Ads Top

EN B├ťY├ťK SORUN NED─░R? | BLOGGER OLMAK #6


Merhaba, bu serimi hat─▒rlayan var m─▒? Bilmeyenler i├žin blogger hakk─▒nda ├Â─črendiklerimi basit bir dille, pek fazla teknik terim kullanmadan anlatmaya ├žal─▒┼č─▒yorum. Bence iyi oluyor hem ├Â─črendiklerimi peki┼čtirip ├Âzetini ├ž─▒karm─▒┼č oluyor bu arada da yeni ba┼člayanlara yard─▒mc─▒ olmu┼č oluyorum.

Bu yaz─▒mda bahsetmek istedi─čim konu, blog yazarlar─▒n─▒n, bloglar─▒n en b├╝y├╝k sorunlar─▒ndan biri olarak d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m tema sorunu. Bu sorunu ben blogu kurmam─▒n ikinci ay─▒nda a┼čm─▒┼čt─▒m san─▒r─▒m hala da a┼čmaya devam etmekteyim.

┼×├Âyle anlatay─▒m, blogda ├žok├ža severek takip etti─čim bloglar var ge├ženlerde de liste olarak payla┼čm─▒┼čt─▒m: TAK─░P ED─░LES─░ BLOGLAR | 18 BLOG! bazen okurken ├Âyle yaz─▒lara denk geliyorum ki 'vay be!' diyorum. 'Bu yaz─▒y─▒ herkes okumal─▒ bu ├žok iyi' vs. fakat baz─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m bloglarda da bu kadar g├╝zel yaz─▒lara ra─čmen hala blogger─▒n as─▒l temas─▒n─▒ veya k├Ât├╝ bir tema kullanarak yaz─▒n─▒n okunmayacak bir hale gelmesine sebep olmu┼č gibi.



D├╝┼č├╝n├╝n ki ├žok g├╝zel bir yaz─▒ okuyorsunuz, okumaya ├žal─▒┼č─▒yorsunuz, yaz─▒n─▒n boyutu, rengi, yaz─▒n─▒n ├╝zerine yaz─▒ld─▒─č─▒ arka plan vs. rahats─▒z edici. Yaz─▒n─▒n o g├╝zel b├╝y├╝s├╝ gidiyor ve okumaya ├╝┼čeniyorsun. Bu d├╝zeltilmeli. Bunlar─▒ hallettikten sonra bir ├╝st a┼čama da, tasar─▒md─▒r. Haz─▒r binlerce tasar─▒m var internette, bir ka├ž saat u─čra┼č─▒p yaz─▒lar okusan─▒z kendiniz bile tema tasarlayabilirsiniz.

Temada okuyucuyu blogunuzun tek bir yaz─▒s─▒n─▒ okuyup gitmesine izin vermeyin. Bu ├žok kolay yaz─▒n─▒n alt─▒nda ├Ânerilen yay─▒nlar g├Âr├╝len temalar var, veya teman─▒z─▒n bir k├Â┼česini okuman─▒z gereken yaz─▒lar falan diye bir k├Â┼če olarak ayarlayabilirsiniz.

Yaz─▒lar─▒n─▒z─▒ kategorilere ay─▒r─▒n. Okuyucular─▒n blogunuzda daha rahat gezinmesini sa─člars─▒n─▒z. Blogunuza izleme butonu, sosyal medya ikonlar─▒, logolar, hakk─▒nda k├Â┼česi vb. bir├žok k├Â┼čeler ekleyin... Bunlar─▒ d├╝zeltmenizin ger├žekten de i┼činize yarayaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum. Blogunuz temiz g├╝zel bir internet sitesi gibi g├Âz├╝kecek ve insanlar t├╝m yaz─▒lar─▒n─▒z─▒ okumak isteyecektir...

Genel olarak anlatacaklar─▒m bunlard─▒r, bu seriye devam edece─čim, birka├ž g├╝nde bir ├Âneriler payla┼čaca─č─▒m, umar─▒m i┼činize yar─▒yordur. Sizler ne d├╝┼č├╝n├╝yorsunuz? Sizce bloglar─▒n en b├╝y├╝k sorunu nedir?

Bu t├╝r konulardan ├žok anlam─▒yorsan─▒z di─čer bloggerlara (temas─▒n─▒ be─čendiklerinize) mesaj at─▒n, sorular sorun ve yard─▒m isteyin veya yaz─▒lar okuyup bunun hakk─▒nda videolar izleyin. Bu konu hakk─▒nda size yard─▒mc─▒ olmak isterim, bunun i├žin bana facebooktan, twitterdan mesaj atabilirsiniz...

