Ads Top

SORUYORUM | Hollywood mu? Bollywood mu?


Bu yaz─▒dan iyi reyting al─▒r─▒m diye d├╝┼č├╝n├╝yorum. Yazan da g├Ârmedim bu konu hakk─▒nda. Yukar─▒daki muhte┼čem g├Ârseli de ben haz─▒rlad─▒m, e hadi ba┼člayal─▒m. Ben hangisini se├žti─čimi sonda s├Âyleyece─čim, asl─▒nda daha se├žmedim yaz─▒ s─▒ras─▒nda karar vermeyi d├╝┼č├╝n├╝yorum.

HOLLYWOOD!


Amerika Birle┼čik Devletleri'nin Kaliforniya eyaletinde bulunan Los Angeles kentinin bir b├Âlgesidir. Kent merkezinin kuzeybat─▒s─▒nda yer al─▒r. Sinema st├╝dyolar─▒n─▒n ve film y─▒ld─▒zlar─▒n─▒n oturdu─ču evlerin bu b├Âlgede yo─čunla┼čmas─▒ndan dolay─▒ Amerikan sinema end├╝strisiyle ├Âzde┼čle┼čmi┼čtir....

Hollywood, gerek kokain ba─č─▒ml─▒ oyuncular─▒. D├╝nya'y─▒ yerinden sarsan filmleri ve pop├╝ler k├╝lt├╝r├╝n kendisi. K├╝├ž├╝kl├╝─č├╝m├╝zden beri TV'de sinemada en ├žok kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m─▒z sinema sekt├Âr├╝. ├çok g├╝zel e─členceli filmleri de var, bilin├ž alt─▒m─▒za s─▒├žan filmleri de. K├Ât├╝ yola sapt─▒ran, ├Âz g├╝vensizli─če yol a├žan, ├ž─▒lg─▒n gen├žlik filmleri ile d├╝nyan─▒n dengesini de─či┼čtiren bu sekt├Âr, en ├žok ilgi g├Âren sekt├Âr.

Kitap, dizi uyarlamalar─▒n─▒n yan─▒nda, yap─▒lm─▒┼č filmi de tekrar yapma gibi bir huylar─▒ vard─▒r. Nerdeyse fabrika gibi film ├ž─▒kar─▒rlar...

Hollywood Aksiyon: Genellikle taramal─▒ silah, araba kullan─▒l─▒r, g├╝zel kal├žal─▒ sar─▒┼č─▒n bir k─▒z olmazsa aksiyon filmi say─▒lmaz.

Hollywood Romantik: Genelde s─▒radan insanlar─▒n s─▒rad─▒┼č─▒ a┼čklar─▒n─▒ ve fantazilerini i┼čler, ├žok u├žuk sahneler ve seneryoyla insanlara a┼čk b├Âyle ya┼čan─▒r diye, sa├žma sapan ger├žeklik d─▒┼č─▒ bir hikaye anlat─▒r.

Hollywood Bilim Kurgu: ─░ki sahnede bir amerikan bayrakl─▒ astronot k─▒yafeti g├Âstermezse i├ži rahat etmez. Ve uzayl─▒lar D├╝nya'n─▒n neresine sald─▒rsa gider Amerika oray─▒ kurtar─▒r.

BOLLYWOOD!

Bollywood Mumbai'deki Hindistan film prod├╝ksiyon merkezi i├žin kullan─▒lan, Hollywood ve Bombay'dan esinlenerek olu┼čturulmu┼č bir terimdir. D├╝nyada en ├žok film ├╝reten ├╝lke olan Hindistan'da filmlerin neredeyse d├Ârtte biri Bollywood'da ├╝retilmektedir. 

Bollywood, her dinden oyuncular─▒, uzunca filmleri ve mesaj verme kayg─▒s─▒ ta┼č─▒yan hikayeleriyle, farkl─▒ kitleye sahip bir sinema sekt├Âr├╝.

Pek fazla kar┼č─▒la┼čmay─▒z Bollywood filmleriyle, genelde arasam da Dublaj yap─▒lm─▒┼č filmleri ├žok azd─▒r. Nedenini bilmiyorum. Genellikle altyaz─▒l─▒ olarak internetten izledim ┼čimdiye kadar ├ž─▒kan filmleri. ┼×imdiye kadar sinemada bir hint filmiyle de kar┼č─▒la┼čmad─▒m.

