Ads Top

Breaking Bad | S1 ─░nceleme | UYU┼×TURUCU!

Bu aralar birka├ž dizi birden izliyorum. Arka arkaya yazaca─č─▒m incelemeleri. D├╝┼č├╝nsenize dizi inceleme yaz─▒s─▒ yazmak i├žin dizinin sezonunu izlemek ve dizi hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yapmak zorundas─▒n─▒z ve dizinin sezonlar─▒ ortalama 10 b├Âl├╝mden olu┼čsa ve bir saatte ara┼čt─▒rma yapsan─▒z, Hmm galiba ┼č├Âyle olur: 11 saat = 1 yaz─▒.


Diziyi ├žok merak ederek izledim, ├ž├╝nk├╝ izleyenler diziyi baya ├Âv├╝yorlard─▒. ─░lk sezonu 45'┼čer dakikalik 7 b├Âl├╝mden olu┼čuyordu ve ben iki g├╝nde ilk sezonu izledim.

Dizi ABD yap─▒m─▒ bir drama. Konusu ┼č├Âyle:

Walter 50 ya┼č─▒ndad─▒r ve lisede kimya ├Â─čretmenli─či yapmaktad─▒r. Hasta oldu─ču bir zaman doktora gider ve ileri derece akci─čer kanseri oldu─čunu ├Â─črenir. Walter tedavi edilemeyecek bir hastal─▒─č─▒ oldu─čunu ├Â─črendi─činde eski ├Â─črencisi Pickman'la birlikte uyu┼čturucu ├╝retme i┼čine at─▒l─▒r...



Yorumlara bakt─▒─č─▒mda di─čer sezonlar─▒n ilk sezondan daha iyi oldu─ču s├Âylense de ben ilk sezonu bile zevkle izledim art─▒k di─čer sezonlar─▒ d├╝┼č├╝nemiyorum. ─░lk b├Âl├╝mle h─▒zl─▒, heyecanl─▒ bir giri┼č yapt─▒ dizi. Sonras─▒nda biraz ak─▒┼č─▒n─▒ yava┼člat─▒p olaylar─▒ daha derin i┼člemeye ba┼člad─▒ ve sezonun son iki b├Âl├╝m├╝ tekrardan h─▒zlan─▒p g├╝zelce bitirdi sezonu.

Dizide bo┼č karakter kalabal─▒─č─▒ yok, genelde alt─▒ dolu ve hikayenin gidi┼čat─▒ a├ž─▒s─▒ndan gerekli olan karakterler var. Bu da ├žo─ču dizinin yapamad─▒─č─▒ bir ┼čey, genellikle diziler ┼čurada da komik bir karakter olsun bu da psikopat olsun diye karakter uyduruyor ve o karakterle b├Âl├╝m├╝ ge├žirmekten ba┼čka diziye katk─▒ sa─člam─▒yor...

Dizini ortalar─▒nda bahsetti─čim ak─▒┼č─▒n yava┼člamas─▒ beni s─▒kmad─▒ aksine olanlar─▒ daha iyi anlamama yard─▒mc─▒ olup gerilimi de artt─▒rd─▒. Dizide Walter'─▒n ailesiyle, okuluyla, hastal─▒─č─▒yla ili┼čkisini ve bunun yan─▒nda uyu┼čturucu imal etmesiyle ya┼čanan t├╝m olaylar─▒n yava┼č yava┼č ve de ├žok ger├žek├ži i┼člendi─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. ─░nsan─▒n bazen ne kadar cani olabilece─čini, zor duruma d├╝┼čt├╝─č├╝nde nas─▒l insan ├Âld├╝rebilece─čini bile anlat─▒yor dizi. Ba┼č karakterimizin yapt─▒klar─▒ asl─▒nda k├Ât├╝ ┼čeyler, birilerini ├Âld├╝r├╝yor, uyu┼čturucu imal edip sat─▒yor, ailesine yalan s├Âyl├╝yor vs. ve hatta kimyager olan bu karakterimiz her ┼čeyi kendi tarz─▒nda yap─▒yor (cesedi asitle eritiyor). 

Karakterin yapt─▒klar─▒n─▒n izledi─čimiz halde onun yakalanmas─▒n─▒ istemiyoruz. Ger├žekten de oyuncu iyi oynad─▒─č─▒ndan seyirciyle g├╝zel bir ba─č olu┼čturuyor... Bununla birlikte dizinin kurgusu di─čer dizilere nazaran ├žok daha iyi, dizideki kopukluklar ve ├želi┼čkiler yok denecek kadar az. Ger├žek├ži i┼členmesi de bu diziyi s├╝r├╝kleyici yapan en ├Ânemli unsurlardan.

Diziyi izlemeye devam edip sezon sezon yaz─▒ yazmay─▒ planl─▒yorum, diziyi izleyenler veya izlemeyi d├╝┼č├╝nenler yorum yaparsa diziyi birlikte izler olanlar─▒ konu┼čur tart─▒┼č─▒r─▒z...

