Ads Top

Hey! Soruyorum, Film mi? Dizi mi? Kar┼č─▒la┼čt─▒rma!


Merhaba, yine bir kar┼č─▒la┼čt─▒rma yaz─▒s─▒na ba┼čl─▒yorum ve yine hangisini se├žece─čimi yaz─▒ s─▒ras─▒nda karar verece─čimi umuyorum. ├ľnceki kar┼č─▒la┼čt─▒rma yaz─▒m pek okunmad─▒ o ┼čurada: SORUYORUM | Hollywood mu? Bollywood mu? bu yaz─▒ma kat─▒l─▒m─▒n daha ├žok olaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum, ┼č├Âyle uzunca yorumlar falan mesela ­čśů

Bu arada son zamanlarda fark etmi┼čsinizdir ki, arka arkaya yaz─▒lar geliyor, tam motivasyon blog yazmaya devam ediyorum... Siz de motivasyonunuzu kaybetmeyin internete g├╝zel bir imzan─▒z─▒ b─▒rak─▒n, b─▒rak─▒n be┼č ki┼či okusun be┼č ki┼či ├žok sevsin yaz─▒lar─▒n─▒z─▒...

├ľncelikle Filmlerden Bahsedeyim!


Genel olarak ya tek b├Âl├╝ml├╝k ya da iki ├╝├ž b├Âl├╝ml├╝k serilerden olu┼čurlar, tabi 8'e kadar ├ž─▒kanlar da var.Hikayeyi giri┼č, geli┼čme ve sonu├ž b├Âl├╝mlerini anlatmalar─▒ i├žin ellerinde k─▒sa bir s├╝releri vard─▒r. Bu s├╝re i├žerisinde uzun ve karma┼č─▒k bir hikaye anlatmalar─▒ zordur, ┼čayet kalk─▒┼č─▒rlarsa filmde kopukluklar ve tutars─▒zl─▒klar bulunur. Bu y├╝zden uzunca bir hikayeye de─čil tek bir karaktere veya bir gruba odaklan─▒r film. 

Ben filmleri genelde kategorilerine g├Âre izliyorum d├Ânem d├Ânem bu kategoriler de─či┼čiyor, bazen de oyunculara veya y├Ânetmen ve senaristlere g├Âre. Hayat─▒m─▒ b├╝y├╝k oranda etkileyen filmler oldu, d├╝┼č├╝nce yap─▒m ve insanlara bak─▒┼č a├ž─▒m da de─či┼čti. Bu beni etkileyen filmlerin biti┼čini g├Âz├╝m ya┼čl─▒ izledim hatta film bitince yaz─▒lar ge├žer ya orada bile kapatamay─▒p ekrana bo┼č bo┼č bakt─▒─č─▒m ├žok oldu...

Dizilerde ─░se Durum ┼×u!



Sezonun ilk b├Âl├╝mleri hikayenin giri┼č k─▒sm─▒ oluyor genelde, giri┼č k─▒sm─▒n─▒n giri┼č, geli┼čme k─▒sm─▒n─▒ izliyor sonucu merakla bekliyoruz. Baz─▒ dizlerde ise b├Âl├╝mler birbirinden ba─č─▒ms─▒z oluyor ve bekledi─činiz bir sonu├ž olmuyor ├Âylece izliyor ve ge├žiyorsunuz. Ben genelde sonu├ž beklenmeyen diziler komedi t├╝r├╝nde ├žerezlik diziler oluyor, sonu├ž beklenenler ise sevilen ve her b├Âl├╝m├╝ merakla takip edilen diziler oluyor...

Dizileri psikolojime g├Âre izlemiyorum, takip etti─čim sabit diziler var ve bu dizlerin yeni bir b├Âl├╝m├╝nde ya┼čananlar benim ruh halimi belirliyor. Dizilerin konular─▒ daha yava┼č ve derin i┼čleyebilmesi diziye ger├žek├žilik ve s├╝r├╝kleyicilik kat─▒yor, bunun yan─▒nda izleyenlerin tepkisine kar┼č─▒ dizinin gidi┼čat─▒ belirlenebiliyor ki, bu ├žok avantaj sa─člayan bir konu.

Karar An─▒!

Yine tam olarak karar veremedim ama ┼č├Âyle a├ž─▒klayabilirim, e─čer k─▒sa s├╝rede daha ├žok duygu ya┼čamak ve daha ├žok ┼čey anlamak istiyorsan film izlemeyi tercih ederim. Fakat e─čer ├žok├ža bo┼č zaman─▒m var ve hikayenin tad─▒n─▒ ├ž─▒karmak istiyorsam da dizi tercih ederim ki, ┼ču aralar favorim D─░Z─░.

