Ads Top

Ne Diyor Bu Meczup?! | Puan | Konu┼čmak | An─▒ Ya┼čamak.


Merhaba. Bug├╝n anlatacaklar─▒m bana g├Âre karma┼č─▒k zihnimden d─▒┼čar─▒ya ├ž─▒kmas─▒ gerekenler iken, ba┼čkalar─▒ i├žin oradan asla ├ž─▒kmamal─▒ olan d├╝┼č├╝nceler olabilir. Sorun de─čil. Buna al─▒┼čk─▒n─▒m ├ž├╝nk├╝, ki┼čisel d├╝┼č├╝ncelerime de─čer verilmedi─čini biliyorum. Ger├žekten bu sorun de─čil. Bazen ben bile kendi d├╝┼č├╝ncelerimi ├Ânemsemiyor, kimin koydu─čunu bile bilmedi─čim baz─▒ s─▒n─▒rlar/duvarlar/kurallar-a daha ├žok ├Ânem veriyorum. Evet, bunu korktu─čum i├žin yap─▒yorum.

Gen├žler Ne Konu┼čuyor?!

Maalesef ge├žler ├žok bir bok konu┼čmuyor. Daha ├žok konu┼čulanlar─▒ tekrar ediyor, yaz─▒lan senaryolar─▒ okuyor, sa├žmal─▒yor. Kendimden ├Ârnek vermek istiyorum; kendimi bildim bileli yani var oldu─čumu hissettim his edeli, kendimi ├žo─čunlu─čun d─▒┼č─▒nda hissettim. 

TV'de bir program izleyip, kitapta bir yaz─▒ okuyup veya bir ┼čeyler duyup -bu ┼čeyler ├Ânemli oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m ┼čeyler- okula heyecanla ko┼čup arkada┼člar─▒ma bu ┼čeyleri anlatmak i├žin sab─▒rs─▒zland─▒─č─▒m─▒ hat─▒rl─▒yorum. Mesela; ''Ulan uzayl─▒lar varm─▒┼č, sinyal al─▒nm─▒┼č. Evren geni┼čliyormu┼č. Farkl─▒ dini d├╝┼č├╝ncelere sahip olan insanlar varm─▒┼č. Baz─▒ insanlar r├╝yalar─▒ kontrol edebiliyormu┼č. ─░lerde yapay zeka diye bir ┼čey olacakm─▒┼č.'' vs. daha bunun gibi bir├žok ┼čey, iki dakika ├Ânemsenmedi, daha ├žok futbol konu┼čuldu, k─▒yafetler, k─▒zlar, vs. vs. vs.

Puan! pUAN! PuaN!

Kahretsin tamam alaca─č─▒m puan─▒. Her g├╝n bunlar─▒ konu┼čuyoruz bu aralar. Gram zevk alm─▒yorum. Kendimi bilen biri olarak, ba┼čkalar─▒na da kendimi kan─▒tlaman─▒n tek yolu bu. Ne kadar konu┼čursam konu┼čay─▒m insanlar puan g├Ârmek istiyor. Felsefe yapma, felsefe fak├╝ltesini kazand─▒─č─▒n s─▒nav sonucunu getir. O kadar! Tabii ki felsefe okumayaca─č─▒m, kim i┼č verir felsefe okuyana. ┼×├Âyle sa├žma bir durum var ├╝lkemizde; staj yapt─▒─č─▒m ┼čirkette m├╝┼čteri temsilcisi olarak ├žal─▒┼čan, biyoloji, fizik ve edebiyat mezunu vard─▒. Yok art─▒k. Tabii yok art─▒k sanki hayat abs├╝rt komedi.

An─▒ Ya┼čama Sa├žmal─▒─č─▒!

Allah i├žin s├Âyleyin, kim an─▒ ya┼č─▒yor? Hangimiz an─▒ ya┼č─▒yor? Hi├žbirimiz. B├Âyle yaz─▒lar─▒ g├Âr├╝nce ├Ânceden mutlu olurdum ┼čimdi g─▒c─▒k oluyorum videolar─▒n ├Âzeti ┼ču: ''Kendinizi sevin, kendinize g├╝venin, an─▒n tad─▒n─▒ ├ž─▒kar─▒n, kimseyi kafaya takmay─▒n, siz ba┼čar─▒rs─▒n─▒z hayat b├Âyledir.'' falan filan. Her ┼čey toz pembe ger├žek├žilikten uzak. ─░nsanlar daha iyi bir hayat ya┼čamak i├žin ya┼č─▒yor. Bazen de daha iyi ya┼čatmak i├žin. An─▒ ya┼čayabilmemiz imkans─▒z.

