Ads Top

NEDEN BLOG KURDUM? NEDEN 'MECZUP'?!


Bunu herkes yaz─▒yordu, bende kendi blog ad─▒m─▒n nereden geldi─čini anlatmak istedim. Herkesinde baya hikayeli nedenleri varm─▒┼č benimki ise bir anl─▒k bir ┼čeydi ┼č├Âyle anlatay─▒m.

Beni uzun zamand─▒r takip ediyorsan─▒z, hala s├╝per-kahraman filmlerine bay─▒ld─▒─č─▒m─▒ biliyorsunuzdur, hatta TV'de ├žizgi filme denk geldi─čimde ba┼č─▒ndan kalkamam. Bu y├╝zdendir ki hep hayalim bir s├╝per-kahraman olmakt─▒. En sevdi─čim ├Âzellikte ak─▒l okuma/ak─▒l y├Ânlendirmeydi. Hatta k├╝├ž├╝kken, etti─čim tek dua buydu. Sonras─▒nda b├Âyle ┼čeylerin asla m├╝mk├╝n olmad─▒─č─▒n─▒ ├Â─črenmi┼č olup, pes etmi┼čtim. Art─▒k dua etmiyordum.  

─░zlemekten ├žok okumaya ba┼člad─▒─č─▒m d├Ânemde, her c├╝mlesine hayran kald─▒─č─▒m yazarlarla kar┼č─▒la┼čt─▒m, izledi─čim biyografik filmlerde ve hikayelerde hayat─▒m─▒, davran─▒┼člar─▒m─▒ ve ileti┼čim ┼čeklimi de─či┼čtiren bir s├╝r├╝ insanlar g├Ârm├╝┼č oldum. Bu insanlar bana ilham veriyordu ve art─▒k benim s├╝per-kahraman─▒m bu insanlar oldu. Yazarlardan Dostoyevski, Erdal Demirk─▒ran, Oyunculardan Aamir Khan, Mucitlerden Tesla, Einstein, M├╝zisyenlerden Mozart, Bar─▒┼č Man├žo.

Art─▒k S├╝per-kahraman olmak i├žin gereken ├Âzelliklerin u├žmak, g├Âr├╝nmez olmak veya ak─▒l okuman─▒n de─čil, anlat─▒lmas─▒ gereken ┼čeyleri anlatmak, ilham vermek oldu─čunu anlad─▒m. Ben de birilerine ilham  vermek ve bir ┼čeyler anlatmak istiyordum. Birilerinin S├╝per-Kahraman─▒ olmak istiyordum ve Blog hesab─▒m─▒ a├žt─▒m.

Girdi─čim isim aray─▒┼č─▒nda tarz─▒m─▒ en iyi anlatacak ismi aramaya koyuldum. Farkl─▒ bir insan oldu─čumu d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝mden ald─▒─č─▒m ismi kimsenin almam─▒┼č olmas─▒n─▒ ├žok ├Ânemsiyordum. 'Deli' kullan─▒c─▒ ad─▒n─▒ d├╝┼č├╝nm├╝┼čt├╝m bir zamanlar, deli oldu─čumdan de─čil tabii ki, sadece kendimi normal olarak g├Âremedi─čimden. Fakat bu isim binlerce ki┼či taraf─▒ndan kullan─▒l─▒yordu zaten. Bende arap├žas─▒ olan Meczup kelimesini buldum ve kulland─▒m.

TDK'ya g├Âre Meczup: Akl─▒n─▒ yitirmi┼č kimse, deli. Demek. ├ço─ču zaman da hakaret olarak kullan─▒l─▒r. Fakat ben kelimelerin s├Âzl├╝klerdeki anlam─▒ndan ├žok bizde uyand─▒rd─▒─č─▒ an─▒lar ve hissettirdi─či bir tak─▒m duygularla var olduklar─▒na inan─▒yorum. ├ľrne─čin birini seviyorsundur  bir yerde o isim ge├žti─činde herkes i├žin isimdir fakat senin kalp at─▒┼č h─▒z─▒n─▒ iki kat─▒na ├ž─▒karan kelimedir. Benim i├žin de Meczup benim i┼čte, bu kadar. ­čśů

6 yorum:

  1. Ne g├╝zel anlatm─▒┼čs─▒n hikayeni...
    Dedi─čin gibi ├Ânemli olan o ismin sana hissettirdikleri, anlam─▒ de─čil.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle, te┼čekk├╝rler. =)

      Sil
  2. Te┼čekk├╝r ederim ­čśĆ

    Yan─▒tlaSil
  3. ger├žekten farkl─▒ bir isim, sayende ara┼čt─▒r─▒p ├Â─črenmi┼čtim anlam─▒n─▒ ben de ilk geldi─čin zamanlar. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ara┼čt─▒rmaya de─čer bir isim kulland─▒─č─▒m─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝z i├žin te┼čekk├╝rler :D

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.