Siz hangisini tercih ediyorsunuz?!

29 yorum:

  1. Ben ki┼čisel olarak filmleri tercih ediyorum. Bu biraz da benden kaynaklan─▒yor. S├╝rekli bir ┼čeyi takip etme bir sonraki b├Âl├╝m├╝ bekleme fikri beni oldum olas─▒ geriyor. Ama bir filme birka├ž saat ay─▒rd─▒─č─▒nda senin de belirtti─čin gibi yo─čun bir duygu i├žerisinde tamamlayabiliyorsun. O nedenle benim ki┼čisel tercihim filmler.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hm, baz─▒lar─▒ da o bekleme heyecan─▒n─▒ seviyor, filmin etkiyeciliginin de dizilerde olmas─▒ zor oluyor, =)

      Sil
  2. Fim daha cazip benim i├žin, dizi i├žin fazla sab─▒rs─▒z─▒m:)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de sab─▒rs─▒z oldu─čumdan, dizinin bir sonraki b├Âl├╝m├╝n├╝n fragman─▒n─▒, fragman incelemelerini r├Âportajlar─▒ izlerken zaten b├Âl├╝m├╝ ├Â─čreniyorum =D

      Sil
  3. Valla ikisini de ├žok seviyorum, ay─▒rt edemeyece─čim. ┼×imdi tv d─▒┼č─▒nda ├žok g├╝zel film ve diziler g├Âsteren kanallar ├ž─▒kt─▒. Eskiden yoktu b├Âyle ┼čeyler. Mesela Netflix, digit├╝rk gibi. Dizileri saatlerce s├╝rm├╝yor, 45 dakikada bitiyor ve bir sezonu 10 b├Âl├╝mde filan bitiyor. Yaln─▒z tek ┼čikayetim PARALI olmas─▒. :(( Ger├ži onda da haks─▒z de─čiller onca film paras─▒z ├žekilmez reklam alm─▒yorlar ├╝yelerden gelen aidatla bu ui┼či kotar─▒yorlar. Bizim tv kanallar─▒ndaki dizilerle mukayese edince ├žok harika ┼čeyler izliyorum. Mesela enson Designated Survivor, Anne With an E'yi ├žok sevdim. G├╝zel aile filmleri, romantik komediler var tam bana g├Âre. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Pardon kanallar demi┼čim, internet siteleri olacakt─▒.

      Sil
    2. Ayn─▒ fikirdeyim ben de ├Ânceden olsa film derdim fakat son zamanlarda ├žok g├╝zel i┼čler yap─▒lmaya ba┼čland─▒, artik sevdi─čimiz karakterleri saatlerce izleyebiliyoruz, =)

      Sil
  4. G├╝zel olsun da ister film ister dizi olsun, ikisinin de yeri ve keyfi ayr─▒ benim i├žin :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen, kaliteli i┼če doyum olmuyor, =)

      Sil
  5. Merhaba Meczup,

    Ben en son dizi izledi─čimde ├╝niversitedeydim. O da Avrupa Yakas─▒'yd─▒. Tam hat─▒rlam─▒yorum ama 2000li y─▒llar─▒n ba┼člar─▒yd─▒ zira ben ├╝niversiteye 2002de girdim. Ondan sonra hi├ž dizi izlemedim. Zaten Avrupa Yakas─▒ da sitcomdu biliyorsunuz.

    Film ├žok nadir izlerim. E┼čim ├žok film izler ve e─čer o izlerken ilgimi ├žekerse ona e┼člik ederim. Genelde ak┼čam yeme─činden sonra oldu─ču i├žin bu film izleme olay─▒ ben sonu gelmeden uyur kal─▒r─▒m :)

    Neyse daha fazla uzatmadan s├Âz├╝ dizi mi film mi sorusuna getireyim.Bence ikisi de de─čil. Kitap okurken ald─▒─č─▒m keyfi ikisinden de alm─▒yorum. Kitap okumak en g├╝zeli.

