Ads Top

Sosyal Fobik Olmak Çok Havalı (ANI)


Blogum hayata dair felsefe konulu i├žeriklerle dolmaya ba┼člad─▒ ve bu beni mutlu ediyor. Kendimi ├╝retken hissediyorum. Bug├╝n konu┼čmak istedi─čim meseleyi ba┼čl─▒kta da belirttim - Sosyal Fobi-. Bu konu hakk─▒nda ├žok├ža ┼čey biliyorum. Yaz─▒lar─▒ma ve anlatt─▒─č─▒m kadar─▒yla ya┼čay─▒┼č bi├žimime bakar iseniz, ├žekingen olmayan d├╝┼č├╝ncelerini iyi ifade edebilen, rahat, belki de umursamaz biri gibi g├Âr├╝n├╝yor olabilirim, fakat itiraf etmeliyim ki ben sosyal fobi─čim. Utanga├ž de─čil! Sosyal Fobik.

K├╝├ž├╝kl├╝─č├╝mden beri sakin, sayg─▒l─▒ ve az da olsa ├žekingen bir yap─▒ya sahip olarak b├╝y├╝d├╝m. Liseye kadar e─členceli, hareketli bir ├žocuk olarak geldim. Fakat lise...

Tabii ├╝├ž nokta, ├ž├╝nk├╝ hayat─▒m─▒n i├žine etti lise. Ta┼č─▒nmayla birlikte gitti─čim lisede ortama al─▒┼čmam─▒n uzun s├╝rmesiyle birlikte geli┼čen ├Âz g├╝ven kayb─▒n─▒ yava┼č yava┼č hissetmeye ba┼člam─▒┼čt─▒m. Lise bana uygun bir lise de─čildi. Ben film, kitap, m├╝zik i├žerisinde bir hayat ya┼čarken, okudu─čum lisede sigara ve futboldan ba┼čka bir ┼čey yoktu, ha bir de kavga da vard─▒. Bunlara uzun s├╝re katlanmak zorunda kalmakla birlikte kalitesiz ├Â─čretmen ve y├Ânetici kadrosu vard─▒ okulun. D├╝zg├╝n c├╝mle kurabilene kibar olana inek diyorlard─▒ okulda, tabii ki ben de inektim. 

Kendimi insanlardan git gide soyutlamaya ba┼člad─▒m. Git gide diyalog kurmaktan uzakla┼č─▒p i├žime kapand─▒m. Uzun zaman boyunca bu i├žine kapan─▒kl─▒k geri d├Ân├╝lmesi zor bir se├žime do─čru ilerlemeye, ba─č─▒ml─▒l─▒k yaratmaya ba┼člad─▒. Bundan zevk ald─▒─č─▒m─▒ hissetmeye ba┼člad─▒m veya kendimi ├Âyle inand─▒rd─▒m.

Bu s├╝re├žten sonra -birka├ž ay- kendimde de─či┼čimler fark ettim. Okulda bildi─čim soruya parmak kald─▒ram─▒yor ve ├Â─čretmen soruyu cevaplamam─▒ istedi─činde de kalbim ├žok h─▒zl─▒ at─▒yordu. Bununla birlikte benden daha ├╝st g├Ârd├╝─č├╝m (├Â─čretmen, arkada┼č, m├╝d├╝r vs.) ki┼čiler ile konu┼čurken istemsizce terliyor ve y├╝z├╝m k─▒zar─▒yordu. Fakat bunu b├╝y├╝k d├╝zeyde hissetmedi─čimden buna kar┼č─▒ koymuyordum.

Yine bir s├╝re ge├žmesinin ard─▒ndan, git gide daha k├Ât├╝ bir hal almaya ba┼člayan fobim beni zorlamaya ba┼člad─▒. G├╝nl├╝k hayat ger├žekten de ├žok ama ├žok zor ge├žiyordu. Dakikada akl─▒mda onlarca d├╝┼č├╝nce ayn─▒ anda ge├žiyordu (kesin beni sevmiyorlar, ┼čuan sa├ž─▒ma bakt─▒ kesin bir ┼čey diyecek, ┼čimdi soruyu bilemeyip rezil olaca─č─▒m gibi.) bu d├╝┼č├╝nceler beni ├žok heyecanland─▒r─▒yordu. Bu heyecan bedensel olarak d─▒┼ča vuruluyordu, hatta bazen y├╝z├╝m├╝n k─▒zarma korkusuyla y├╝z├╝m k─▒zar─▒yordu ve bu k─▒s─▒r d├Âng├╝ olu┼čturuyordu.

Bu beraberinde depresyona da yol a├žt─▒. Bazen ├Âyle bir noktaya geliyordu ki bakkala gidemiyor, evden ├ž─▒kmak istemiyordum. ─░nternet'te ara┼čt─▒rmalara ba┼člay─▒p fobimin ismini ve ├ž├Âz├╝m yollar─▒n─▒ aramaya koyuldum. Tabii ki bu fobi insana ba─čl─▒ bir ┼čey de─čil, biyolojik bir ┼čey, ya┼čay─▒┼č─▒na g├Âre ┼čekillenen beyin kimyasallar─▒n─▒n v├╝cuduna salg─▒lanmas─▒yla olu┼čan kayg─▒ vs...