Serinin di─čer yaz─▒lar─▒:
3 ADIMDA BLOGGER OLMAK ­čĆć | ├çOK KOLAY!
YAZAMIYOR MUSUN? | BLOGGER OLMAK #2
YORUM ALMAK | BLOGGER OLMAK #3
KOPYALA-YAPI┼×TIR | BLOGGER OLMAK #4
KA├ç K─░┼×─░ OKUMU┼×? | BLOGGER OLMAK #5

12 yorum:

  1. Kesinlikle d├╝zen benim icinde cok ├Ânemli, sade ve ┼č─▒ksa o blogda bazen gezmeye bile doyamiyorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evet fakat kar─▒┼č─▒ksa, okuma iste─či gelmiyor, ├ž├Âpl├╝─če benziyor sanki yaz─▒lar yaz─▒lmam─▒┼č oraya y─▒─č─▒lm─▒┼č =D

      Sil
  2. Sayfas─▒na girdi─čimde her yan─▒nda bir ┼čeyler f─▒rlayan bloglar─▒ sevmiyorum. S├╝rekli bir ┼čeyler hareket ediyorsa da dikkatim da─č─▒l─▒yor. Bir de koyu renk fon ve k├╝├ž├╝k fontla sahip bloglarda zorlan─▒yorum. Daha sade ve g├Âz yormayan bir tasar─▒m hepsinin ├ž├Âz├╝m├╝ olabilir.

    Sevgiler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ayn─▒ fikirdeyim daha profesyonel bir g├Âr├╝n├╝m yaparak daha ├žok sabit takip├ži kitlesi yapabiliriz :)
      Size de sevgiler.

      Sil
  3. Sevgili Meczup bana senin sayfan ├žok kar─▒┼č─▒k geliyor, okuma listeme d├╝┼č├╝nce yaz─▒ya t─▒klay─▒p okuyorum ama blo─čuna ana sayfandan girince hangi yaz─▒n ba┼č hangisi son kafam kar─▒┼č─▒yor. Asl─▒nda b├Âyle ele┼čtiri yapmay─▒ sevmem ama konu a├ž─▒l─▒nca s├Âylemek istedim, umar─▒m k─▒rmam─▒┼č─▒md─▒r. Biz sizin gibi bilgisayarlarla do─čmad─▒k, san─▒r─▒m h├ól├ó kitap modunda gidiyoruz :) (Biz, ben oluyor, niye ├žo─čul konu┼čtuysam art─▒k :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim, ben de uzun zamand─▒r tema ar─▒yorum da daha ho┼čuma giden bulamad─▒m, biraz kar─▒┼č─▒k fakat nas─▒l desem da─č─▒n─▒k ama temiz bir oda olur ya ├Âyle gibi =) sayfam─▒n ba┼č─▒nda kategorilere ayr─▒lm─▒┼č yaz─▒lar var a┼ča─č─▒ya indikten sonra son yaz─▒lar b├Âl├╝m├╝ var, in┼čallah daha g├╝zel bir temayla kar┼č─▒la┼č─▒r─▒m yak─▒n zamanda de─či┼čtirece─čim =)

      Sil
  4. ben g├Âr├╝n├╝┼če aldanm─▒yorum asl─▒nda.d├╝zen olmas─▒ iyidir ama.s├╝per tema yapm─▒┼č lakin sa├žmasapan bloglar da yok de─čil.yaz─▒ daha ├Ânemli benim i├žin.hatta ├žok iyi yaz─▒p klasik ┼čablon kullanan bloglara ├Âzeniyorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├╝zel oluyor da ama maalesef ├žok okunmak gibi bir ama├ž varsa kaliteli bir d├╝zen yap─▒lmal─▒.

      Sil
  5. asl─▒nda tema sorun olabilir..benim ana arka plan temam da de─či┼čecek..sade yapmay─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum..bakal─▒m hay─▒rl─▒s─▒..elinize sa─čl─▒k,faydal─▒ bi yaz─▒ olmu┼č..

    Yan─▒tlaSil
  6. ┼čahsen senin teman─▒ be─čeniyorum :) bir├žok bloga g├Âre iyi belki bizimkinden bile :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim, sizin teman─▒z─▒ da ben be─čeniyorum sade ve anla┼č─▒l─▒r ┼čekilde tasarlanm─▒┼č =D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.