Ads Top

D─░N ├ťZER─░NE | D├ť┼×├ťN├ťYORUM


Merhaba ben d├╝┼č├╝nen ve d├╝┼č├╝ncelerini aktarmak i├žin bin takla atabilen bir blogger. Sadece film, kitap incelemeleri de─čil bunun yan─▒nda deneme yaz─▒lar─▒ da yaz─▒yorum, ├Ânceden daha ciddiye alarak yapt─▒─č─▒m bu t├╝rde son zamanlarda sa├žmalamaya ba┼člam─▒┼č─▒m, biraz ciddiye alma zaman─▒ diye d├╝┼č├╝n├╝p en ciddi konulardan biri olan din ├╝zerine bir yaz─▒ yazmaya karar verdim, sizinle iki hikayemi payla┼čaca─č─▒m.

─░lk ┼ču hikayemi anlatay─▒m, ben gen├žlik kamp─▒n─▒n d├╝zenledi─či bir ramazan kamp─▒na gitmi┼čtim. Kampta bir yar─▒┼čma d├╝zenlendi ve ben de kat─▒ld─▒m. Yar─▒┼čmada din ├╝zerine bir yaz─▒ yazmam─▒z isteniyordu. Ben ba┼člad─▒m, ilk ├ža─člardan giriyorum, g├╝ne┼če tapma, aya tapma, sonras─▒nda putlar, Tanr─▒ evren midir, deizm nedir, ateizm nedir, ne biliyorsam yazd─▒m. Yar─▒┼čmay─▒ otuz ki┼či aras─▒ndan kesin kazanaca─č─▒m d├╝┼č├╝ncesindeydim. 

O ak┼čam geldi, juri diyanet i┼člerinden gelen 6 hocayd─▒. Birinciyi a├ž─▒klad─▒lar ve okumas─▒ i├žin sahneye davet ettiler, ben de nas─▒l bir hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒ anlatamam, sonras─▒nda okumaya ba┼člad─▒,''┼×├╝phesiz ki y├╝ce Allah bizi ona ibadet edelim diye yaratt─▒.''

Sonra da hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒m bir anda gitti ve bunun tarafs─▒z, adil bir yar─▒┼čma olmad─▒─č─▒n─▒ anlam─▒┼č oldum. '─░┼čte be' dedim, 'Dinin g├╝c├╝ bu!'

─░kinci hikayemde ayn─▒ kampta ge├žiyor, diyanetin en iyi hocalar─▒ buradayken, ben de t├╝m akl─▒ma tak─▒lanlar─▒ soray─▒m diye ├ž─▒rp─▒n─▒yorum s├Âyle┼čilerde. ''Hocam k─▒blenin tersine do─čru d├Ânsek, D├╝nya yuvarlak oldu─čundan yine do─čru yere namaz k─▒lm─▒┼č olmaz m─▒y─▒z?'' gibi sa├žma sorular sorsam da Evrim hakk─▒nda da sorular soruyordum ve ┼ču cevab─▒ ald─▒─č─▒m─▒ hat─▒rl─▒yorum, ''Al bir maymunu koy bir odaya bekle bakal─▒m insan olacak m─▒?'', eh yok art─▒k yani, ├╝niversite okudu─čuna nas─▒l emin olay─▒m ben senin.

Sonra da en merak etti─čim ┼ču soruyu sormu┼čtum ve ┼ču soru benim hayata bak─▒┼č a├ž─▒m─▒ de─či┼čtirdi diyebilirim; ''Hocam.'' dedim, ''Okudu─čum kaynaklara g├Âre, bir m├╝sl├╝man ne kadar k├Ât├╝l├╝k yaparsa yaps─▒n, sonunda cennete, bir ateist ne kadar iyilik yaparsa yaps─▒n, sonunda cehenneme mi gidecek?'' 

Hi├ž teredd├╝t etmeden, ''Tabii ki ├Âyle olacak'' dedi. Ben de ''Adalet bunun neresinde?'' dedim. ''Adaleti Allah belirler.'' dedi.

San─▒r─▒m benim bu cevaptan etkilenece─čimi sand─▒, ne diyeyim. B├Âyle sorular sormama tepki de g├Âsterdiler, fakat biz insanlar belki de hayat─▒m─▒z boyunca neden ya┼čad─▒─č─▒m─▒z─▒, hayat─▒m─▒z─▒n amac─▒n─▒n ne oldu─čunu ar─▒yoruz, b├Âyle yapmak zorunday─▒z, bunu sorgulamadan, ara┼čt─▒rmadan, objektif olmadan nas─▒l yapabiliriz ki! Umar─▒m hepimiz bir g├╝n do─čru yolu buluruz, okudu─čunuz i├žin te┼čekk├╝rler...

16 yorum:

  1. Sorgulanmayan hayat,ya┼čanmaya de─čer de─čildir demi┼č Sokrates :) O y├╝zden sorgulamak gerek bence de :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabii ki ├Âyle, ot gibi ya┼čamak olur sorgulamadan ya┼čamak =)

      Sil
  2. Do─čru d├╝┼č├╝nme mant─▒─č─▒n─▒ kazanabilmek i├žin ├Ânce do─čru bildiklerini hayat─▒nad uygulamayla ba┼člayacaks─▒n. Akl─▒n ve muhakemenin yetti─či yere kadar. ─░nand─▒─č─▒n gibi ya┼čam─▒yorsan ya┼čad─▒─č─▒n gibi inanmaya ba┼člars─▒n. Bahane ├žok!.. Neye inan─▒rsan inan insan─▒n yarat─▒t─▒l─▒┼č─▒nda irfani bir taraf─▒ vard─▒r. Nefsini de bilirsin, zaaflar─▒na kar┼č─▒ durmak ┼čeytan─▒n i┼čine gelmeyebilir!..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝r ederim yorumunuz i├žin, kat─▒l─▒yorum s├Âylediklerinize.