-

Blogumu takibe alman─▒z veya yaz─▒lar─▒m─▒ bir yerlerde payla┼čman─▒z ├žok mutlu eder, yorumlar─▒ teker teker cevapl─▒yor ve  yorum yapanlar─▒n blogunu ziyaret etmeye ├žaba g├Âsteriyorum, buraya kadar okuduysan─▒z size te┼čekk├╝r ederim sonraki yaz─▒da g├Âr├╝┼čmek ├╝zere ✋­čść

13 yorum:

  1. S─▒radan bir kimya ├Â─čretmeninin nas─▒l bir uyu┼čturucu lorduna d├Ân├╝┼čt├╝─č├╝n├╝ izliyorsunuz b├Âl├╝m b├Âl├╝m. Elli k├╝sur y─▒ll─▒k hayat─▒ boyunca belki park cezas─▒ bile almam─▒┼č bir adam en az─▒l─▒ su├žlular─▒n yapacaklar─▒ ┼čeyleri yap─▒yor. Adam ├Âld├╝r├╝yor, onlar─▒ asitte eritiyor ve bunlar─▒ yaparken g├Âz├╝n├╝ bile k─▒rpm─▒yor. Tam bu sefer i┼či bitti derken zekas─▒ ve c├╝retiyle yine kurtuluyor. Ger├žekten ├žok iyi bir dizi, oyunculuklar ise deyim yerindeyse harika

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de birinci sezondan ├Âyle oldu─čunu hissettim, dizinin her ┼čeyi alt─▒ dolu i┼člemesi ├žok ba┼čar─▒l─▒. Yorumunuz i├žin te┼čekk├╝rler =)

      Sil
  2. Ben de k─▒sa zamanda 4 sezon izledim ama araya bir tak─▒m olaylar girdi ve kald─▒ sonra son sezona d├Ânemedim, bir ara bitirmeliyim diziyi :). ├çok iyi bir yap─▒m ger├žekten. Bir de mimini yapt─▒m, bak bakal─▒m :).

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bakt─▒m ├žok iyi olmu┼č mim, bundan sonra bana gelen mimleri direkt size y├Ânlendireyim =Dd

      Sil
    2. Ayyy napt─▒n :). Neyse g├Ânder gelsin, elimden geldi─čince yapmaya ├žal─▒┼č─▒r─▒m. Senin koleksiyon mimini bekliyorum hala, merak─▒n yok mu yoksa koleksiyonlara :).

      Sil
    3. Hi├ž akl─▒ma gelmemi┼čti ger├žekten, yok herhalde baya d├╝┼č├╝nd├╝m yok =D

      Sil
  3. ┼×u an bu diziye yeni ba┼člam─▒┼č olmay─▒ o kadar isterdim ki! Seni k─▒skand─▒mm ger├žekten.
    Heisenberg kalbimizdesin!!!!

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. bir ara b├╝t├╝n b├Âl├╝mleri yakla┼č─▒k iki saatte ├Âzetleyen bir hayran videosu yay─▒nlanm─▒┼čt─▒. Olduk├ža olumlu yorumlar vard─▒ hakk─▒nda. ─░zlemeye f─▒rsat olmadan yap─▒mc─▒ videoyu kald─▒rtt─▒

      Sil
    2. Ger├žekten de baya sevilen bir dizi, ge├ž kalm─▒┼č─▒m izlemekte, ├Âyle bir gaza geldim ki san─▒r─▒m bu hafta diziyi bitirecem =D

      Sil
  4. Hi├žbir b├Âl├╝m├╝ m├╝ s─▒k─▒c─▒ olmaz? Dizinin tek durgun ge├žen k─▒sm─▒ olan, me┼čhur sinek b├Âl├╝m├╝ bile bana s├╝per e─členceli geldi. Bitirdikten sonra harbi harbi d├╝┼č├╝yorsun bo┼člu─ča. Hele o son b├Âl├╝m ├Âyle manyak etkiliyor ki, canlan─▒p gidiyor g├Âz├╝n├╝n ├Ân├╝nde her b├Âl├╝m. :D (O b├Âl├╝me geldi─činde bu yorumdaki vurguyu anlars─▒n. :D)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben ┼čuan sadece ilk sezonu izledim, ├Ân├╝mde baya b├Âl├╝m var ve umar─▒m bitmez yani herkes seviyormu┼č, ben de baya sevdim. Diziyi tam bitirince de yaz─▒ yazaca─č─▒m.

      Sil
  5. K─▒sa bir s├╝rede t├╝m sezonlar─▒ izlemi┼čtim. ├çok g├╝zel bir diziydi :)
    Payla┼č─▒m i├žin te┼čekk├╝rler.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Rica ederim. Ben de k─▒sa s├╝rede bitirece─čim sezonlar─▒ san─▒r─▒m :)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.