Bu Kadar...

12 yorum:

  1. Yahu Meczup, her┼čey iyi ho┼č da ┼ču 'kim i┼č verir' anlay─▒┼č─▒n─▒ uzakla┼čarak nas─▒l y─▒kaca─č─▒z? Y─▒llar ge├žiyor, gen├žlik bitiyor, o sa├žma puanlar da al─▒n─▒yor hatta. Ama sonra bir sabah uyan─▒yorsun ve ba┼čkas─▒n─▒n hayat─▒n─▒ ya┼č─▒yor gibisin. ┼×imdi e n'apal─▒m diyeceksin, sen de hakl─▒s─▒n, ├╝lkemin k─▒s─▒r d├Âng├╝s├╝ i┼čte..
    An─▒ ya┼čama heyecanlar─▒n─▒ da bir kenara b─▒rak─▒p kendi ger├žekli─čimizi olu┼čturmam─▒z gerekti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum ben de.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ger├žekten de her ┼čey ├žok saa├žma =D

      Sil
  2. ├ťlkede etiketlere, ├╝nvanlara ├Ânem verildik├že bu k─▒s─▒r d├Âng├╝ devam edecektir maalesef.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Kapitalist sistem i┼čte, para varsa, g├╝zel yerlerden mezunsa ├Ânem verilir o ki┼čiye.

      Sil
  3. Gen├žlerin konu┼čtuklar─▒ ┼čeyler de─či┼čmez gibi g├Âz├╝k├╝yor :(
    Puanlara ba─č─▒ml─▒ sistem de kolay de─či┼čecek gibi de─čil.
    Biz her ne kadar an─▒ ya┼čama gayreti i├žinde olsak da; hayat h├╝z├╝nl├╝ ve mutlu anlar─▒n toplam─▒ndan ibaret. Bazen d├╝┼čece─čiz, bazen ayakta kalmay─▒ ba┼čaraca─č─▒z. Tamamen mutlu bir hayat yok..

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Futbolu seviyordum hep konu┼čulunca so─čudum, ┼čimdi nefret ediyorum. Motivasyon yanl─▒┼č ve ger├žek├žilikten uzak veriliyor art─▒k, sanki hayat tamamen mutlu ge├žecek, dedi─činiz gibi d├╝┼č├╝p kalkaca─č─▒z asl─▒nda.

      Sil
  4. Maalesef ben de bu materyalist d├╝zenin kolay kolay de─či┼čmeyece─čini d├╝┼č├╝nenlerdenim. Hayat─▒n her alan─▒na sirayet etti maalesef bu d├╝┼č├╝nce

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hatta devam da ediyor m├╝mk├╝n de─čil d├╝zenin de─či┼čmesi.

      Sil
  5. Karde┼čim dedi─čin konulara etraf─▒ndakilerin ├žo─ču ilgi g├Âstermeyecektir. Senin ya┼čad─▒─č─▒n durumu bende ya┼č─▒yorum ├ž├╝nk├╝. Bu konuyla alakal─▒ ├ž─▒karsa birka├ž ki┼či ├ž─▒kacak kar┼č─▒na. O y├╝zden bozma moralini.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Hayat─▒m boyunca, uzun uzun konu┼čabilece─čim sadece 4, 5 arkada┼č edinebildim di─čerleri hep birbirinin ayn─▒yd─▒.

      Sil
  6. Ben de ge├žen g├╝nk├╝ videomda 1an─▒ ya┼ča" ya da "an─▒ yakala"n─▒n asl─▒nda demek oldu─čunu anlatm─▒┼čt─▒m. Bug├╝n de bloga ufak bir metin ile ekledim. "An─▒ yakala, an─▒ ya┼ča" sadece basit bir slogandan ├Âteye ge├žmiyor. An zaten yakalanacak bir ┼čey de─čil. Zaman zaten bir yere ka├žm─▒yor. Uzayl─▒larla ilgili de zate s├Âylemek gerekirse tek ama├ž insanlar─▒ daha aptal yapmak. Ve d├╝┼č├╝nme g├╝├žlerimizi elimizden al─▒p bizi korkutmak istiyorlar.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Biz gibi bu olanlar─▒n fark─▒nda olanlar artmad─▒k├ža, g├╝├ž onlar─▒n elinde olacak, tabii ki de ya┼čad─▒─č─▒m─▒z d├Ânemde artacak gibi g├Âr├╝nm├╝yor aksine insanlar aptalla┼č─▒yor, sonumuz hayrolsun.

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.