Ads Top

Hey! Ben de Bir ┼×eyler Yap─▒yorum | Derdim Var Benimde!


Merhaba, evet bu bir film, dizi veya kitap incelemesi de─čil, ama bu bir film, dizi ve kitap inceleme blogu, biliyorum, ama- buna verecek cevab─▒m yok, yazacak ba┼čka bir yer yok buraya yaz─▒yorum i┼čte akl─▒mdakileri ­čśë­čśä ├çok h─▒rsl─▒y─▒m ba┼čl─▒yorum, biraz ├Âfke, biraz ukalal─▒k biraz da tecr├╝be bulunduran yaz─▒ma...

Lisem bitti benim, eh 18 ya┼č─▒ma da bir ka├ž ay kald─▒, art─▒k normal bir insan olabilece─čim san─▒r─▒m, art─▒k adam yerine koyulaca─č─▒m belki, d├╝┼č├╝ncelerim sorulacak, de─čer verilecek belki, belki. Belki de ayn─▒ devam edecek her ┼čey, sesi y├╝ksek ├ž─▒kanlara sorulacak sorular, neyse.

Biraz okuldan bahsedelim, biz ├Â─črenciler, bir ┼čeyler ├Â─črendik mi okuldan? Asl─▒nda benim okulum bir ┼čeyler ├Â─črenmeme engel oldu. Akl─▒ma ┼čuan da tek kelimesini hat─▒rlamad─▒─č─▒m y├╝zlerce ┼čeyi sokmaya ├žal─▒┼čt─▒, s─▒navlardan hep y├╝ksek ald─▒m, nas─▒l m─▒? S─▒navdan birka├ž ders ├Ânce okuyup ezberledim. Birka├ž g├╝n sonra unuttum. ─░┼čte bu! e─čitim sistemi.

Buna bir ┼čey diyemem ben, ├ž├╝nk├╝ bana okulda sorulmad─▒ bunlar, sonu├žta m├╝fredatlar─▒ sesi y├╝ksek ├ž─▒kanlar yaz─▒yor dimi? Birilerinin Canikosu, amcas─▒, day─▒s─▒ yaz─▒yor...

Sizce neden okulda parmak kald─▒r─▒p ba─č─▒rarak cevab─▒ s├Âyleyemiyoruz? Ben bunu hi├ž yapamad─▒m. Belki de do─čru cevap vermemekten korktu─čum i├žindir, mant─▒kl─▒ ├ž├╝nk├╝ benim fikirlerim yanl─▒┼č olabilir ve beni yarg─▒larlar, hatta ├Â─čretmen 'Ben anlatmad─▒m m─▒?!' diye f─▒r├ža atabilir. Belki de do─čru cevap vermekten korktu─čum i├žindir. Arkada┼člar─▒m benle dalga ge├žer, inek derler, alay ederler. Ya da belki umurumda de─čildir dersler, bilmiyorumdur cevaplar─▒. Sebep bunlar─▒n hepsi!

Mesela sorulur (Ramazan ay─▒nda oldu─čumuz i├žin bu aydan ├Ârnek veriyorum) 'Neden oru├ž tutmuyorsun?' diye. Sizin sebepleriniz onlar i├žin ├Ânemli de─čildir, o sizin kendi fikirleriniz oldu─čunu kabullenemez , siz ne derseniz deyin sonunda o hakl─▒ ├ž─▒kmak isteyecektir ve sizin itirazlar─▒n─▒za ┼ča┼čk─▒nl─▒kla bakacakt─▒r. Tabii ki ┼ča┼č─▒racakt─▒r misal din konusu hakk─▒nda do─čdu─čundan itibaren sorgulamad─▒klar─▒n─▒ kar┼č─▒nda kendisine g├Âre k├╝├ž├╝k bir insan─▒n ona s├Âylemesini duymak onu ┼ča┼č─▒rt─▒r hatta ┼čoka bile sokabilir... 

Maalesef ┼čuana kadar oy verme hakk─▒m yoktu, oysaki okuma yazma biliyor, okuyor-ara┼čt─▒r─▒yor, izliyor-dinliyor, soruyor, haberleri farkl─▒ kaynaklardan takip ediyor ve bunlar hakk─▒nda yorum yapabiliyordum. Yani oy verenlerin %50'sinin yapamad─▒─č─▒ ┼čeylerin ├žo─čunu yapabiliyordum

Hey! Bana 'Sen ne yap─▒yorsun ki?' , 'Nereden bilebilirsin?' , 'Sen daha anlamazs─▒n?' , 'Ben senin ya┼č─▒ndayken...' , gibi c├╝mleler kuranlar ben de size ayn─▒ ┼čeyleri sormak isterdim de bu sorular─▒ soracak kadar ├Ân yarg─▒l─▒ ve insanlar─▒ k├╝├ž├╝mseyen bir karakteriniz oldu─čunu g├Âz ├Ân├╝nde bulundurursak, gerek yok.

Benim derdim sesi y├╝ksek ├ž─▒kanlarla, benim kelimelerim var burada, ├Âyle rastgele ┼čeyler ├ž─▒km─▒yor a─čz─▒mdan, d├╝┼č├╝nerek konu┼čuyorum, belki bu y├╝zdendir ki, az konu┼čuyorum. Uzun c├╝mleler kuramad─▒m belki ama anlatmak istediklerimi hep anlatt─▒m ben, ├Ân yarg─▒l─▒ olmad─▒m asla, ├ž├╝nk├╝ benim ├Ân yarg─▒l─▒ olanlarla da derdim vard─▒. Kendimle derdim vard─▒ ├Ânce, halledemedim belki ama bu derdim beni hep sorgulamaya itti bu i┼čime yarad─▒, insan─▒n bir ┼čeylerle derdi olmal─▒ hep, benim de az ├žok derdim bunlard─▒, ara s─▒ra bu dertlerimi d─▒┼ča vurmak iyi geliyor, mesela sa├ž─▒m f├Ânl├╝yd├╝ ya─čmurda bozuldu, ayakkab─▒y─▒ yeni alm─▒┼čt─▒ ├╝zerine kola d├Âk├╝ld├╝, internet paketim bitti instagramda gezemedim, b├Âyle b├╝y├╝k dertlerim var mesela.

2 yorum:

  1. ─░nstagramda gezememek benim i├žin de b├╝y├╝k dertti bir ara. :D
    Bu yaz─▒n─▒ g├Âr├╝n├╝r bir yerlerde her daim muhafaza et bence Meczup. ├ç├╝nk├╝ hayat─▒n─▒n bundan sonraki evrelerinde hep ayn─▒ s─▒k─▒nt─▒lar dolduracak beynini ve ayn─▒ c├╝mleleri yeniden kurmak isteyeceksin. Bir sonuca ula┼čamad─▒─č─▒n i├žin de daha da h─▒rslanacak, derdi hep kendinde arayacaks─▒n. Ama bu d├Âng├╝ hep ayn─▒ benden demesi, bir noktadan sonra yap─▒lacak tek ┼čey -malesef- hissizle┼čmek oluyor..
    Amma uzun oldu yahu bu yaz─▒y─▒ bekliyormu┼čum ben de yorum i├žin :))

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler bu uzun ve g├╝zel yorumunuz i├žin, umar─▒m hissizle┼čme derecesine ge├žmem, en k─▒sa zamanda sorunlar─▒ ├ž├Âz├╝p dertlerimden kurtulup yeni dertlere yelken a├žmak gerek =D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.