...Yine gel zaman git zaman, ben fobimle sava┼čmaya ba┼člad─▒m ve neredeyse kendimle kavga ediyordum. ─░nad─▒na derste parmak kald─▒r─▒yor, kalbimin h─▒zl─▒ ├žarpmas─▒na ald─▒rmadan konu┼čmaya devam ediyordum.

Bu sava┼č az ├žok i┼če yarasa da bende s├╝re├žle farkl─▒ bir etki yaratmaya ba┼člad─▒. Beynim, bedenime h├╝kmediyor ve sosyal fobiyi gizlemek i├žin umursamaz, rahat ve normal bir karakter d─▒┼ča vuruyordu.

Bu ├Âyle bir hal almaya ba┼člad─▒ ki art─▒k b─▒rak sosyal fobiyi baya rahat bir adamd─▒m, tabii bu oyunculuktu. En yak─▒nlar─▒ma bile sordu─čumda benim, ├žok rahat, sorumsuz ve hatta umursamaz bir insan oldu─čumu s├Âyl├╝yorlard─▒. Bu fobiyle sava┼č─▒m ├Âyle bir hal alm─▒┼čt─▒ ki en yak─▒nlar─▒ma bile bunu hissettirmeyecek bir duruma gelmi┼čtim.

Ve tabii umursamaz de─čildim ben ayn─▒ insand─▒m, halen kafamdan onlarca d├╝┼č├╝nce ge├žiyor ve bu beni rahats─▒z ediyordu fakat bu d├╝┼č├╝nceleri d─▒┼ča vurmuyor ve hissettirmiyordum. 

Doktora (psikiyatriye) gitti─čimde bile doktor senin ├žok bir ┼čeyin yok deyip k├╝├ž├╝k doz bir ila├ž vermi┼čti ve ben de uykumu getirdi─či i├žin kullanmam─▒┼čt─▒m, ┼čimdi iyi say─▒l─▒r─▒m.
-
Ger├žekten de sosyal fobi benden mutlulu─čumu bazen de cesaretimi almas─▒na ra─čmen bana katt─▒─č─▒ ├žok ┼čey de oldu, daha ├╝retken, iyi bir g├Âzlemci, iyi bir okuyucu, ├žok iyi empati kurabilen bir insan olmam─▒ sa─člad─▒.

Bazen arkada┼člar─▒m bana gelip ''nas─▒l b├Âyle rahat, umursamaz ve haval─▒ olabiliyorsun?'' diye gelip sordu─čunda kulakl─▒kla zihnimden ge├žen d├╝┼č├╝nceleri ses olarak dinletip b├Âyle demeyi ├žok isterdim.

Herkesin fobileri vard─▒r hayatta, ben de halen fobimi atlatabilmi┼č de─čilim, fakat beni ben yapan bu fobim oldu, onunla sava┼č─▒rken, onunla ya┼čamaya da al─▒┼čm─▒┼čt─▒m. Belki de hayat─▒m boyunca yenemeyece─čim bu fobimle sava┼čmay─▒ elbette b─▒rakmayaca─č─▒m ve bununla birlikte onunla ya┼čamaya devam edece─čim.
--
Bug├╝n daha ger├žek hayata dair, ├Âzel bir konu olsa da bu yaz─▒y─▒ yazmak istedim. Belki de fobimle olan sava┼č─▒mda zafere yakla┼čmamda bir ad─▒md─▒ bu. ├ç├╝nk├╝ ├Ânce kabul etmeli, sonra m├╝cadele etmelisin. 

Sizin fobileriniz var m─▒? Varsa nas─▒l ba┼člad─▒ nas─▒l devam etti? Yenmek i├žin neler yapt─▒n─▒z? Nas─▒l zorluklar ya┼čad─▒n─▒z? Okudu─čunuz i├žin te┼čekk├╝rler, ba┼čka bir yaz─▒da g├Âr├╝┼čmek ├╝zere....

2 yorum:

  1. Konu ba┼čl─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝nce hemen ko┼čarak geldim.├çok g├╝zel ifade etmi┼čsin kendini.Biz insanlar─▒n mutlaka az ├žok korkular─▒ vard─▒r.Benim de ba┼čar─▒s─▒z olma gibi bir korkum vard─▒ ama ┼čimdi o konuda baya a┼čama katettim :) Bir de hayvanlar─▒ sevmeme ra─čmen dokunmak korkuyorum :) Akl─▒ma bunlar geldi hemencik :) Te┼čekk├╝rler :)

    Yan─▒tlaSil
  2. Yaz─▒n─▒ okurken kendimi g├Ârd├╝m bi an :) Ben de fazla olgun d├╝┼č├╝n├╝rd├╝m ya┼č─▒tlar─▒ma g├Âre buda beraberinde baz─▒ sorunlar getirmedi de─čil tabii.
    Az duymad─▒m ben de ''nas─▒l b├Âyle rahat, umursamaz ve haval─▒ olabiliyorsun?'' sorusunu :))

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.