Uzunca filmlerinin tek bir kategorisi olmuyor genelde, i├žerisinde aksiyon, komedi, dram vb. bir s├╝r├╝ kategori oluyor. Aralara da oyuncular─▒n s├Âyledi─či ┼čark─▒lar ve yapt─▒klar─▒ danslar yer al─▒yor. Yani genelde i├ži dolu dolu filmler yap─▒yorlar. Yapt─▒klar─▒ filmleri, izledi─čim kadar─▒yla ben mesaj─▒ olmayan bir filmle kar┼č─▒la┼čmad─▒m, genellikle her filmin sonunda, 'Haaaaa... Demek ki ├Âyle olursa b├Âyle olur.' falan oluyorum. ├çok sevdi─čim ve bana samimi gelen bir ├žok oyuncu var. Hikayeleriyse bizden hikayelere benziyor.

Bollywood Aksiyon: Genelde a─č─▒r ├žekimlerden olu┼čan u├žuk sahnelerden olu┼čur, havada u├žan arabadan adam─▒ al─▒p d├Âverler. Silah pek kullan─▒lmaz daha yumruklar ve ko┼čarken devrilen pazar arabalar─▒.


Bollywood Romantik: Evlenmekte olan k─▒z─▒ seven bir erkek olur ve genelde d├╝─č├╝nden k─▒z ka├ž─▒rma ve ard─▒ndan k─▒z─▒n k├Ât├╝ babas─▒n─▒n delirip adamlar─▒n─▒ pe┼člerinden g├Ândermesiyle olu┼čur.

Bollywood Komedi: Salak ve a┼č─▒k erkeklere kar┼č─▒ her ┼čeyin fark─▒nda uyan─▒k k─▒z─▒n hikayesi olur genelde. K─▒z erke─či kolundan tutup oradan oraya ko┼čturur.


PEK─░ HANG─░S─░?

Anlatt─▒klar─▒mdan az ├žok anlam─▒┼čs─▒n─▒z ki ben Bollywood'u daha samimi ve anlaml─▒ buluyorum. Ama derseniz ki e─členmek, kafa bo┼čaltmak i├žin ne yapars─▒n, salak bir Hollywood filmi a├žar g├╝ler e─členirim.

Siz hangisini se├žiyorsunuz. ─░ki sinema sekt├Âr├╝ hakk─▒nda g├Âr├╝┼čleriniz nelerdir? Ve benim yaz─▒m hakk─▒nda ne d├╝┼č├╝n├╝yorsunuz? Mutlaka yorum yap─▒n.

Son olarak, blog sayfam─▒ takibe almay─▒ unutmay─▒n ve bir yerlerde payla┼č─▒rsan─▒z ├žok sevinirim, sizin sayenizde bir ki┼či bile gelip okuyup bir ┼čeyler yazsa ┼čuraya ne kadar mutlu olurum anlatamam. 

Not: Her konuda soru ve mesajlar─▒n─▒z─▒ bana facebook'tan ula┼čt─▒rabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Son 4-5 y─▒ld─▒r ├žok fazla say─▒da film izleyen birisi olarak Bollywood sinemas─▒n─▒ daha ├žok seviyorum. ─░nternet sitelerinde veya sinemalarda zaten Hollywood filmleri daha pop├╝ler. Senaryo, oyunculuk ve filmin g├Âr├╝nt├╝ kalitesi olarak ben Bollywood sinemas─▒n─▒ seviyorum. Son zamanlarda izledi─čim ve be─čendi─čim i├žin s├Âyl├╝yorum ─░spanyol filmleri de tavsiyedir. Eline sa─čl─▒k yazmay─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m konuydu g├╝zel ele alm─▒┼čs─▒n.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler, di─čer ├╝lke filmleri de g├╝zel oluyor hepsinin farkl─▒ bir tarz─▒ var italyan, ingiliz falan, onlar─▒ da zamanla yazaca─č─▒m =)

      Sil
  2. Son d├Ânemlerde film izlemekten biraz kopmu┼č olsam da Bollywood filmleri ho┼čuma gidiyor.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Zaten her filmleri 3 saat g├╝zel olmas─▒na ra─čmen izlemesi de zor :)

      Sil
  3. Bollywood'dan pek ho┼članamad─▒m ben nedense, s─▒k─▒l─▒yorum izlerken :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Zevk meselesi, izlemesi zor uzun oldu─čundan ve k├╝lt├╝rleri biraz farkl─▒ oldu─čundan.

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.