Ads Top

Liseden Mezun | Staj─▒n─▒ Tamamlad─▒ | Benden Bi'┼čeyler!

Ya┼čad─▒─č─▒m son bir y─▒l i├žerisinde baya de─či┼čtim ve de─či┼čmeye de devam ediyorum. Hassas bir psikolojim ve ruh halim (ergenlik) oldu─čundan sars─▒nt─▒l─▒ ge├žen bir y─▒l─▒m oldu. Bu y─▒l liseyi bitirdim, staj─▒m─▒ yapt─▒m, YGS s─▒nav─▒ma girdim ve internette yazarak bir ┼čeyler yapmaya ├žal─▒┼čt─▒m. Hepsinde yar─▒m yamalak da olsa ba┼čar─▒l─▒ oldum say─▒l─▒r. E─čer yaz─▒m─▒ vaktinden ay─▒r─▒p okuyorsan ba┼čar─▒l─▒ olmu┼čum demektir (te┼čekk├╝rler). T├╝m bunlarla birlikte kitaplar okudum, filmler, diziler izledim, yeni insanlarla tan─▒┼čt─▒m ve eskilerle yolumu ay─▒rd─▒m. ├ľncelikle okuldan ne anlad─▒m:

Ticaret Meslek Lisesinde okudum, b├Âl├╝m├╝m Muhasebeydi. Sonu├žta meslek lisesi, ara eleman yeti┼čtirme ├žabalar─▒ oldu─čundan bo┼č dersler, kalitesiz m├╝fredat, ilgisiz ├Â─čretmenler ve idareciler e┼čli─činde e─členceli bir y─▒l ge├žirdim. 

Staj bunun tam tersi olarak bana yarar─▒ oldu, hakk─▒nda da blogda birka├ž yaz─▒ yay─▒nlam─▒┼čt─▒m M├╝lakat Hikayem | ─░┼če Al─▒nd─▒m M─▒? An─▒! , Stajyer Ne ─░┼č Yapar? , Patron Stajyeri Odas─▒na ├ça─č─▒r─▒rsa? An─▒! ...

Staj─▒m─▒ Sabanc─▒ Holding'e ba─čl─▒ olan EnerjiSA ┼čirketinde dan─▒┼čma g├Ârevlisi olarak yapt─▒m. ├çal─▒┼čt─▒─č─▒m i┼č arkada┼člar─▒ma ve bulundu─čum g├Âreve al─▒┼čabilmem kayg─▒l─▒ ve m├╝kemmelliyet├ži bir insan olmam y├╝z├╝nden yorucu ve stresli ge├žti. Al─▒┼čt─▒─č─▒mda ise e─členceli ve ├Â─čreticiydi. ─░leti┼čim, i┼č ahlak─▒ gibi konularda az ├žok bilgi sahibi olmaya ba┼člad─▒m.

Bana en ├Â─čretici ve ayn─▒ zamanda zor gelen ise dan─▒┼čma olmamd─▒. G├╝nde neredeyse 300 k├╝s├╝r insanla diyalog kurmak zorundayd─▒m. Bu ger├žekten de hayat─▒m─▒n en stresli g├╝nlerini ge├žirmeme sebep oldu. Ben ├╝lkemizde ya┼čayan insanlar─▒n cahillik ve sayg─▒s─▒zl─▒k oran─▒n─▒n bu kadar y├╝ksek oldu─čunu asla tahmin edemezdim. Okuyamayan ve c├╝mle kuramayan, ukala ve anlatamad─▒─č─▒ i├žin kar┼č─▒s─▒ndakini su├žlayan insanlarla kar┼č─▒la┼čt─▒m.

Son zamanlara do─čru rahat├ža i┼č arkada┼č─▒yla ┼čakala┼č─▒yor, y├Âneticinin odas─▒na grip istedi─čimi anlatabiliyor hale geldi─čimi fark ettim. Tan─▒d─▒─č─▒m insanlar─▒n benim hakk─▒mda iyi ┼čeyler s├Âyledi─čini duydu─čumda da ├žok mutlu oldum.