      Sil
  3. ─░yi bir insan olmam─▒z─▒ isteyen Allah'─▒n ve onun bildirdi─či dinin, bazen ├ž─▒karlar do─črultusunda kullan─▒labildi─čini g├Ârebiliyorsun. Ben art─▒k din konusunda ahkam kesenlerden uzak duruyorum e─čer ya┼čam─▒yorlarsa. ─░nsanlara ve onlar─▒n yanl─▒┼člar─▒na bakarak ─░slam hakk─▒nda de─čerlendirme yapmak bazen do─čru olmayabiliyor.
    Sorgulaman─▒n ama ger├žekten samimi bir sorgulaman─▒n insan─▒ do─čru bir ├žizgiye ta┼č─▒yaca─č─▒na inan─▒yorum ben de. Bana g├Âre herkes kendi ├žap─▒nda bir alime d├Ân├╝┼č├╝rse ve iyi insan olmay─▒ ├Ân planda tutarsa g├╝zel bir hayat ya┼čayaca─č─▒na do─čru bir yol tutaca─č─▒na inan─▒yorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yorumunuz i├žin te┼čekk├╝rler, dedi─činiz gibi ├ž─▒karlar do─črultusunda kullan─▒lanlar vard─▒r fakat bu insanlar konu┼čurken, ayet ve hadiste g├Âsteriyorlar...

      Sil
  4. Bu sordu─čun sorular─▒ ufkunu a├žacak ilim sahibi hocalara sor. Diplomayla (├Â─čretmen,doktor,vs) olunamayacag─▒ gibi hoca da olunmaz. Sorular─▒n─▒n cevaplar─▒n─▒ az ├žok bende verebilirim ama buras─▒ yeri de─čil.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Te┼čekk├╝rler, soraca─č─▒m sorulara her hoca farkl─▒ cevap verecek de─čil ya, belirli bir kaynak var ve cevaplar─▒n─▒ onun do─črultusunda veriyorlar.

      Sil
  5. D├╝┼č├╝nmek ve kararlar almak ├žok ├Ânemli bir olgudur bence; her ┼čey insanlar─▒n d├╝┼č├╝nmesiyle ba┼čl─▒yor ve baz─▒lar─▒n─▒n olu┼čmas─▒ y├╝z y─▒llar al─▒yor; y─▒k─▒lmalar─▒ da ├Âyle. :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tabii ki ├Âyle, uzun bir zamanda olu┼čan d├╝┼č├╝nceyi bir anda de─či┼čtiremeyiz, yine uzun bir zaman gerekir.

      Sil
  6. Bende bu konu hakk─▒nda bir yaz─▒ yazmay─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum. Bende ├žok uzun bir yoldan ge├žtikten sonra hakikat─▒ buldum. ┼×u an mutluyum. Ak─▒┼ča girmeyi bekliyorum. Ruhum bedenimden ├ž─▒kmak i├žin ├žok sab─▒rs─▒z.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yaz─▒n─▒z─▒ bekliyorum =)

      Sil
  7. D├╝nya d├Ânse bile kabe hep ayn─▒ yerde. Yani d├╝nya d├Ânerken mekanlar,esyalar vs de d├Ând├╝g├╝nden her y├Ân tektir bana g├Âre. D├╝nya d├Ânsede k─▒ble ayn─▒ kabeye bakiyor kisacasi :)

    Diger soruna gelince sen o okudu─čun kayna─ča inanir ve uygularsan m├╝sl├╝man olursun ve ateist olmazsin yani cennete Allahin izniyle gidersin zaten. Bu nedenle seni cehennem kismi ilgilendirmez. Ama kayna─ča inanmiyorsan da orada yazanlarin hic biri seni ilgilendirmez. Ne cennet cehennem neden Allahin adaleti...

    Cevaplar eksik mi ? Devam edelimmi ?

    Yan─▒tlaSil
  8. Bu yorum yazar taraf─▒ndan silindi.

    Yan─▒tlaSil
  9. G├╝n├╝m├╝zde dini ┼čekilden ┼čekle sokmak farkl─▒la┼čt─▒rmak esneklik kazand─▒rmak k─▒saca hayat─▒m─▒za ve d├╝┼č├╝nce ┼čeklimize g├Âre de─či┼čtirmek ├žok kolay..bir ├žok soru bir ├žok hoca/├Â─čretmen vs ki┼čilere sorulabilir ama sorun tam da burada ba┼čl─▒yor i┼čte..

    Sorular─▒n─▒z ├žok g├╝zel ├žok isabetli ama ayak├╝st├╝ cevaplanm─▒yor bazen,bazen soran ve sorgulayan ki┼čiyi de anlamas─▒ gerekiyor hocan─▒n veya ├Â─čretemenin.

    Bunlar hem ince hem ├Ânemli konular sana y├Ân de verebilir yolundan da ├ž─▒karabilir..okuman─▒ tavsiye ederim ama herkesi de─čil sorgulamana devam etmeni tavsiye ederim ama merak ettiklerini herkese sorarak de─čil.
    Her kafadan bir ses ├ž─▒kar,bilgi de olgunluk ister sayg─▒ ister,aran─▒rken de sunulurken de.
    Sevgiler.

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.