Ads Top

Kahramanların Cep Aynası - Baltasar Gracian | Kitap Yorumu!


Merhaba, uzunca zamandır film dizi diye gidiyoruz biraz da kitap yorumu paylaşma zamanının geldiğini düşündüm. Aslında izlemek kadar sevmesem de, okumayı çok severim fakat 1 kitap okuyana kadar 10'a yakın film izleyip blogda yorumunu paylaşmış oluyorum. Bu yüzden biraz daha okumaya ağırlık vermem düşüncesindeyim çünkü okumanın izlemekten daha yararlı ve hayal gücü geliştiren bir etkinlik olduğunun farkındayım. Şu an inceleme yapacağım kitap Kahramanların Cep Aynası.

Kitabın arka kapağı: Kahramanların Cep Aynası, kişinin ulaşabileceği etik ve ahlaki mükemmelleşmenin berrak bir görüntüsünü sunan aynadır. Yaşama sanatı ve başarı pratiklerine dair yeni bir standart getirir. Bu yeni standart, kahramanlık sanatıdır...



Normalde kişisel gelişim kitapları benim için iki türdür, birincisi 'Ben yaptım, yapabilirsiniz, onlar yaptı, kendine güven.' gibi altı boş vaatlerle insanları gazlayan kitaplar vardır (bunların film versiyonları da vardır) bu tür kitaplara güler ve dalga geçerim fakat eğlenirim ama bana kattığı motivasyon uzun sürmez.

İkinci kişisel gelişim türü olanlar, daha gerçekçi hayattan örnekler vererek, uzun süreli motivasyon sağlayanlardır. Bu tür kitaplara saygı duyarım. Örneğin, Ahmet Şerif İzgören kitapları (en sevdiğim yazarlardandır) hatta bir kitabının yorumunu blogumda paylaşmıştım: Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır ...

Kitabın 17.yy'da yazılmış olmasına rağmen beni yaşadığım dönemde etkiliyor olması çok önemli. Bunun yanında kitabı okurken kitabın kendisine saygısı olduğunu kelimelerin cümlelerin naif dizilişinden anlıyorsunuz. Anlattıklarına Padişahlardan, krallardan, sanatçılardan örnekler vererek daha da anlamlı hale getiriyor...

Daha çok azimli, hırslı olmayı değil, Tevazu sahibi, büyük kalpli, merhametli, sağduyulu olmayı, çalışmayı nasihat ediyor yazar. Ben bunu çok sevdim şiirsel sözleri ve güzel çıkarımları olan bu kitapta bol bol altını çizdiğim cümleler oldu... Kitaba puanım: 10'dur!

Altını Çizdiğim Cümleler...

- Büyük bir kalabalık, çok az insan.

- Aptal gibi görünenlerin hepsi, görünmeyenlerin de yarısı aptaldır.


- Çok bilmenin dört yolu vardır: Uzun yaşayın. Çok yer gezin. Güzel kitaplar okuyun (en kolaydır). Bilge arkadaşlarınızla sohbet edin (en eğlencelisidir).

- Çok iyi bir kitabın çok iyi bir okuyucusu, kitap hakkında yalnızca bir kusur olduğunu söylemiş: Ne ezberlenecek kadar kısa, ne de asla bitmeyecek kadar uzun.

---

Bu arada: Blogumu ilk defa ziyaret ediyorsan, takibe alman beni mutlu eder. Bilgisayardan giriyorsan sağ taraftan mobilde isen aşağıdan takibe alabilir hatta yazıların mail adresine gelmesini bile sağlayabilirsin, yorum bırakırsan da sıkıcı günümün, eğlenceli bir hale gelmesine vesile olursun... Teşekkürler!

2 yorum:

  1. Çok bilmenin dört yolu hoşuma gitti 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın gerçekten iyi çıkarımları var =)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.