Yani her ne kadar zor ve stresli olsada g├╝zel ve faydal─▒ bir stajyerlik d├Ânemi ge├žirdim. ─░lerideki hayat─▒mda i┼čime yarayacak bir s├╝r├╝ ┼čey ├Â─črendim.

Art─▒k ne yapaca─č─▒m? Bilemiyorum. Bu y─▒l ├╝niversiteye haz─▒rlan─▒p, iyi bir puan al─▒p, sosyoloji veya benzeri bir b├Âl├╝m okumak bunun yan─▒nda da yazmaya devam etmek istiyorum. Halen maddi ┼čeyleri pek kavrayabilmi┼č olmasam da ya bu t├╝r ┼čeyleri ├Ânemsememeye devam edece─čim ya da b├╝y├╝k bir ders al─▒p bunlara odaklanaca─č─▒m. ├ľn├╝mde yapmam gerekenleri g├Âr├╝p ne kadar zorlanaca─č─▒m─▒ d├╝┼č├╝nsem de bir o kadar da hepsini atlataca─č─▒m─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum...

Umar─▒m siz de hayat─▒n─▒zda g├╝zel planlar yapar, hedefler koyar ve d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝zden daha iyi ┼čeyler ya┼čars─▒n─▒z. Ben ├Âyle ├╝mit ediyorum, umar─▒m hayallerimiz ger├žek olur...

12 yorum:

  1. Alttan alta feyz ald─▒r─▒c─▒ bir yaz─▒ olmu┼č, eline sa─čl─▒k. Bundan sonraki hayat─▒nda ba┼čar─▒lar─▒n devam─▒n─▒ diliyorum. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim, umar─▒m dedi─čin gibi olur. Senle de ya┼č─▒t say─▒l─▒r─▒z. Gelecek y─▒l sende de s─▒nav var ve tavsiyem ├žal─▒┼čmaya ba┼čla! =D

      Sil
  2. Metos'la ya┼č─▒tm─▒┼čs─▒n, ama o seneye girecek s─▒nava.. Her┼čeyin hay─▒rl─▒s─▒ olsun, hayalinizdeki, o olmazsa hayal edebildi─činizden bile g├╝zel okullara gidin, sabahlar─▒ mutlulukla uyanaca─č─▒n─▒z i┼činiz olsun :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ─░n┼čallah dedi─činiz gibi g├╝zel g├╝nler ya┼čar─▒z, =)

      Sil
  3. o cahilli─čin derecesi o kadar y├╝ksek ki insan─▒n ┼ča┼č─▒r─▒p kalmamas─▒ elde de─čil.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabii ki, neler ├žektim bir sorsan─▒z sayfalarca yazar─▒m =D Ya iphone 6 telefonu olup telefon numaras─▒n─▒ Tc kimlik numaras─▒n─▒ bilmeyen vard─▒.

      Sil
  4. ├ľn├╝nde uzun y─▒llar var bende meslek lisesi mezunuyim bende o yollardan ge├žtim. Malesef bizim zaman─▒m─▒zda meslek liselerin ├Ân├╝ kapal─▒yd─▒ okudu─čum lise ile alakal─▒ bir i┼č sahibi olamad─▒m.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hay─▒rl─▒s─▒ olur in┼čallah. Bende b├Âl├╝ml├╝ alakal─▒ bir ┼čeyler olaca─č─▒m─▒ sanm─▒yorum ama illaki bir ┼čekilde hayat─▒m─▒ idare edecilece─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorum.

      Sil
  5. Dilerim istediklerinizi elde edersiniz. ┼×imdiden iyi yolculuklar sevgili +Meczup. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim Halil Bey, umar─▒m hepimiz isteklerimizi elde ederiz :)

      Sil
  6. Hadi hay─▒rl─▒s─▒... Her ┼čeyin iyi olmas─▒ dile─čiyle...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Umar─▒m her ┼čeyin iyisi olur =)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.