Ads Top

MAV─░ PORTAKAL YEMEY─░N!


Portakal─▒ ├žok severim. Hatta mevsimi de gelmek ├╝zere. Siz sever misiniz? Normalde rengi turuncu olur, ├Âyle olmas─▒ gerekir, ger├žek budur. Fakat bu mavi portakal dedi─čim nedir? Anlatay─▒m.

─░deolojisi, her insan─▒n hayata bak─▒┼č a├ž─▒s─▒, ona y├Ân veren etkenler ve bakt─▒─č─▒ pencere farkl─▒d─▒r. Ama bir ger├žek vard─▒r, ger├žek birdir. Binlerce do─čru ya da yanl─▒┼č vard─▒r fakat binlerce ger├žek yoktur... Olmas─▒ imkans─▒zd─▒r. Mavi portakal da bir ger├žektir... Bunu bir hikayeyle anlatay─▒m. (hikaye benim)


MAV─░ PORTAKAL

Ben adem. 42 ya┼č─▒nday─▒m. Y─▒l 2107. Buraya itiraf─▒m─▒ yazmak istiyorum. Elimden damlayan mavi boyalarla yazmakta epey zorlanaca─č─▒m. Uzun yazam─▒yorum. Pek de kelime bilmiyorum. ├ç├╝nk├╝ okudu─čumuz tek bir kitap var. Ba┼čka kitap okumam─▒za izin verilmez. Bu kitap ├žok kal─▒n. Bize kurallar─▒ koyar bu kitap. Nas─▒l ya┼čayaca─č─▒m─▒z─▒ bize s├Âyler. Biz de ya┼čar─▒z. Kitaba kar┼č─▒ gelmek ├Âlmeyi hak etmekti. Bu kitaba yanl─▒┼č diyen birka├ž ki┼či g├Ârd├╝m. Onlarla konu┼čmama kimse izin vermiyor. Zaten yanl─▒┼č diyenleri de di─čer g├╝n ortalarda g├Âremiyorum. Yazmak da yasak. Bu yaz─▒y─▒ bile gizli gizli yaz─▒yorum. ├ç├╝nk├╝ yaz─▒lacak olan her ┼čey kitapta yaz─▒l─▒ diyorlar. Fazlas─▒na ihtiyac─▒m─▒z olmad─▒─č─▒n─▒ s├Âylediler. Okula gitti─čim zamanlar tek bir kitap g├Ât├╝r├╝rd├╝m sadece bu kitab─▒. Baya kal─▒n bir kitap bu. Bu kitab─▒ y├╝zlerce kez okudum. Herkes okudu. En ├žok okuyan en bilge say─▒ld─▒. Hayat─▒m boyunca bu kitaba s─▒k─▒c─▒ demeye korktum. Herkes s─▒k─▒c─▒ oldu─čunu biliyordu, ama do─čru olan buydu. Bu kitab─▒n ger├žekleri s├Âyledi─čine ├žok inand─▒m fakat d├╝n kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m olayla sars─▒ld─▒m. ─░ntihar etmek ├╝zere olan bir insana rastlad─▒m silah─▒n─▒ kafas─▒na dayam─▒┼č a─čl─▒yordu. Yan─▒na gittim. Ne oldu─čunu sordum. Hi├ž bir ┼čey ger├žek de─čil, dedi. ├çok sa├žma, dedim. Cebinden Turuncu bir portakal ├ž─▒kard─▒. Bunu boyad─▒n m─▒? dedim. Hay─▒r, dedi. Bu imkans─▒z! dedim. Kitaba kar┼č─▒ geliyorsun! Sen ├Âlmeyi hak ediyorsun!. G├╝l├╝msedi ve g├Âz├╝m├╝n ├Ân├╝nde kafas─▒n─▒ patlatt─▒! Art─▒k elimde k─▒rm─▒z─▒ benekli turuncu bir portakal vard─▒. Neden yapt─▒─č─▒m─▒ bilmiyorum! Cebime portakal─▒ koyup boyac─▒ya ko┼čmaya ba┼člad─▒m. Titriyordum. Bir kova mavi boya al─▒p kimsenin g├Ârmedi─či bir yerde a─člayarak portakal─▒ maviye boyad─▒m. Bunun bir r├╝ya olmas─▒n─▒ umuyorum! Bu imkans─▒z! O portakal maviydi! Ben yanl─▒┼č g├Ârm├╝┼č olmal─▒y─▒m. Kafama s─▒kmak istemiyorum! Maviydi i┼čte maviydi! O portakal maviydi!!

1 yorum:

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.