çok çabuk sıkılıyor insan ve çok çabuk bağlanıyor. Beni buralara bir şeyler yazma amacım bir şeyler anlamak ve anlaşılmaktı oldukça yüksek sayıda insan tarafından. Bu benim kişisel egomu veya beynimdeki kimyasalları tatmin etme çabam olabilir ve evet kıskanıyorum hayalimi yaşayanları, çünkü daha çok hakettiğini düşündüğün bir şeyi hak etmeyenlerin yaşadığını görmek moral bozucu.

8 milyar insan var ve bunların çoğu gerçekten salak. Ciddi söylüyorum bana güvenebilirsiniz. Danışma olarak çalıştığım yerde günde yüzlerce insanla diyalog kurmak durumunda kalıyorum ve insanlar dertlerini anlatacak üç beş kelime yan yana getiremiyor, bildiği bir şey hakkında onaylanma ihtiyacı duyuyor ve bununla birlikte onu anlamadığınız için sizi suçluyor. Bu gibi insanlardan siz tabi oturup 10 dakika yazı okumasını bekleyemezsiniz o sadece, neyse.

Bu aralar blogda günlük ziyaretçi sayısı sizde de düştü mü? Bende ani bir düşüş oldu bu teknik kaynaklı galiba, önceden günlük 200 falan iken bu arllar günlük ziyaretçi 50'yi geçmiyor, bunu sormak istedim.

16 yorum:

  1. Bloğuma yok şu girmiş bu girmiş hiç umursamam. "8 milyar insan ve bunların çoğu salak," diye okurken bir baktım ki kahkahadan yarılmışım. Yani sonuçta yapay zeka gelişiyor. Yapan insanlar var sonuçta, onlara ne gerek var ki. =(

    Aslına bakarsak, tembel insanlar sadece iyi bir şey bulmak için kullanılır. Şöyle örnek vereyim: Tembel bir adam, hayatını kolaylaştırmak için bin türlü şey düşünür. Çalışkan insan sadece yapar. Tembel, işin kolayına kaçar. Tembelin zekası kullanılarak hayat pratik yapılır.

    İşin özü, bende bir tembelim. Tecrübe birikimi konuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onu anlatmak istemedim aslında, tembellik falan değil okumayıp araştırmamak.

      Sil
    2. Aynı kapıya çıkıyor yine. Toplum tembel olduğu için okuyup araştırmaya erinir. Aynı şeyden bahsediyoruz yani. Her şeyin hazırı varken neden okuyup araştırsın ki?

      Sil
    3. Anladım seni :) umarım en kısa zamanda ülkece bu erinme hastalığından kurtulur ve gelişmeye başlarız.

      Sil
  2. Normalde iki yüzü geçerdi. Şimdi üç yüzü buluyor, bazen de geçiyor. Galiba yazılar seyrekleşince ziyaretçilerin eli soğuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ondan da kaynaklanıyor olabilir, fakat bu kadar yüksek oranda düşüreceğini düşünmemiştim.

      Sil
  3. Evet çok düştü.
    Blogger'da bloglamaya başladığımda hemen android uygulaması aradım, koskoca blogger bir uygulama yapmıştır herhalde telefondan kolayca yazı girebilmek için demiştim ama yoktu. çok şaşırmıştım.

    Bloglar yitirilmeye mahkum ediliyor sanki inatla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki, buraların daha çok değer görmesi gerektiği düşüncesindeyim...

      Sil
  4. dikkat etmedim hiç,şu instabloggerlık kavramı çıktığından beri sanırım tek tük bloglara bakan insan sayısı azaldı galiba....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anlatmak istediğim bir twitter, facebook kadar popüler olabilmeli blogger ortamı.

      Sil
  5. Doğru tesbitler.. Ama nicelik mi nitelik mi diye sorsanız belki nitelik kısmı sizi motive edecek düzeydedir. Derdi ve ideali olan insanlar sabırlı ve yeniden başlat moduna aşina olmalı gibime geliyor. Burası zaten sanal dünya, e dünyanın kendisi de hesap kitap üzerine gidiyor, ben diyorum ki, devam. Blogger'e gelince alternatifsiz değil, zamanı gelince farklı platformlara geçiş verimli olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız fakat hangi platformda olursak olalım ya oraya uyum sağlamak zorunda olacağız ya da yine yaptıklarımız fark edilmemeye devam edeceğiz. Kimse okuması yazdıklarımızın bir anlamı olmaz ki, kendimiz için yazacak olsak not defterimize yazarız.

      Sil
  6. Sade ve derin'in de benzer şikayeti vardı ve şu yazıdaki ilgili bölümde konu ile ilgili bir şeyler yazdım. https://bloghocam.blogspot.com.tr/2017/04/blogger-gunlugu-3.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Serdar abi, okudum umarım bu trafik meselesi ve insanların daha yararlı olan sosyal medya sitelerine yönelmesi en kısa zamanda olur, hayalim bu yönde. =)

      Sil
  7. On iki senedir yazıyorum bloglar ne uzadı ne kısaldı :) Sayılar bazen çok artıyor, bakıyorum gelen ülke rusya falan, belli ki teknik bir olay olmuş, bazen çok düşüyor, bu da teknik kaynaklı büyük ihtimal. Bir de yazı yazdıkça tıklanıyoruz. En azından benim gibi gevezelik yapan blogda böyle, daha teknik ve belli konuluları bilemem tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de baya uzun süre yazmışsınız, ben de teknik konulardan pek anlamıyorum. Ne diyelim umarım buralar daha çok değer görür, daha çok okur ve okunuruz =)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.