    Selamlar.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├╝zel bir bitiri┼č yapm─▒┼čs─▒n─▒z, blog yazar─▒na yak─▒┼č─▒r bir cevap =) Benim de yabanc─▒ dizi izlemeye ba┼člad─▒─č─▒mdan itibaren dizilere bak─▒┼č a├ž─▒m de─či┼čti, filmlere de. Avrupa Yakas─▒'na ben san─▒r─▒m yeti┼čemedim bir ka├ž b├Âl├╝m izledi─čimi hat─▒rl─▒yorum. =)

      Sil
  6. asl─▒nda farketmez..ben ┼ču s─▒ralar kore dizilerine kafay─▒ takt─▒m :) bu nedenle t├╝rk dizileri ┼ču s─▒ralar bana hi├ž cazip gelmiyo..hepsi ayn─▒..t├╝rk komedi filmleri ise farkl─▒ olursa izlenebiliyor..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen baz─▒ komediler g├╝zel oluyor sadece, di─čer yerli diziler birbiriyle ayn─▒, kore dizileri ├žok izlemedim daha duygusal oluyor san─▒r─▒m, baz─▒ t├╝rk dizileri de kore uyarlamas─▒ oluyordu.

      Sil
  7. Her ikisi de!
    Hatta bir ├žo─čuna da yeti┼čemiyorum :p

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabii ki, bir film dizi inceleme blogu olunca, yeti┼čememek normal =D ben de ayn─▒ durumday─▒m =)

      Sil
  8. Ben film izlerdim. Ama son zamanlarda trt dizileri ilgimi ├žekmeye ba┼člad─▒. Art─▒k ikisinide izliyorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. TRT dizileri g├╝zel oluyor, tam ailecek izlenebilecek diziler yap─▒yorlar :)

      Sil
  9. Asl─▒nda her ikiside, ama diziler daha bask─▒n uzun soluklu ┼čeyleri severim bir de bekleme derdi fazla yok bir sonraki sezon i├žin :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabii hikaye g├╝zel olunca dizi film fark etmiyor =)

      Sil
  10. san─▒r─▒m filmleri daha ├žok seviyorum. Asl─▒nda dizilerdeki hikayelerin temeli.. Yani hepsi ayn─▒ konuya dayan─▒yor :) filmler k─▒sa ve ├Âz :D

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Asl─▒nda bazen de hikayeye ba─čl─▒ oluyor, baz─▒ hikayeler bir kere anlatmal─▒k oluyor baz─▒lar─▒ ise uzun uzun anlat─▒lmas─▒ gerekiyor =)

      Sil
  11. Dizileri daha ├žok seviyorum. S├╝reklili─či olmas─▒, heyecan─▒m─▒ art─▒r─▒yor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ayn─▒ fikirdeyim, ben de dizileri s├╝r├╝kleyici oldu─ču i├žin seviyorum.

      Sil
  12. Benim favorim kitap.Sonras─▒ i├žinde film.T├╝rk dizilerinin s├╝releri ├žok uzun.O y├╝zdende sahneler ve konular s├╝nd├╝r├╝l├╝yor.Tamam sonu├ž kadar, s├╝re├žte ├Ânemli ama bu kadar uzat─▒lmas─▒ bay─▒yor. Bir de adaptasyon diziler var.Onlarda da ,senaryodaki orijinal k─▒s─▒mlar bittikten sonra, uzatmak i├žin eklenen b├Âl├╝mler ge├žmi┼čteki olumlu etkileri siliyor.Bir m├╝ddet dizlere tak─▒l─▒p izlenimlerimi yazd─▒ktan sonra .sizin yaz─▒n─▒za denk gelmek ho┼č bir tesad├╝f oldu benim i├žin. Ama orijinal senaryoya sahip, iyi bir dizi neden olmas─▒n

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben uzun zamand─▒r yerli dizi izlemiyorum bende s├╝nd├╝r├╝ld├╝─č├╝ne kat─▒l─▒yorum ger├žekten beni bay─▒yor, d├╝n kara sevda dizisinin finaline denk geldim sonda ba┼črol may─▒na bast─▒ ve bir bu├žuk saat ayn─▒ sahneyi izlettirip ├╝├ž reklam aras─▒ verdiler ben daha ne diyeyim =D

      Sil
  13. Dizi izleyeceksem bu bitmis bi dizi olmali benim icin hizli hizli diger bolumleri izleyebilmeliyim ­čśŐ dediginiz gibi kisa zamanda cok sey anlamak istiyorsam film izlemeyi tercih ediyorum ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Kimse de beklemeyi sevmiyor, ama bazen de dizinin en heyecanl─▒ yerde bitmesi ve b├Âl├╝m├╝n bir hafta sonra gelece─čini bilmek heyecan─▒ ka├ž─▒r─▒yor =)

      Sil
  14. Film diyenlerdenim ben de... Ama bu s─▒ralarda dizilerle de g├Âz k─▒rp─▒┼čt─▒r─▒yoruz :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben diziye ba─članmaktan film izlemeye zaman bulamaz oldum =D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.